  • 1. Data: 2018-06-11 11:09:08
    Temat: obracająca się złączka pex
    Od: uciu <a...@g...com>

    Wode w domu zrobiłem na pexach wavina.
    Wszystko OK, szczelne :-)
    Mam mały problem z kranem na dworze, który przykręciłem do złączki zaciskanej....
    Kran się obraca bo złączki obracają się na uszczelkach na rurkach...

    Jak to usztywnić bez niszczenia elewacji... - na razie mam niby samo styro - mogę
    wyciąć i coś tam przerobić ale może jakiś mniej inwazyjny sposób?

    Do głowy przychodzą mi 2 rozwiązania:-
    - rozwalic styro, odciąc złącze zaprasowaną i dać zskęcaną
    - wyciać częściowo styro i wokół złączki wkleić XPSa z jakąś szczęką/formą wyciętą na
    jej wymiar..przyblokowałoby to złączkę :-)

    Jakiś inny patent?

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2018-06-11 11:47:33
    Temat: Re: obracająca się złączka pex
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    jakkolwiek to zrobisz to zastosuj złączkę kątową, w której oś pexa jest
    prostopadła do kranika wkręcanego na. Są takie złączki z uszami do
    przykręcenia:
    https://www.kamaonline.pl/galerie/k/kolano-pex-gwint
    -wewnetr_17174.jpg

  • 3. Data: 2018-06-11 12:27:02
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 czerwca 2018 11:47:35 UTC+2 użytkownik alberciq napisał:
    > jakkolwiek to zrobisz to zastosuj złączkę kątową, w której oś pexa jest
    > prostopadła do kranika wkręcanego na. Są takie złączki z uszami do
> [...]

    Dokładnie. A póki co ja proponuję wyciąć leciutko dookoła rurki i wpuścić
    pianę. Piana ma dużą moc, jak nie będziesz do kranu podchodził z kluczem
    do rur żeby specjalnie obrócić to pewnie wytrzyma przez lata ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2018-06-12 21:56:04
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 czerwca 2018 11:09:10 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > - rozwalic styro, odciąc złącze zaprasowaną i dać zskęcaną

    skręcana też się moze obracać

    b.