  • 1. Data: 2017-12-15 01:30:46
    Temat: mieszkania nie trzeba posiadać na własność
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    scyzoryk się otwiera

    "Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa, uważa, że
    czas zerwać z myśleniem o posiadaniu mieszkania na własność."

    No i czas zacząć żreć mięcho z taniej jatki i chodzić w fake ubraniu do
    trumny bo tańsze i docelowe.

    "Adamczyk przypomniał, że w wielu krajach zachodnich wynajem jest czymś
    równie częstym jak posiadanie własnego mieszkania."

    Bo nie mają wyboru. Mają takie kosmiczne ceny, że nie mają szans kupić
    nawet jak wezmą kredyt w podstawówce. Poza tym są zbyt tępi na
    serwisowanie mieszkania. Do pomalowania drzwi olejną dzwonią po Polaka.

    Lepiej niech zachodni syf pozostanie na zachodzie a nasz u nas.

    http://tinyurl.com/yd3b8f9c

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 2. Data: 2017-12-15 03:51:29
    Temat: Re: mieszkania nie trzeba posiadać na własność
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.12.2017 01:30, PiteR wrote:
    > scyzoryk się otwiera
    >
    > "Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa, uważa, że
    > czas zerwać z myśleniem o posiadaniu mieszkania na własność."

    No otwiera.Te ich two bedroom czy three bedroom, zaniedbane gówna z
    dykty i kabli lecących po ścianach. Nikt nie remontuje, bo nie ich i się
    nie opłaca.

    Więzi rodzinnych tam nie ma. Żadnego gotowania obiadów. Żrą w mieście od
    tygodniówki do tygodniówki, przepijając w pubie swoje życie.

  • 3. Data: 2017-12-15 04:33:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ma racje. Do tej polityka oglupiania zeby kupowac mieszkania miala sens. Panstwo
    pozbylo sie mola jakim byly koszty utrzymania domow. Opierdolili prawie wszystko co
    mieli do sprzedania i sie polityka oglupiania musiala zmienic. Kolejnym etapem bedzie
    podatek katastralny. Od nowego roku beda go placily firmy majace powyzej jakiejs
    powierzchni. Potem obroza bedzie sie zaciskala i za kilka lat beda go placili wszyscy
    posiadacze nieruchomosci. Inna sprawa ze w tej chwili jestesmy jakims europejskim
    skansenem gdzie nie ma podatku katastralnego. Przy podatku katastralnym posiadanie
    wlasnego domu czy mieszkania jest raczej srednia atrakcja bo stawki katastru dla
    nieruchomosci pod najem sa duzo nizsze. W przypadku wlasnej nieruchomosci w przeciagu
    piecdziesieciu lat cirka jebal oddaje sie w podatku rownowartosc nieruchomosci. Tak
    ze idzcie wszyscy do kosciola i zarliwa modlitwa wyproscie u boga Boga zeby w Polsce
    podatek katastralny liczony byl od wartosci ksiegowej nieruchomosci z uwzglednieniem
    amortyzacji a nie metoda stalej stawki obliczanej na podstawie cen rynkowych. Rzad
    chce w przeciagu osmiu lat wybudowac jakas abstrakcyjnie duza ilosc mieszkan do
    najmu, bo to dobry interes. I musi tak uksztaltowac rynek zeby miec najemcow.

  • 4. Data: 2017-12-15 18:25:37
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 15 grudnia 2017 04:33:16 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    mieli do sprzedania i sie polityka oglupiania musiala zmienic. Kolejnym etapem bedzie

    a weź mnie wytłumacz w jaki sposób wynajmując mieszkanie nie bede płacil podatku
    katastralnego?

    b.

  • 5. Data: 2017-12-15 20:05:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    bedziesz placil ale sporo nizszy. Tak jest wszedzie gdzie jest podatek katastralny ze
    w budynkach z mieszkaniami do najmu podatek katastralny jest sporo nizszy. Poza tym
    mieszkania sa mniejsze niz domki i domu z mieszkaniami do najmu kosztuja w
    przeliczeniu na metr kwadratowy mniej niz domki. W Lodzi kamienice w srednim stanie
    technicznym na 20 mieszkan mozna kupic za 2-3 miliony zlotych. Kamienica meza slynnej
    Hanki zostala wyceniona na 12 milionow. Ale to Warszawa, centrum i ponad 50 mieszkan.

  • 6. Data: 2017-12-15 21:31:14
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Bo nie mają wyboru. Mają takie kosmiczne ceny, że nie mają szans kupić
    > nawet jak wezmą kredyt w podstawówce. Poza tym są zbyt tępi na
    > serwisowanie mieszkania. Do pomalowania drzwi olejną dzwonią po Polaka.
    nie dokońca się z tym zgadzam. Często tu dyskutujemy na temat
    najtańszego domu, którego dalej niema. Była mowa o domach z kontenerów,
    o tym że nańtańszych domów się nie buduje, bo musi być ładny, bo zastaw
    się a pokaż się. I w zasadzie dyskusja jest tylko o tym. Mieszkania do
    remontu w Bytomiu kupisz taniej niż JEDEN tysiąc złotych za metr. Czyli
    40 metrowe mieszkanko, z remontem i podstawowymi meblami, kosztuje dwa
    lata pracy jego i jej, jeśli przez te dwa lata są w stanie mieszkać z
    rodzicami. To nie jest kosmos. Ale takie są wybory ludzi, żeby za
    kawalerkę składającą się z jednego pomieszczenia w którym jest łóżko,
    sracz i kuchenka, zapłacić 800zł czynszu. Bo blisko centrum, w wielkim
    mieście.

    ToMasz

  • 7. Data: 2017-12-15 21:42:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 15 grudnia 2017 21:31:17 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > nie dokońca się z tym zgadzam. Często tu dyskutujemy na temat
    > najtańszego domu, którego dalej niema.

    a bo sie nie słuchacie - mam zamiar do lata uruchomić swoją budowę, 143m2 spodziewam
    sie zamknąć na gotowo sporo ponizej 200kzł.

    własnie wyspawałem schody, całe 430zł mnie to kosztowało, stopnic dopiero bede
    szukał. Teraz leci instalacja wentylacji mechanicznej, moze jutro skoncze.

    Kluczem jest samodzielna budowa, kosztują mnie tylko materiały.

    b.

  • 8. Data: 2017-12-16 00:44:33
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    Hanki zostala wyceniona na 12 milionow. Ale to Warszawa, centrum i ponad 50 mieszkan.

    Spoko. To wujek Mietek wynajmie mi swoje mieszkanie, a ja moje jego
    córce. Na papierze wszyscy staniemy się k* najemcami skoro tak trzeba.

    Maciek

  • 9. Data: 2017-12-16 01:18:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jak to bedzie zrobione na wzor Francji? Sa panstwa w ktorych trojki robotniczo,
    chlopsko inteligenckie chodza po nieruchomosciach i je wyceniaja dla potrzeb podatku
    katastralnego. Co wymyslisz na sposob polegajacy na tym ze gmina pobiera podatek w
    wysokosci 15% od kwoty jaka mozna uzyskac z wynajecia nieruchomosci? Pani w ichnim US
    ma taki ichni poltax i nie pogadasz ze ciotce wynajmujesz taniej. Jak sam mieszkasz
    w swoim to tez placisz 15% podatku. Ichnie parlamenty ustalaja stawki i wspolczynniki
    poprawkowe zmiejszajace i zwiekszajace wysokosc podatku. Inny bedzie w centrum duzego
    miasta a inny na obrzezach chociaz stawka bazowa bedzie taka sama.

  • 10. Data: 2017-12-16 01:45:48
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    miasta a inny na obrzezach chociaz stawka bazowa bedzie taka sama.

    No zaraz. Przed chwilą pisałeś, że podatek przy wynajmie będzie mniejszy.

    Maciek