  • 11. Data: 2017-11-10 18:21:36
    Temat: Re: monitoring na zadupiu
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Hikvison - udostępnia ponoć swoją chmurę do zapisu zdjęc/filmów - ale jeszcze tego
    nie rozkminiłem

    ...eeee tu moze być nieporozumienie. w jednej z lokalizacji mam stały
    adres IP z osiedlowej sieci. tam mogę dowolnym programem, (nawet VLC)
    mogę oglądać obraz z kamery podając ip, login i hasło. NAtomiast
    wszędzie tam gdzie jest internet gsm, _muszę_ korzystać z chmury, albo
    inaczej - z oprogramowania dostarczonego z kamerą. Tyle ze ja najpierw
    chciałem zapisywać obraz na dysku pcta, ale po paru próbach, analizie
    poświeconego czasu i analizie kosztów, zdecydowałem się na zakup
    "nagrywaki" na 8 kamer za 40usd. Teraz zazwyczaj "nagrywakrę" odpytuje w
    sprawie obrazu z kamer. tak jest prościej.... mam jeden program do
    oglądania tego co się dzieje teraz, a tak czy siak, jeśli chcę sięgnąć
    do tego który pies mi nasrał rano pod drzwiami - też korzystam z tego
    samego programu. te 40 usd, za sam prąd sie zwróci w ciągu kilku lat.
    Reasumując: Lepszy jest stały adres IP. ale różnica jest taka, że teraz,
    w tej chwili możesz dowolnym programem "patrzeć" przez kamerę. jeśli
    kamera coś sama nagrała, rejestrator, nagrywarka nagrała i chesz miec
    dostęp do nagrań - musisz (nie znam innego rozwiązania) korzystać z
    dedykowanego oprogramowania, które korzysta z chmury, więc to czy masz
    stałe IP jest nieistotne
    mam nadzieje że pomogłam :)

    ToMasz

  • 12. Data: 2017-11-10 18:50:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.11.2017 o 20:39, pierdofon pisze:
    > 1 - Czy mozecie mi polecic, lub nakierowac jaki sprzet mam sobie kupic?

    ile kamer?
    OD dawna kamery używane są w monitoringu. kamery CCTV, pal, mają dupiaty
    obraz, przedewszystkim przez ogranicznia PAL. więc ( w dużym skrócie i
    uproszczeniu) "wymyślono" kamery podłączane do sieci i nazwano je IP, bo
    każda ma swój adres - jak komputer. Kamera cały czas "łapie" obraz i
    zapisuje go sobie w ramie na chwilkę. W każdej chwili możesz użyć
    odtwarzacza filmów np VLC i poprosić go żeby odtworzył strumień rtsp z
    adresu ip kamery logując się loginem i podając hasło - na ekranie
    otrzymasz obraz. Koniec.
    Niektóre kamery IP, mają kartę sd, na którą mogą coś zapisać. Coś - jest
    trudne do uzyskania. gdy jest zapis ciągły - karta jest pełna za szybko.
    Natomiast zapis po wykryciu ruchu jest... w kamerach strasznie marny
    jakościowo. nie spotkałem kamery która ma wybór strefy w której reaguje
    na ruch, sama reakcja jest trudna do przewidzenia. włamywacza nie nagra,
    ale samochód który świeci światłami - tak. no i dostęp do ewentualnych
    nagrań - jak już pisałem - tylko softem producenta, więc jak się na
    takie zdecydujesz - kup wszystkie od jenego wytwórcy.
    NAjlepsza stytuacja jest z osobnym rejestratorem. to kolejny adres ip,
    obsługa przez WWW. JEmu podajesz adresy kamer, loginy i hasła.
    definiujesz w jakich gdzodzinach, dniach tygodnia ma nagrywać, czekać na
    ruch i nagrywać, w jakich obszarach ekranu reagować na ruch, albo gdzie
    nie reagować. Czyli opcje nagrywania nie tyle że są rozbudowane, ale
    dopiero są na akceptowalnym minimum. no i dysk. ja mam kamer różnych
    producentów i jedna z nich robia problemy z detekcją ruchu. wiec kazałem
    jej nagrywać cały czas. karta sd ma.. 8 giga i ograniczoną ilośc
    zapisów. stary dysk z szuflady ma 500 giga, więc wisi mi to ile się tam
    nagra. 8 kamer, dwie nagrywają non stop 6 reaguje na ruch, nagrania
    "siedzą" ponad miesiąc, potem się automatycznie kasują.
    O zapisie materiału wideo do chmury - niemam pojęcia. wiej jedno. sam
    transfer materiału z kamer zużywa niemało "internetu". więc jak bym miał
    zezwolić na niekontrolowane zapisywanie obrazu (via intenret gsm) w
    chmurze - poszedłbym z torbami. Korzystam z interenetu 1410gb w orange.
    (to się jeszcze da kupić!!!)
    co jeszcze? Nie nastawiaj się na kamery z IR (widok w nocy) To na
    testach działa całkiem całkiem, ale IR przyciąga owady. we wiosenne
    noce, kamera z IR na potwórku, nastawiona na ruch, miała zapis non stop.
    przed jej obiektywem, migały białe skrzydełka owadów co kilka sekund.
    Taka sama kamera wycelowana w szybę - widzi swoje odbicie a nie to co
    jest za szybą. Ja kupowałem najtańsze chińskie kamery ip,(17-25usd)
    najtańszy rejestrator (38usd) i jest całkiem dobrze. Konfiguracja bywa
    kłopotliwa, ale po starcie - niema żadnych problemów. zero resetów,
    nieprzewidywalnych zachowań... Kamery są podłączone najtańszym kablem
    lan i telefonicznym kablem zasilającym. 2x0,00cośtam mm?. wszstkie
    "lecą" z jednego zasilacza. cieńki kable zasilający wystarcza, bo pobór
    prądu jest na poziomie 100mA. 350mA - jak działają diody IR. pewno
    spadki napięcia są, ale nie przekłada się to na spadek jakości :) No i
    to co zawsze w takim przypadku piszę. kamery CCTV widziały że klient
    przy kasie otrzymał banknot. kamery IP widzą jaki był nominał banknotu.
    jak możesz to kupuj kamery 960p. widac różnice w stosunku do 720 i co
    ważniejsze, kąt obiektywów jest określany dla kamer, których analizator
    ma wymiar i rozdzielczość zgodną z 960p. jeśli kupisz 720, strata
    jakości obrazu będzie nieznaczna, ale kąt obiektywu - poleci mocno (nie
    pamietam w którą strone, zapytaj sprzedawcy).

    ToMasz

  • 13. Data: 2017-11-10 22:05:29
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 10.11.2017 o 17:21, ToMasz pisze:

> [...]
    > wszędzie tam gdzie jest internet gsm, _muszę_ korzystać z chmury, albo
    > inaczej - z oprogramowania dostarczonego z kamerą.

    bo ta chmura to taki dyndns, rejestrator zgłasza się w tej chmurze, a ty
    odpytujesz chmurę zamiast adresu IP

> [...]
    > dostęp do nagrań - musisz (nie znam innego rozwiązania) korzystać z
    > dedykowanego oprogramowania, które korzysta z chmury, więc to czy masz

    To nie prawda. Do większości rejestratorów dostaniesz się przez
    interfejs webowy i odtworzysz nagrania

    Łukasz

  • 14. Data: 2017-11-10 22:09:05
    Od: hienryk <z...@g...com>

    drobna polemika
    > nie spotkałem kamery która ma wybór strefy w której reaguje
    > na ruch, sama reakcja jest trudna do przewidzenia.
    To akurat jest już dosyć powszechna cecha przynajmniej w kamerkach ze średniej półki
    cenowej (300-500zł). Ta o której wspominałem wcześniej to ma (można nawet określić
    wielkość obiektu na który ma reagować, a po wykryciu ruchu może wysyłać zdjęcie na
    kilka maili, lub zapisywać w chmurze)

> [...]
    > noce, kamera z IR na potwórku, nastawiona na ruch, miała zapis non stop.
    > przed jej obiektywem, migały białe skrzydełka owadów co kilka sekund.
    tu się zgadzam. Pierwszej nocy dostałem kilkaset maili z powiadomieniami które
    zapchały mi skrzynkę :)

  • 15. Data: 2017-11-10 22:10:59
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 09.11.2017 o 19:39, pierdofon pisze:
    > OK, no to juz wiem, ze sie da na kartach GSM i , ze to ja gdzies robie
    > blad albo mam gowniana kamere.
    > Bardzo prosze o pare informacji bo na razie troche mi sie to myli.
    > 1 - Czy mozecie mi polecic, lub nakierowac jaki sprzet mam sobie kupic?
    > Przykladowo Dahua czy Kenik.

    z powyższych dwóch wziąłbym dahue (bo nie znam Kenika)

    > 2 - Jak rozumiem kamery IP maja podglad na zywo uruchamiany przy moim
    > wywolaniu zdalnym, chyba, ze maja mozliwosc nagrywania na kartach SD.

    jedno drugiego nie wyklucza

    > 3 - Moge równiez miec kamery z rejestratorem, ktory nagrywa caly czas i
    > sobie nadpisuje nagrania.

    możesz

    > no i teraz pytanie kluczowe. Czym sie równi zestaw kamer IP z
    > rejestratorem od zestawu kamer HD-CVI tez z rejestratorem?

    IP - transmisja cyfrowa obrazu
    HD-CVI/HD-TVI/AHD/ITP... - transmisja analogowa obrazu HD (co ma też
    pewne zalety)

    > Czy jak bym mial zestaw z rejestratorem to laczac sie zdalnie odczytuje
    > obrazy w chmurze czy lacze sie z tym rejestratorem i z niego ciagne
    > bezposrednio?

    łączysz się z rejestratorem, to się tylko nazywa chmura, tak naprawdę to
    dyndns dla laików (bo nic nie trzeba konfigurować, łączysz się
    dedykowaną aplikacją podając swój adres w chmurze, a nie adres IP)

    > Gdzies mi mignelo, pewnie na jakiejs aukcji z allegro, ze np Dahua
    > zapisuje dane w chmurach serwerów Chińskich a Kenik na google drive. Czy
    > to ma znaczenie dla takiego prostego uzytkownika jak ja?

    nie korzystałem nigdy z zapisu w chmurze

    Łukasz

  • 16. Data: 2017-11-10 23:14:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.11.2017 o 22:05, ddddddddddddd pisze:

    > bo ta chmura to taki dyndns, rejestrator zgłasza się w tej chmurze, a ty
    > odpytujesz chmurę zamiast adresu IP

    > To nie prawda. Do większości rejestratorów dostaniesz się przez
    > interfejs webowy i odtworzysz nagrania

    mój błąd. masz racje. przez www też można. tyle ze ja mam z tym kłopot,
    bo to we flashu, nieobsługiwanym przez chroma. czyli tak średnio jest

    ToMasz

  • 17. Data: 2017-11-10 23:17:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.11.2017 o 22:09, hienryk pisze:
> [...]
    określić wielkość obiektu na który ma reagować, a po wykryciu ruchu może wysyłać
    zdjęcie na kilka maili, lub zapisywać w chmurze)

    na kamerach za 300-500zł to ja się nie znam. Niech się pytacz wypowie
    ile chce na kamery wydać

    ToMasz

  • 18. Data: 2017-11-11 01:47:52
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-11-09 o 16:52, pierdofon pisze:
> [...]
    > 15 down i 3 up. Dziwnym trafem to więcej niż na łączu stałym u mnie w
    > domu, w centrum miasta od Netii...
    > Na T-Mobile pełny zasięg 3g i 3/4 na LTE. Prędkość łącza ok 26 down i 7 up.
    > Łącze stałe proponuje mi Orange max 10 down i 1 up.
    >
    > Chciałbym sobie podpiąć 2-3 kamery i mieć podgląd na żywo, bez dźwięku.
    >
    > No i teraz czy na tym Aero2 sie da?
    > Jeśli sie na kartach GSM nie da kamer internetowych to czy da sie np,
    > zestaw z rejestratorem?
    > Jesli sie nie da to musze zainwestować w łącze stałe a za te gówniana
    > prędkość Orange chce mnie skroić 90 pln /miesiąc :(

    Łącze GSM - poczytaj na forum Elektrody o wyborze operatora komórkowego
    do Interentu. Przynajmniej raz dziennie jest takie pytanie. W
    odpowiedziach są podane kroki jakie należy wykonać, żeby wykonać
    pomiary, przeanalizować wyniki i wybrać operatora, modem i ewentualnie
    antenę zewnętrzną. Statystycznie najczęściej dobrze wypada Play,
    T-Mobile, Orange i na szarym końcu Plus.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3356552.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3393128.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3149672.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3393385.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3394768.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3394939.html

    i inne wątki.

    Bez rejestratora na miejscu, słabo widzę monitorowanie za żywo. Każdy
    zanik sygnału GSM/LTE, to będzie przerwa w nagraniu. Chyba, żebyś
    zastosował kamery Samsunga, one w czasie przerwy z rejestratorem
    potrafią zapisywać kopie lokalną na karcie SD i po powrocie połączenia,
    uzupełnić przerwane nagranie na rejestratorze.
    Ja bym dał rejestrator lokalnie w pancernej szafie i tylko podgląd zdalny.

    Operatorzy GSM dają zwykle IP z puli prywatnej, a nawet z podwójną
    translacją adresów, więc nie ma możliwości bezpośredniego zdalnego
    połączenia się z rejestratorem podpiętym do modemu GSM. Należy
    zastosować rejestrator z obsługą tak zwanej chmury, albo połączenia P2P.
    Polega to na tym, że producent (albo importer) sprzętu udostępnia serwer
    pośredniczący w połączeniu pomiędzy rejestratorem i "oglądaczem".
    Rejestrator i "oglądacz" samodzielnie inicjują połączenie z serwerem i
    poprzez niego wymieniają dane. Dzięki temu można używać adresów
    prywatnych IP i nie trzeba przekierowywać żadnych portów na routerach.
    Trzeba tylko zarejestrować na serwerze swój rejestrator i używać
    dedykowanej aplikacji do łączenia. Wszystko jest opisane w instrukcjach
    obsługi, nawet czasem z kodami QR dla smartfonów.
    Dahua, Hikvision, BCS na pewno mają darmowy serwer. Inni producenci też
    na 90% oferują taką usługę. W Hikvision nawet kamery IP mają wbudowaną
    obsługę chmury, więc dałoby się obejść bez rejestratora.
    Trzeba tylko uważać z hasłami, ponieważ ostatnio jest dużo włamań na
    rejestratory tych producentów na standardowe hasła fabryczne.

    Kamery z oświetleniem IR, bo takie zapewne chcesz kupić. Producenci
    bardzo optymistycznie podają zasięg oświetlaczy IR. Zasięg realny to 1/2
    lub 2/3 deklarowanego.
    Jak na razie to tylko Samsung i Bosch podawali prawdę o zasięgu IR.

    Dyski do rejestratora, to tylko przeznaczone do pracy ciągłej. Zwykłe
    dyski do desktopów w większości wytrzymywały troszkę ponad 2 lata, czyli
    już po gwarancji.

    yabba

  • 19. Data: 2017-11-11 08:13:07
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Bardzo dziekuje, Yaba. Cenne informacje i zwiężle.

  • 20. Data: 2017-11-11 08:13:45
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    noo, wlasnie takie w okolicach 300-600 pln , na droższe to nie mam funduszy