  • 1. Data: 2015-10-07 12:19:43
    Temat: mała działka i parterówka
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam,

    Od dłuższego czasu szukam działki w granicach 8-10arów w określonym budźecie.
    Zawsze, z każdą coś było nie tak.

    Ale wczoraj znalazłem działkę w super lokalizacji (delikatne wzgórze, nic nie
    zasłania widoku, słońce cały dzień, super dojazd no i cena)
    Minusem jest to ,że działka ma wymiar 20x30 + 4m drogi (w cenie działki) na krótszym
    boku.
    Droga tylko moja wiec mogę ją ogrodzić i działka będzie miała wymiar 20x34.
    Wjazd zaraz na skraju dłuższego boku
    ________
    -------> |
    | |
    | |
    | |
    |______|

    Zawsze marzyliśmy o domu parterowym wiec ni jak mi się on ma do tej działki ale
    kombinuje jak to tu zmieścić
    .
    Czy jak ogrodzę działkę łącznie z drogą - wg przepisów mogę się budować 4m od
    sąsiada, czy 4m od drogi (czyli w tym przypadku 8m od sąsiada)?
    W dodatku czy sama brama przesuwna bez furtki ma sens?

    Działka jest super tylko brakuje 4m by zmieścić dom, który wymyśliliśmy:-)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-10-07 12:28:36
    Temat: Re: mała działka i parterówka
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 7 października 2015 12:19:46 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    > W dodatku czy sama brama przesuwna bez furtki ma sens?
    >
    > Działka jest super tylko brakuje 4m by zmieścić dom, który wymyśliliśmy:-)

    znacznie latwiej dobrac inny projekt niz kupic sensowna dzialke w dobrej cenie i
    lokalizacji. Kupuj :)
    4m liczy sie od dzialki budowlanej czyli nie od drogi (jesli wydzielona itp)

    b.

  • 3. Data: 2015-10-07 12:53:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-10-07 o 12:28, Budyń pisze:

> [...]
    lokalizacji. Kupuj :)
    > 4m liczy sie od dzialki budowlanej czyli nie od drogi (jesli wydzielona itp)

    i 3m jeśli w ścianie brak okien i drzwi. ;)

    --
    Pete

  • 4. Data: 2015-10-07 13:01:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 7 Oct 2015 03:28:36 -0700 (PDT), Budyń

    > 4m liczy sie od dzialki budowlanej czyli nie od drogi (jesli wydzielona itp)

    Skoro jest droga, to wtedy może się liczyć linia zabudowy, a ta zazwyczaj
    mniejsza niż 3-4m nie jest (ja się niedawno musiałem pieklić żeby dostać z
    7m do 4m). I w sumie nie ma znaczenia, że droga ma (obecnie) tylko jednego
    właściciela, bo może się to zmienić (choćby się obecny właściciel zarzekał,
    że będzie tam mieszkać dożywotnio).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2015-10-08 11:57:21
    Od: uciu <a...@g...com>

    Czy tak da rade budować - chodzi mi o odległości...
    http://i61.tinypic.com/2enxqhs.jpg
    Pozmieniałem trochę projekt by się zmieścił, ale nie bardzo mi się to widzi.
    oryginała to ZX35 studia z500
    Czekam na krytykę :-)

  • 6. Data: 2015-10-08 11:59:10
    Od: uciu <a...@g...com>

    Czy tak da rade budować - chodzi mi o odległości...
    http://i61.tinypic.com/2enxqhs.jpg
    Tak tak, to excel na szybko - 1 kratka to około 0,5m

    Pozmieniałem trochę projekt by się zmieścił, ale nie bardzo mi się to widzi.
    oryginała to ZX35 studia z500
    Czekam na krytykę :-)

    uciu

  • 7. Data: 2015-10-08 12:52:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-10-08 o 11:57, uciu pisze:
> [...]
    > http://i61.tinypic.com/2enxqhs.jpg
    > Pozmieniałem trochę projekt by się zmieścił, ale nie bardzo mi się to widzi.

    Pytanie zasadnicze - czy jest PzP, WZ czy nie ma nic?

    --
    Pete

  • 8. Data: 2015-10-08 13:34:42
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 października 2015 12:52:35 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    > Pytanie zasadnicze - czy jest PzP, WZ czy nie ma nic?

    nie ma na razie nic - działka jeszcze nie kupiona ale żyję tym na tyle, ze sobie
    gdybam jak by tam to porozstawiać. Oczywiści PzP czy WZ mogą wszystko zmienić, choć
    patrząc na domy w sąsiedztwie nie powinno być żle

    uciu

  • 9. Data: 2015-10-08 13:43:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 8 Oct 2015 04:34:42 -0700 (PDT), uciu

    > nie ma na razie nic - działka jeszcze nie kupiona ale żyję tym na tyle,
    > ze sobie gdybam jak by tam to porozstawiać. Oczywiści PzP czy WZ mogą
    > wszystko zmienić, choć patrząc na domy w sąsiedztwie nie powinno być żle

    Fajnie, bo przemyślenie wszystkiego przed zakupem to dobra droga. Ale nie
    łudziłbym się, że pozwolą postawić coś na wyznaczonej drodze. Ogrodzić to
    sobie możesz, może pozwolą postawić na granicy garaż (bez okien), ale nic
    więcej. Spójrz na to z innej, pozytywnej strony -- będziesz miał mniej do
    koszenia przed tarasem. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2015-10-09 07:40:51
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 października 2015 13:41:18 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > sobie możesz, może pozwolą postawić na granicy garaż (bez okien), ale nic

    Jakby pozwolili postawić w granicy tej drogi to i tak nie byłoby żle bo wlazłem na
    droge tylko 1m garażem - reszta domu jest oddalona o około 5-6m.

    Ogolnie to przeraza mnie "wielkość" działki i to, że próbuje tam wcisnąć
    parterówke...:-/ Na wsi jest 21arów i to jest działka:-) Na pewno gdzies będzie
    musiał być jakiś plac dla dzieci, jakiś domek drewniany, jakaś altanka a tu raptem
    7a.

    Czekam na jakieś opinie o samym rozmieszczeniu pomieszczeń:-)

    Dzięki i pozdrawiam