  • 1. Data: 2015-01-19 17:23:36
    Temat: krzywe wiertło SDS
    Od: Frez <f...@g...com>

    Pogięła mi się krótka szóstka, domowym sposobem spróbowałem naprostować.
    No i licho jest- bicie jest na tyle duże,że otworki fi 6 rozbija mi
    dość skutecznie.
    A wiertła dłuższe, np 35 cm?
    Czy ktoś prócz wizyty w Casto po nowe, ma jakiś patent na prostowanie?

  • 2. Data: 2015-01-20 18:08:36
    Temat: Re: krzywe wiertło SDS
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 19.01.2015 um 17:23 schrieb Frez:
> [...]
    > dość skutecznie.
    > A wiertła dłuższe, np 35 cm?
    > Czy ktoś prócz wizyty w Casto po nowe, ma jakiś patent na prostowanie?

    Zapomnij o prostowaniu. A na przyszłość kupuj dobre wiertła. Takie za
    dwa złote to są do niczego. Skoro się pogięło, a nie złamało, było
    zrobione z miękkiej stali, źle zahartowane itp.

    Waldek

  • 3. Data: 2015-01-20 19:42:29
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-01-20 o 18:08, Waldemar pisze:

    > Zapomnij o prostowaniu. A na przyszłość kupuj dobre wiertła. Takie za
    > dwa złote to są do niczego. Skoro się pogięło, a nie złamało, było
    > zrobione z miękkiej stali, źle zahartowane itp.

    Albo od złego użytkowania się rozhartowało.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2015-01-21 18:01:37
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 20.01.2015 um 19:42 schrieb wolim:

    > Albo od złego użytkowania się rozhartowało.

    Możliwe, choć mało prawdopodobne. Dobre wiertła, jak się z nimi nie za
    dobrze obchodzisz raczej się łamią, albo palą, albo jedno i drugie. Jak
    się gnie jak przysłowiowy miękki ch... to na 99% wada materiału. Od
    kilku lat staram się kupować porządne wiertła, choć droższe.
    Choćby parę lat temu kupiłem sobie wiertła do zawiasów. Zestaw 6
    wiertło-noży za chyba 20zł. Wywierciłem dwa otwory i się spaliły. Nie w
    drewnie dębowym tylko w normalnym świerku. Kupiłem nowe (jedno) za 30zł,
    wywierciłem pozostałe 10 bez problemu i jest jak nowe. Niestety chytry
    2x płaci.
    Mój szef (szkot ;-)) mówił: "Nie możemy sobie pozwolić, by kupować
    tanio. Mamy za mało pieniędzy.". Miał rację.

    Waldek

  • 5. Data: 2015-01-21 21:59:14
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2015-01-20 o 19:42, wolim pisze:

    > Albo od złego użytkowania się rozhartowało.
    Jedno napewno. To dłuższe. Wiertarka leżała na podłodze z wiertłem w
    paszczy i wlazłem na to wiertło :-(

  • 6. Data: 2015-01-22 08:22:34
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Przyłączę się - mi z kolei zacięło się wiertło (SDS) i nie chce wyleźć - są
    jakieś sprytne patenty na to?

  • 7. Data: 2015-01-23 09:03:44
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-01-22 o 08:22, Ghost pisze:

    > Przyłączę się - mi z kolei zacięło się wiertło (SDS) i nie chce wyleźć -
    > są jakieś sprytne patenty na to?

    Ciekawe z jakiego powodu się to stało? Mechanizm się zakleszczył, czy
    też coś się z wiertłem stało, że się samo blokuje? W każdym razie zdjąć
    główkę, umocować w imadle przez np drewno bądź ołów i od drugiej strony
    jakimś sztywnym prętem z młotkiem wybić, oczywiście główka wkręcona w
    imadło w pozycji umożliwiającej wyciągnięcie wiertła.