  • 1. Data: 2016-10-18 15:26:05
    Temat: najemca nie płaci jak go wykurzyć
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Najemca nie płaci jak go wykurzyć. Jakie są najnowsze triki
    na szybkie pozbycie się niepłacącego najemcy?

    Czy to prawda, że niepłacąc za prąd spowodujemy że Energa przychodzi
    i demontuje licznik ale najemca idzie wtedy do Energi i bierze licznik
    na siebie? Czy można zabronić Enerdze zainstalowania licznika?

    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/803359,co-zrob
    ic-gdy-najemca-nie-placi-czynszu.html

    --
    Piter

    Na czym polega remont generalny domu w Anglii?
    Na wymianie wszystkich dywanów.

  • 2. Data: 2016-10-18 16:46:31
    Temat: Re: najemca nie płaci jak go wykurzyć
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 października 2016 15:26:07 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
    > Najemca nie płaci jak go wykurzyć. Jakie są najnowsze triki
    > na szybkie pozbycie się niepłacącego najemcy?

    wyczekuje sie chwile gdy nikogo nie ma w domu, wchodzi, wymienia zamki a graty
    najemcy wystawia na podwórko.
    Niestety prawo w tym kraju preferuje bandytów w zwiazku z tym na najemców-bandytów
    skuteczne są wyłącznie bandyckie metody.

    Nawet wpisanie notarialnie zastepczego miejsca odstawienia klienta niczego nie
    załatwia.

    b.

  • 3. Data: 2016-10-18 16:54:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A potem ma sie sprawe w sadzie i placi odszkodowaanie. Jak umowa nie jest na czas
    okreslony to w pompe mozna najemce cmoknac. Tylko sad moze nakazac eksmisje czy
    pozbycie sie jak to okresliles. Przy najmie okazjonalnym jest cos za cos. Najemca
    placi kilka razy wyzszy czynsz niz by wynikalo z przepisow a wynajmujacy ponosi
    ryzyko ze moze miec problemy. Wynajmowalem kilka mieszkan w Lodzi. Nigdy wiecej. Zeby
    nie kusilo sprzedalismy.

  • 4. Data: 2016-10-18 18:27:26
    Od: Budyń <b...@g...com>

    umowa wypowiedziana, należność niezapłacona. Odszkodowanie mianowicie za co?

    b.

  • 5. Data: 2016-10-18 19:10:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za zmiane zamkow i wyniesienie rzeczy. Umowa wypowiedziana naleznosc nie zaplacona a
    najemca nie chce sie wyprowadzic. Trzeba oddac sprawe do sadu. A co jak sad uzna ze w
    jakims konkretnym przypadku wypowiedzenie nie przyslugiwalo? Zeby wczesniej
    wypowiedziec jakas umowe a strony maja inne zdanie musza byc wazne powody. Na
    przyklad najemca podnajal komus trzeciemu. Albo pali w piecu deskami z podlogi. Jak
    mieszka nie demoluje i nie przeszkadza sasiadom to rosnie mu dlug od wynajmujacego.
    Wynamjujacy wynajmuje zeby odniesc korzysc finansowa. Jak dlug rosnie to odnosi
    korzysc ale kase z odsetkami dostanie (albo nie dostanie bo to zalezy czy dluznik
    bedzie mial i bedzie chcial) jak zalozy w sadzie sprawe o zwrot kasy. Najbezpieczniej
    wynajmowac studentom. Oni na trzy miesiace sie wyprowadzaja bo maja wakacje. Inna
    sprawa ze studenci najwiecej szkod robia i sporo kosztuje doprowadzenie mieszkania do
    stanu uzywalnosci. Mozna wynajmowac przez agencje tym sie zajmujaca. Traci sie
    calkowicie kontrole na mieszkaniem ale odpada problem ze agencja nie placi. Co do
    stawek to agencja da z polowe tego co teoretycznie na wolnym rynku mozna dostac. Od
    strony prawnej sytuacja w Polsce jest uregulowana. Jakis czas temu dopisali ze
    najemca musi miec poswiadczone przez notariusza ze w przypadku wczesniejszej
    wyprowadzki ma gdzie mieszkac. Zrobili to bo ludzie sie umawiali na nie placenie.
    Sprawa szla do sadu a sad miedzy innymi nakazywal gminie zeby dala mieszkanie ze
    swoich zasobow. To z notariuszem nie ma nic wspolnego z ochrona interesow najemcy.

  • 6. Data: 2016-10-18 19:31:36
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 października 2016 19:10:44 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Za zmiane zamkow

    zamki są właściciela

    >i wyniesienie rzeczy.

    odszkodowanie?

    > Umowa wypowiedziana naleznosc nie zaplacona a najemca nie chce sie wyprowadzic.
    Trzeba oddac sprawe do sadu.

    a sąd takiemu przyzna lokal socjalny to go nie wyrzucisz do konca swiata, bo bedzie
    czakał az gmina mu przydzieli taki.

    >dostac. Od strony prawnej sytuacja w Polsce jest uregulowana. Jakis czas temu
    dopisali ze najemca musi miec poswiadczone przez notariusza ze w przypadku
    wczesniejszej wyprowadzki ma gdzie mieszkac.

    a gosc który mu taki kwit ze go przyjmie mówi ze nie przyjmie bo sprzedał, bo cos
    tam.

    >Zrobili to bo ludzie sie umawiali na nie placenie. Sprawa szla do sadu a sad miedzy
    innymi nakazywal gminie zeby dala mieszkanie ze swoich zasobow. To z notariuszem nie
    ma nic wspolnego z ochrona interesow najemcy.

    mylisz tematy, tu chodzilo o ochrone wlasciciela aby mógł w łatwy sposób sie najmcy
    pozbyc.
    Nadal mozesz wynajmowac bez takiego zobowiązania, przyznanie lokalu socjalnego nic z
    tym wspolnego nie ma.

    b.

  • 7. Data: 2016-10-18 19:52:41
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i demontuje licznik ale najemca idzie wtedy do Energi i bierze licznik
    > na siebie? Czy można zabronić Enerdze zainstalowania licznika?

    Ostatnio głośno było o pozbywaniu się płacących najemców:

    http://www.tygodnikprzeglad.pl/dreczeni-czyscicieli-
    kamienic/
    http://www.tvp.info/26727249/koszmar-lokatorow-z-lod
    zi-czysciciele-kamienic-nie-daja-im-zyc

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2016-10-18 20:38:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mialbys racje jak by byl obowiazek wynajmowania mieszkan. Wynajmowanie to tez
    dzialalnosc gospodarcza. Cechuje ja uproszczona procedura podatkowa i brak zusu. W
    dzialalnosci gospodarczej osoba ja prowadzaca ponosi ryzyko w przypadku
    niepowodzenia. Czym sie ze strony prawnej rozni sytuacja wynajmujacego mieszkanie jak
    mu najemca nie placi i nie chce sie wyprowadzic od sytuacji wlasciciela hurtowni
    ktory kupil towar sprzedal go z odroczonym terminem platnosci i nabywca mu nie chce
    zaplacic? Rozni sie tylko tym ze ten od hurtowni musi placic zus a wynajmujacy
    mieszkanie nie musi. Czy panstwo odkupi hurtownikowi towar albo wyplaci marze jaka by
    zarobil? Od strony obowiazujacego prawa obydwaj sa rowni to i nie moze byc jakis
    super uregulowan dla wynajmujacych mieszkania.

  • 9. Data: 2016-10-18 20:45:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    yabba pisze tak:

    ic-gdy-najemca

    > Ostatnio głośno było o pozbywaniu się płacących najemców:

> [...]

    W tych artykułach piszą o lokatorach od lat tam mieszkających,
    kupionych z budynkiem i faktycznie od stycznia 2016 są bardziej
    chronieni przed zbirami ale uderza to jednocześnie w wynajmujących nowe
    własne mieszkania.

    Są narażeni na oszustów kukułki-wędrowne, którzy od początku idą z
    zamiarem nie płacenia i mieszkania na cudzy koszt. Wywalenie takiego
    obrytego gościa wg starych zasad może trwać nawet i rok. Rozwiązywanie
    problemów mieszkaniowych Polaków kosztem bogatszych. Jakaś bolszewia.

  • 10. Data: 2016-10-18 21:05:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie uderza w tych co wynajmuja mieszkania na zasadach najmu okazjonalnego bo nie ma
    obowiazku wynajmowania mieszkan. Pomoc panstwa nie moze w przypadku osob
    wynajmujacych mieszkania polegac na dawaniu im przywilejow. I tak maja lepiej od
    kamienicznikow bo nie dotyczy ich maksymalna stawka czynszu okreslona odgornie.