  • 1. Data: 2016-04-26 19:09:11
    Temat: mrozy i straty
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Jak u Was po tych mroźnych nocach?
    U mnie padło na aktinidię oraz sadzonki winorośli :-(
    https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/6
    277911401546409601

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2016-04-28 08:33:01
    Temat: Re: mrozy i straty
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 26.04.2016 o 19:09, Krycha pisze:
    > Jak u Was po tych mroźnych nocach?
    > U mnie padło na aktinidię oraz sadzonki winorośli :-(
    > https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/6
    277911401546409601

    > Pozdrawiam Krycha.

    szlag! wynioslem przedwczoraj pomidory na taras zeby je hartowac. No i
    polowa z nich przesiosla sie do krainy bezpiecznych temperatur. Co za los..

  • 3. Data: 2016-04-28 10:15:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    tomekp pisze:

    > szlag! wynioslem przedwczoraj pomidory na taras zeby je hartowac.
    > No i polowa z nich przesiosla sie do krainy bezpiecznych temperatur.
    > Co za los..

    Warto nad tym losem chwilę się zastanowić. Dlaczego połowa, a nie
    wszystkie? W jaki sposób losował, czemu wybrał ten, a nie krzaczek
    obok? Czy to jest przykład działnia doboru naturalnego i adaptacji
    pokolenia pomidorowej populacji do lokalnych warunków klimatycznych?

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2016-04-28 11:03:28
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

> [...]
    > obok? Czy to jest przykład działnia doboru naturalnego i adaptacji
    > pokolenia pomidorowej populacji do lokalnych warunków klimatycznych?

    Zjawisko to jest tym bardziej niezrozumiale gdyz mrozu na 99% nie bylo.
    Byl wiatr no i zimo ale chyba nie < 0. Umarly te najmniejsze/najslabsze,
    te o najgrubszych lodygach i lisciach zdaja sie miec dobrze.

  • 5. Data: 2016-04-28 15:13:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    tomekp pisze:

    > Zjawisko to jest tym bardziej niezrozumiale gdyz mrozu na 99% nie bylo.
    > Byl wiatr no i zimo ale chyba nie < 0. Umarly te najmniejsze/najslabsze,
    > te o najgrubszych lodygach i lisciach zdaja sie miec dobrze.

    Tłusty, mocny i piękby prędzej sobie poradzi, niż chudy, słaby i szpetny.
    Po tych wyjaśnieniach jest to dla mnie zrozumiałe bardziej, a nie mniej.
    Może nie ma co żałować tych zdechlaków, może owoc też by wydały marny?

    Jarek

    --
    I nagle z Nilu wyszło siedem krów tłustych i pięknych, które zaczęły się
    paść wśród sitowia. A oto siedem krów innych wyszło za nimi, chudych i tak

  • 6. Data: 2016-04-28 20:05:02
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Tłusty, mocny i piękby prędzej sobie poradzi, niż chudy, słaby i szpetny.

    Hejka. A jednak krowy chude i brzydkie pożarły owych siedem krów
    pierwszych, tłustych. I jak to zrozumieć?
    Pozdrawiam starotestamentowo Ja...cki

  • 7. Data: 2016-04-28 20:55:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. A jednak krowy chude i brzydkie pożarły owych siedem krów
    > pierwszych, tłustych. I jak to zrozumieć?
    > Pozdrawiam starotestamentowo Ja...cki

    Rozumieć można opacznie. A ja na aktualny użytek tak to tłumaczyć mogę,
    że gdyby szlag nie trafił tych pomidorów wątłych, to by ich zbyt wiele
    wyrosło. Robota przy każdym krzaczku jednaka, bo to i podlewać należy,
    i nawozić trzeba (że jeszcze raz do onych krów nawiążę). Te o łodygach
    grubych i mięsistych plon wydadzą stokrotny. Lecz te z łodyżkami cienkimi
    jako sitowie nad Nilem, pożreć mogą całą radość ogrodnika. Bowiem z nich
    żąć nie będzie czego. Tutaj potrzeba mądrości, by nie lamentować przy tym,
    gdy przyjdzie wiatr od wschodu i zniszczy połowę zasiewów.

    Jarek

    PS
    Ten pierścień, to całkiem ładny. I nawet mi pasuje.

    --
    Nie złamie trzciny nadłamanej, nie zagasi knotka o nikłym płomyku.

  • 8. Data: 2016-04-28 21:13:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2016 19:09:11 +0200, Krycha napisał(a):

    > Jak u Was po tych mroźnych nocach?
    > U mnie padło na aktinidię oraz sadzonki winorośli :-(
    > https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/6
    277911401546409601

    Przemarzły tylko liście, a nie pędy. Odbiją z pąków zapasowych/śpiących.

  • 9. Data: 2016-04-29 21:31:14
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 28.04.2016 o 21:13, Ikselka pisze:

    277911401546409601

    > Przemarzły tylko liście, a nie pędy. Odbiją z pąków zapasowych/śpiących.

    Dziś zauważyłam kolejne straty: dwie inne aktinidie (jak na razie
    jeszcze nie dały owoców, więc w tym roku pewnie też nie), orzech włoski,
    wisteria biała (młoda,jednopędowa sadzonka), magnolia i niektóre pąki na
    winoroślach.
    :-(

    Krycha.

  • 10. Data: 2016-04-29 22:58:49
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 Apr 2016 21:31:14 +0200, Krycha napisał(a):

> [...]
    > jeszcze nie dały owoców, więc w tym roku pewnie też nie), orzech włoski,
    > wisteria biała (młoda,jednopędowa sadzonka), magnolia i niektóre pąki na

    Narzekacie, jakby tegoroczna aura była jakaś tragicznie nietypowa.
    Tymczasem kwietniowe, majowe i ba, nawet CZERWCOWE przymrozki w naszej
    strefie klimatycznej są typowym zjawiskiem. Więc powiem tylko - ja się
    dosyć szybko nauczyłam, co u mnie może rosnąć i dawać owoce 3-)