  • 1. Data: 2019-01-11 12:18:56
    Temat: obliczenia przegrody - WUFI ktoś używał, ma, wie kto ma?
    Od: marios <d...@f...gd>

    https://wufi.de/en/
    Wersja Pro - 2300 EUR/10y, 850/1y

    Potrzebuję obliczyć dyfuzję pary/punkt_rosy/magazynowanie wilgoci dla dwóch
    ścian (w dwóch różnych budynkach).

    Jest wersja bezpłatna czasowo i z ograniczeniami, nie wiem czy na nich się
    da - przy WUFI Plus Free pisze że nie ma obliczeń transportu wilgoci i
    magazynowania - czyli to o co mi chyba głównie biega.
    Na razie nie próbowałem nawet rejestrować się i instalować.

    Czy ktoś zna jakiegoś architekta/konstruktora z tym programem i gość ten
    mógłby mi to wyliczyć/dobrać materiał w jakiejś rozsądnej cenie?

  • 2. Data: 2019-01-11 13:21:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 11 stycznia 2019 12:18:58 UTC+1 użytkownik marios napisał:
> [...]
    > magazynowania - czyli to o co mi chyba głównie biega.
    > Na razie nie próbowałem nawet rejestrować się i instalować.

    Był taki programik freeware, "Termika" z Datacompu. Nie pamiętam czy tam
    było magazynowanie, ale punkt rosy i wilgotność miał. Zobacz sobie na szybko
    a potem kombinuj dalej.

    L.

  • 3. Data: 2019-01-11 15:03:26
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 11 stycznia 2019 13:21:57 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Był taki programik freeware, "Termika" z Datacompu. Nie pamiętam czy tam
    > było magazynowanie, ale punkt rosy i wilgotność miał. Zobacz sobie na szybko
    > a potem kombinuj dalej.

    nie miał magazynowania

    b.

  • 4. Data: 2019-01-11 15:29:10
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 11.01.2019 o 13:21, Lisciasty pisze:

> [...]
    > było magazynowanie, ale punkt rosy i wilgotność miał. Zobacz sobie na szybko

    Nie widać nigdzie pliku na sieci.

    O WUFI gdzieś słyszałem wcześniej (forum muratora?), a ostatnio znowu mi
    przypomniał o nim gość na tym wykładzie:
    https://www.bdb.com.pl/wyklady-praktycznej-fizyki-bu
    dowli-analiza-cieplno-wilgotnosciowa-[23min]-wp111
    (część 12, czas 15:45)

  • 5. Data: 2019-01-11 16:05:46
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 11 stycznia 2019 15:29:11 UTC+1 użytkownik marios napisał:

    > Nie widać nigdzie pliku na sieci.

    napadnij mnie potem to ci znajde, gdzies mam

    b.

  • 6. Data: 2019-01-14 10:30:52
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 11.01.2019 o 16:05, Budyń pisze:

    > napadnij mnie potem to ci znajde, gdzies mam
    >
    > b.

    Dzięki, ale chyba nie trzeba, ten pierwszy ze strony - WUFI Pro 6 Light - ma
    wyliczanie, nie widzę takich tabelek jak na tym filmie u faceta (wersja
    płatna czy to jego autorskie wykresy?), ale i tak sporo widać.

    Rejestracja banalna - Imie Nazwisko (zmyśliłem), email i od razu
    przychodzi na mejla automatem klucz na 4 tygodnie.
    Odpalałem na W7 Pro (mam ten W7 w VirtualBox, aby można było sobie potem
    jeszcze raz zainstalować bez perypetii - po 4 tyg.)

    Nie do końca potrafię interpretować wyniki, w styro (w okolicach 1cm od
    zew.) wychodzi mi ciągle 50-80% wilgotności (ściana północna), ale
    ~1.68kg/m3 to chyba nie jest źle (z wyprawą silikonową bodaj). Za to OSB3
    dany od środka za płytą GK ma niemal zawsze ~68kg/m3 wody.

    Ciekawie jest wstawić folię PE 0.2 od wewnątrz i zewnątrz suporexu -
    wilgotność BK 24 odm. 600 spada o ~5-10% ale wcale nie jest tak że spada
    jakoś ogromnie (inna sprawa czy grzybki będą się mnożyć w tym wariancie).

    Ogólnie ciekawie można się pobawić tym WUFI (polecam na start wczytać
    załączony "przykład_polska.w6f" w examples).

    Instalacja łatwiutka, obsługa też nie wymaga znajomości magii, także polecam
    obejrzeć sobie.