  • 1. Data: 2015-05-04 09:22:19
    Temat: membrana dachowa nie osłonięta od spodu
    Od: albercik <n...@g...pl>

    Witam..
    To że słońce szkodzi membranie i trzeba ją szybko przykryć to jest jasna
    sprawa.
    Ale gdzieś tam przeczytałem/usłyszałem że wcale nie mniej szkodzi
    membranie promieniowanie odbite, czyli że i od spodu trzeba szybko ją
    zasłonić.. A ja planuję ocieplenie poddasza odwlec nieco w czasie (około
    roku) - przejmować się? czy zrobić jakąś prowizorkę? jaką? jakiś
    najtańszy materiał przybić od krokwi od spodu?

  • 2. Data: 2015-05-04 09:33:49
    Temat: Re: membrana dachowa nie osłonięta od spodu
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 maja 2015 09:22:23 UTC+2 użytkownik albercik napisał:
> [...]
    > roku) - przejmować się? czy zrobić jakąś prowizorkę? jaką? jakiś
    > najtańszy materiał przybić od krokwi od spodu?

    Zakryj na ten czas okna czymkolwiek i olej sprawe. Ja mam odkryta membrane
    od 5 lat na zewnatrz, bo nie mam podbitki (chyba w tym roku w koncu sie za nia
    wezme) i w dotyku nic sie z nia nie dzieje (a miala sie zaczac sama rozpadac).
    Mysle, ze problem wystapi tylko kiedy promienie sloneczne beda na nia padac
    bezposrednio, czyli przez ew. okna dachowe. Zaklej ciemna folia i po sprawie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-05-04 23:15:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-05-04 o 09:33, Adam Sz. pisze:

    > .... i olej sprawe.

    Z olejem to trza uważać ;)
    U mnie jak robili dach to w kilku miejscach membranę zachlapali olejem z
    piły spalinowej, którą docinali deski i w tych miejscach membrana się
    rozciągnęła tworząc wybrzuszenia.
    Tak więc olej szkodzi membranie.