  • 1. Data: 2017-07-17 12:57:10
    Temat: [narzędzia] wkrętarki i akumulatory
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Czy ktoś z Was rozpracowywał kiedyś temat kompatybilności akumulatorów
    do wkrętarek między różnymi producentami? Czy one są w jakimś konkretnym
    standardzie czy też każdy producent robi aku/ładowarki, które pasują
    tylko do jego sprzętu? Interesuje mnie głównie kompatybilność między
    akumulatorami/ładowarkami LiIon różnych producentów oraz "zgodność"
    mocowania aku LiIon ze starszymi NiCd/NiMH.

    Gdyby ktoś miał jakieś doświadczenia w temacie to poproszę o opinię.

    JaceK

  • 2. Data: 2017-07-17 20:08:46
    Temat: Re: [narzędzia] wkrętarki i akumulatory
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-07-17 12:57, JaceK wrote:
> [...]
    > akumulatorami/ładowarkami LiIon różnych producentów oraz "zgodność"
    > mocowania aku LiIon ze starszymi NiCd/NiMH.

    kompatybilnosci w zasadzie brak, mozna sobie wymienic ogniwa albo kupic
    zamienniki wiekszosci duzych firm

    bateria w domowym uzytku wytrzymuje kilka (3-5) lat, wiec problem nie
    jest specjalnie wielki

  • 3. Data: 2017-07-17 20:59:48
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.07.2017 o 20:08, m4rkiz pisze:

    > kompatybilnosci w zasadzie brak, mozna sobie wymienic ogniwa albo kupic
    > zamienniki wiekszosci duzych firm
    >
    > bateria w domowym uzytku wytrzymuje kilka (3-5) lat, wiec problem nie
    > jest specjalnie wielki
    Miałem najpierw wkrętarkę na akumulatory NiCd 1,2 V. Po dwóch latach
    padły, a koszt nowych był zaporowy (12 zł/szt).
    Kolejna była na akumulatory 18650 i tu ratowałem się ogniwami ze starej
    baterii z laptopa. To działało całkiem nieźle, jedynie trzeba było
    wybrać lepsze ogniwa, bo nie wszystkie padają jednocześnie.
    Teraz wyleczyłem się z wkrętarek akumulatorowych i mam sieciową, co
    wszystkim polecam.
    Jacek

  • 4. Data: 2017-07-17 21:18:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-17 o 20:59, Jacek pisze:

> [...]
    > wybrać lepsze ogniwa, bo nie wszystkie padają jednocześnie.
    > Teraz wyleczyłem się z wkrętarek akumulatorowych i mam sieciową, co

    Dodał bym jeszcze, że każdy typ ogniwa (nie baterii!) - czyli NiCD, NiMH
    i litowe ładuje się inaczej.
    Nawet litowe Li-Jon i Li-Poly wymagają nieco innych parametrów.

    A ładowanie baterii (kilku ogniw połączonych szeregowo) bez balansera,
    to rosyjska ruletka.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2017-07-17 23:15:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Teraz wyleczyłem się z wkrętarek akumulatorowych i mam sieciową, co
    > wszystkim polecam.

    pokaż jaką masz wkrętarkę sieciową, która ma małe obroty i duży moment

    ToMasz

  • 6. Data: 2017-07-17 23:17:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > które pasują
    > tylko do jego sprzętu?
    tak

    > Interesuje mnie głównie kompatybilność między
    > akumulatorami/ładowarkami LiIon różnych producentów oraz "zgodność"
    > mocowania aku LiIon ze starszymi NiCd/NiMH.
    cufol, przypadek, itp
    > Gdyby ktoś miał jakieś doświadczenia w temacie to poproszę o opinię.
    mam, ale pytaj konkretnie.

    ToMasz

  • 7. Data: 2017-07-18 03:48:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dwubiegowa Celma moze byc?

  • 8. Data: 2017-07-18 06:08:03
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.07.2017 o 23:15, ToMasz pisze:

    > pokaż jaką masz wkrętarkę sieciową, która ma małe obroty i duży moment
    Mam taką:
    https://www.skil.pl/skil-6221-aa-wiertarko-wkretarka
    -sieciowa-energy-line-f0156221aa.html
    ale bez tego "energy line".
    Na moje potrzeby jest wystarczająca.
    Skil niestety mnie rozczarował. Myślałem, że skoro jest to budżetowa
    linia Boscha, to będzie coś lepszego, niż wkrętarka za 90 zł z bazaru.
    Niestety nie jest. Kultura pracy, głośna praca przekładni, bicie na
    uchwycie i bardzo sztywny kabel to główne minusy. Kabel wymieniłem na
    dłuższy, giętki.
    Jacek

  • 9. Data: 2017-07-18 20:43:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Dwubiegowa Celma moze byc?

    nie. bo nowa nie do dostania, albo cena zwala z nóg. dupiaty zacisk,
    mały moment obrotowy przy starcie, podczas regulacji. chyba ze piszesz o
    czymś czego ja nie znam.

    ToMasz

    PS. mam kątówkę bosha, drogą, chyba z 5 stów kosztowała. tam ustawiam
    prędkość obrotową i urządzenie ją utrzymuje niezależnie od tego czy jest
    obciążona czy nie. taką wiertarkę/wkręcarkę na 230V bym chciał.