  • 1. Data: 2019-07-09 19:04:28
    Temat: mycie scian (pomalowane farba emulsyjna)
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    sciany mieszkania, pomalowane emulsyjna, "zlamany" bialy kolor (mowia na to
    niekiedy, ze to leciutkie ecru, albo odrobine... brzoskwiniowy), w kazdym
    razie nie jest to wrzaskliwa biel.
    Nie ma byc malowania, ale... umycie scian.

    Czym myc sciany?
    1.
    Woda. Jaka? Ciepla? Zimna?
    2.
    Jaki - jesli w ogole - srodek zwany wspomagajacym dac do wody, zeby latwiej
    brud schodzil? Jesli cos konkretnego dodac - nie moze zniszczyc koloru
    reagujac tajemniczo z emulsyjna na scianach, tak w trakcie mycia, jak i
    potem, powiedzmy w ciagu roku i dalej...
    Poza tym: jesli juz jakis srodek do wody, to czy na koncu i tak sciany umyc
    czysta woda?
    3.
    sciera do mycia ostrzejsza, delikatniejsza... - jaka?

  • 2. Data: 2019-07-10 20:36:11
    Temat: Re: mycie scian (pomalowane farba emulsyjna)
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 09.07.2019 o 19:04, 1634Racine pisze:
> [...]
    > kazdym razie nie jest to wrzaskliwa biel.
    > Nie ma byc malowania, ale... umycie scian.
    Jeszcze nie widziałem, żeby się udało umyć ściany. U mnie zawsze
    kończyło się to malowaniem od nowa. Nie chodzi o to, czym myć i jak myć,
    tylko jak to zrobić, żeby była jednolita powierzchnia bez plam, smug i
    mazów.
    Jacek

  • 3. Data: 2019-07-11 01:26:05
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Jacek w news:qg5b6p$ps0$1$Jacek@news.chmurka.net
> [...]
    > się to malowaniem od nowa. Nie chodzi o to, czym myć i jak myć, tylko jak
    > to zrobić, żeby była jednolita powierzchnia bez plam, smug i mazów.

    jest cos na rzeczy...

  • 4. Data: 2019-07-11 07:23:55
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.07.2019 o 01:26, 1634Racine pisze:
    > Jacek w news:qg5b6p$ps0$1$Jacek@news.chmurka.net
    >
    > jest cos na rzeczy...
    Przypomniało mi się, że mam ścianę, którą daje się umyć. To ściany w
    kotłowni. Mam tam wąż i kratkę ściekową. Po namoczeniu biorę wiaderko
    ciepłej wody z ludwikiem i zmiotką myję ściany tak, jak się myje auto.
    Potem zlewam to wodą z węża i gotowe.
    Jest tylko małe "ale". Ten numer nie przejdzie w kuchni ani w pokojach,
    no i w kotłowni nikt mi nie ogląda, czy wyszło idealnie ;-)
    Jacek

  • 5. Data: 2019-07-11 08:52:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 lipca 2019 19:04:51 UTC+2 użytkownik 1634Racine napisał:
> [...]
    > czysta woda?
    > 3.
    > sciera do mycia ostrzejsza, delikatniejsza... - jaka?

    Tyle samo roboty i bałaganu co przy myciu będziesz miał jak pomalujesz.
    A mycie nic nie da. Kup dobry wałek, dobra farbę i maluj. Jak wałek i farba dobra to
    nie nabrudzisz i nie nakapiesz i możesz malować nawet jak małżonka w międzyczasie
    obok TV ogląda;) Czasy gdy malowanie wiązało się z potężnym bałaganem i chlapaniem
    farba już minęły.

  • 6. Data: 2019-07-11 09:24:58
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, July 11, 2019 at 8:52:35 AM UTC+2, Kris wrote:

    > Tyle samo roboty i bałaganu co przy myciu będziesz miał jak pomalujesz.

    biorac pod uwage, ze przed malowaniem powinno sie jednak wymyc te sciany, to roboty
    wiecej bedzie ;)
    ale efekt raczej znacznie lepszy

  • 7. Data: 2019-07-11 09:27:59
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.07.2019 08:52, Kris pisze:

> [...]
    obok TV ogląda;) Czasy gdy malowanie wiązało się z potężnym bałaganem i chlapaniem

    I to jest najlepszy, sprawdzony sposób mycia ścian (nie
    wypraktykowany tylko w kotłowni ze śmieciuchem i na
    salonach w kurnej chacie). Pomalować dwa razy a będzie
    śnieżnobiało. Jeśli na biało. Mojej żonie akurat trzeba
    zawsze trzy razy, ale nie każda tyle potrzebuje do
    zadowolenia i nie każdy tyle może. Machać wałkiem.

  • 8. Data: 2019-07-11 10:44:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lipca 2019 09:25:00 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > biorac pod uwage, ze przed malowaniem powinno sie jednak wymyc te sciany,

    A po co? Jak to nie kotłownia i nie ma tam warstwy kurzu tylko zwykłe zabrudzenia
    farby to po co myc.
    Teraz są naprawdę dobrej jakości farby.

  • 9. Data: 2019-07-11 10:52:45
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, July 11, 2019 at 10:44:59 AM UTC+2, Kris wrote:

    > A po co? Jak to nie kotłownia i nie ma tam warstwy kurzu tylko zwykłe zabrudzenia
    farby to po co myc.
    > Teraz są naprawdę dobrej jakości farby.

    np. jak jest tlustawa sciana nad kuchenka to kiepsko kryje...

  • 10. Data: 2019-07-11 14:33:20
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.07.2019 10:52, WS pisze:

    > np. jak jest tlustawa sciana nad kuchenka to kiepsko kryje...

    To są rustykalne przypadki, gdy nie ma wyciągu i ściana nad
    kuchenką nie jest pokryta zmywalną wykładziną (glazura, szkło,
    drewno itp.)