  • 1. Data: 2014-08-19 21:53:29
    Temat: mój ulubiony temat dyskusji z tuskiem i gronkiewicz - kanalizacja
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    gmina się wzięła i wybudowała na wiosce kanalizację...
    niestety moje lokum jest na samym końcu tego ciągu...
    za mną jest tylko jakiś kurnik - nie wiem ile on może spuszczać do
    kanalizacji...

    problemów jest kilka...

    - rura kanalizacyjna leży po wschodniej stronie ulicy, a moje lokum po
    zachodniej stronie ulicy
    - jest spadek pomiędzy rurą a moją siedzibą, na oko na tyle duży, że
    góra mojej studzienki kanalizacyjnej trafia na dół studzienki gminy

    jak się do tego zabrać, żeby się podłączyć i nie musieć co dwa dni
    przepychać rury kanalizacyjnej zapchanej zawartością?

    - podobno są jakieś bakterie, dodaje się do ścieków i one wszystko
    obracają w płyn?
    - może zastosować jakąś pompę rozdrabniającą i przepychającą zawartość w
    rurach?

    za wszelkie podpowiedzi dzięki.

  • 2. Data: 2014-08-19 23:59:49
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    feldmarszałek tusk wrote:
> [...]
    > obracają w płyn?
    > - może zastosować jakąś pompę rozdrabniającą i przepychającą

    pompy do ścieków mają noże do rozdrabniania grubszego tematu

    jeffrey

  • 3. Data: 2014-08-20 10:20:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Aug 2014 21:53:29 +0200, feldmarszałek tusk

    > - rura kanalizacyjna leży po wschodniej stronie ulicy,
    > a moje lokum po zachodniej stronie ulicy

    Stosuje się przeciski.

> [...]
    > jak się do tego zabrać, żeby się podłączyć i nie musieć co dwa dni
    > przepychać rury kanalizacyjnej zapchanej zawartością?

    To musisz omówić najlepiej z "kanalizacją".

    > - podobno są jakieś bakterie, dodaje się do ścieków
    > i one wszystko obracają w płyn?

    Tak, są. Ale nie działają w trybie "online". ;P

    > - może zastosować jakąś pompę rozdrabniającą
    > i przepychającą zawartość w rurach?

    Miksery i przepompownie się oczywiście stosuje
    -- ale patrz drugi akapit.

    Sugeruję jednocześnie zadbać w takiej sytuacji o zawór zwrotny. Sąsiad tego
    nie zrobił w toalecie w piwnicy i miał strasznie gównianego pierwszego
    sylwestra w nowym domu. Ubawił się po kolana, można rzec. :|

    BTW Dlaczego masz tak niski poziom w stosunku do kanalizacji?

    --
    Pozdor Myjk

  • 4. Data: 2014-08-20 11:32:48
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    po prostu jest spadek dość spory

  • 5. Data: 2014-08-20 13:49:18
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-08-20 11:32, feldmarszałek tusk pisze:
    > po prostu jest spadek dość spory

    W takich sytuacjach stosuje się rurociągi tłoczne.

    Nie pomoże żadne inne rozwiązanie, bo nic pod górkę płynąć nie będzie.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2014-08-20 18:35:16
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    wolim wrote:

    > W takich sytuacjach stosuje się rurociągi tłoczne.
    >
    > Nie pomoże żadne inne rozwiązanie, bo nic pod górkę płynąć nie
> [...]

    a mówią że gó..... zawsze wypływa :)

    jeffrey