  • 1. Data: 2015-05-20 21:03:06
    Temat: naped do bramy przesuwnej
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    Napiszcie prosze Panowie co wiecie o napedach, i ktory wybrac?

    Moje kryteria:
    * mozliwosc zintegrowania z automatyka domowa [1]
    * bezawaryjnosc
    * serwisowalnosc (mozliwosc dokupienia czesci, dodatowego pilota, itd po niebandycich
    cenach)
    * ciezaru bramy nie znam, w swietle 4m bedzie.

    [1] mam na mysli mozliwosc sterowania z zewantrz:
    - otwieranie, zamykanie
    - blokada uzycia pilota
    oraz pobieranie informacji
    - otwarta, zamknieta, gdzies pomiedzy
    - uzycie pilota

    Co do bezawaryjnosci, ludzie polecaja Faac Beninca. Ale w kwestii
    logiczno-elektrycznej nie znalazlem zadnej dyskusji, moznaj najwyzej instrukcje
    studiowac.

    Co macie i polecacie?

    bajcik

  • 2. Data: 2015-05-21 12:23:53
    Temat: Re: naped do bramy przesuwnej
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Co macie i polecacie?

    Jesli choc troche zalezy Ci na bezpieczenstwie, to oryginalnego pilota
    do bramy wyrzuc, a na plytce sterownika odetnij odbiornik. Wszystkie
    bramy jakie sprawdzalem, mialy kod staly. Czyli poczatkujacy elektronik
    moze przechwycic sygnal i wejsc bez problemu.
    Ja mam cos takiego:
    http://www.gorke.com.pl/index.php?strona=produkty&cI
    D=6&sID=30&pID=106
    steruje to tez brama garazu.
    KeeLoqa znacznie trudniej zlamac.
    Co do wykrywania ruchu bramy/pozycji pomiedzy zamknieta-otwarta, to
    musisz sie podlaczyc do przelacznika krancowego w napedzie. Jak oba
    otwarte, to wiadomo.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2015-05-22 08:21:58
    Od: JanuszO <n...@n...pl>

> [...]
    > Co do wykrywania ruchu bramy/pozycji pomiedzy zamknieta-otwarta, to
    > musisz sie podlaczyc do przelacznika krancowego w napedzie. Jak oba

    Ciekawy odbiornik, wcześniej o czymś takim nie pomyślałem.
    Ja mam FAAC 740, światło bramy 4m z pełnym deskowaniem. Wyprowadziłem
    przewód pod sterowanie z domu + 3 piloty. Działa już drugi rok, jedynie
    w zimie się raz zawiesił (po restarcie wszystko działało). Docelowo chcę
    podpiąć telefon i otwierać bramę zdalnie, ponieważ piloty mają tylko
    100m zasięgu.
    J.

  • 4. Data: 2015-05-22 08:32:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 May 2015 08:21:58 +0200, JanuszO

    > Docelowo chcę
    > podpiąć telefon i otwierać bramę zdalnie, ponieważ piloty mają tylko
    > 100m zasięgu.

    Na forum Muratora, niejaki Jarek P., podpiął otwieranie bramy pod mignięcie
    długimi światłami. Fajny patent, bo nie trzeba nosić kolejnego breloczka
    przy kluczach. Oczywiście zasięgu to raczej nie zwiększa...

    --
    Pozdor Myjk

  • 5. Data: 2015-05-22 14:32:22
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu piątek, 22 maja 2015 08:31:48 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > długimi światłami. Fajny patent, bo nie trzeba nosić kolejnego breloczka
    > przy kluczach. Oczywiście zasięgu to raczej nie zwiększa...

    Kurde, czytam na biezaco jego dziennik ale tego patentu nie znam.
    Mam watpliwosci co do tego wynalazku:
    - czy rozpoznaje swiatla "swoje"
    - jaka odpornosc na "falszywe alarmy"?
    - czujka musi jakos widziec swiatla. U mnie jak wykrece pod brame, to juz pilot by
    dzialal, a telefon lapalby wifi domowe jeszcze wczesniej (i to moze wykorzystam)

    bajcik

  • 6. Data: 2015-05-22 15:14:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 May 2015 05:32:22 -0700 (PDT), Krzysztof Garus

> [...]
    > swiatla. U mnie jak wykrece pod brame, to juz pilot by dzialal, a
    > telefon lapalby wifi domowe jeszcze wczesniej (i to moze wykorzystam)

    Hm... to może mię się użytkownicy pokiełbasili, tyle tych dzienników przez
    ostatnie pół roku przeczytałem. Rzeczywiście przeczesałem Jego wątek i to
    nie było u Jarka. Przepraszam za zmyłkę.

    Z tego co pamietam we wspomnianym rozwiązaniu elektronika pilota była po
    prostu podpięta pod przekaźnik długich świateł. Podanie sygnału "długich"
    wyręczało zatem szukanie pilota po samochodzie/torbie i jego ręczne
    duszenie oraz wykluczało każdorazowe pamiętanie aby pilota wsadzić do auta
    czy taszczyć go przy kluczach domu/auta (dla mnie to problem, bo jak już
    wspominałem, nie lubię nosić pęku kluczy i innych pierdół przy nich). Po
    dygnięciu świateł pilot nadaje sygnał przez 30 sek. więc jak tylko brama
    złapie sygnał, to się otwiera. Przy takim rozwiązaniu odpada zatem problem
    z "fałszywym alarmem" -- ot kwestia dobrego sterownika.

    Takie znalazłem na szybko
    http://jablotron100.pl/systemy-alarmowe/sterowniki-m
    anipulatory/JA-185J
    http://dobram.pl/product-pol-1260-Nadajnik-DTM-BLINK
    -otwieranie-bramy-mrugnieciem-swiatlami-dlugimi-auta
    -.html

    --
    Pozdor Myjk

  • 7. Data: 2015-05-22 15:43:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 maja 2015 14:32:23 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:
> [...]
    by dzialal, a telefon lapalby wifi domowe jeszcze wczesniej (i to moze >wykorzystam)
    Ej no chyba chodziło o to że przełącznik od świateł uruchamiał pilota. Technicznie
    dość prosta sprawa bo ze styków przycisku pilota wyprowadzić przewód i podłączyć pod
    światła w aucie

  • 8. Data: 2015-05-22 21:36:16
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 21 maja 2015 12:23:55 UTC+2 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
> [...]
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

    Brama i ogrodzenie służą do wyznaczenia granic działki i żeby pies nie uciekł. Nie
    mają nic wspólnego z bezpieczeństwem. No chyba że płot na 6 metrów i drut kolczasty
    na górze a brama jak w wiezieniu.

  • 9. Data: 2015-05-22 22:58:12
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu piątek, 22 maja 2015 21:36:17 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    > Brama i ogrodzenie służą do wyznaczenia granic działki i żeby pies nie uciekł.
    > Nie mają nic wspólnego z bezpieczeństwem.
    > No chyba że płot na 6 metrów i drut kolczasty na górze a brama jak w wiezieniu.

    Jak brama zamknieta na noc to zona czuje sie bezpieczniej. Wiec cos ma wspolnego :)

    Oprocz pieska wspomne jeszcze o dziecku ktore sobie lazi i na droge nie wyjdzie.
    Z automatem latwiej jest miec brame ciagle zamknieta.

    bajcik

  • 10. Data: 2015-05-23 00:43:20
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 22 maja 2015 22:58:13 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:
> [...]
    >
    > Oprocz pieska wspomne jeszcze o dziecku ktore sobie lazi i na droge nie wyjdzie.
    > Z automatem latwiej jest miec brame ciagle zamknieta.

    Czuje się bezpieczniej ale nie jest bezpieczniejsza. Typowa brama stanowi
    zabezpieczenie żeby zbieracze złomu się nie kręcili po podwórku, oni nie są
    niebezpieczni. Słusznie zauważyłeś że brama bardziej zabezpiecza przed wyjściem niż
    przed wejściem.