  • 1. Data: 2015-04-16 12:49:26
    Temat: odkamienianie odpływowych rur pcv, kret, żmijka i ocet poległ
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    Jest sobie odpływ pcv od umywalki. Z biegiem czasu drożność jego była coraz
    mniejsza.
    Ostatnio już w ogóle się zatkał od kamienia.
    Wszelakie specyfiki typu "kret" nie działają.
    Rura umywalkowa zamurowana w ścianie więc bez odkucia rury, wyprucia wanny
    aby się do niej dostać nie da rady.
    Żmijka zatrzymuje się po 1m i można sobie kręcić nią całą wieczność - ściana
    ;)
    Zapewne winny jest zbyt mały spadek i przez 20 lat naodkładało się tam
    nieźle skamieniałego już dziś szlamu.
    Widać to po misce-osadniku na dole syfonie pcv pod umywalką - kamień tam jak
    beton - nawet śrubkrętem tego nie można ruszyć.
    Nie rusza nawet tego ocet, zalany osadnik octem 10% na 3 dni i cisza, nic
    nie ruszyło - jakby to jakaś kosmiczna skała była ;)
    Struktrua tego kamienia przypomina jakby drobnoziarnisty pumex.
    Czyżby tylko stężony kwas solny pozostawał na bezmłotkowe udrożnienie
    odpływu?
    Inne bezmajzlowe metody? 2m rury do udrożnienia.

  • 2. Data: 2015-04-16 14:38:43
    Od: "madkiw" <m...@g...com.nospam>

    Inne bezmajzlowe metody? 2m rury do udrożnienia.

    Jeszcze możesz to spróbować:
    http://cisan.pl/pl/srodki-do-udrazniania/1612-melt-s
    rodek-do-udrazniania-rur.html

  • 3. Data: 2015-04-16 15:19:21
    Od: "g." <n...@s...pl>

    Użytkownik "jedrek" <jedrek@jedrek> napisał w wiadomości
    com...
    > Jest sobie odpływ pcv od umywalki. Z biegiem czasu drożność jego była
    > coraz mniejsza.
    > Ostatnio już w ogóle się zatkał od kamienia.
    //
    > Czyżby tylko stężony kwas solny pozostawał na bezmłotkowe udrożnienie
    > odpływu?
    > Inne bezmajzlowe metody? 2m rury do udrożnienia.

    Kwas solny należy do kwasów mocnych dlatego jego stężenie nie jest w tym
    przypadku istotne.
    Należy mieć jednak na uwadze, że ilość HCL musi być odpowiednia
    stechiometrycznie.
    To znaczy, że na odpowiednią ilość kamienia należy dać odpowiednią ilość
    kwasu.
    Używaj rozcieńczonego kwasu HCL 1/2 - 1/5.
    Jak ten kamień jest porowaty to powinno podziałać.
    Koniecznie pozyskaj próbkę kamienia i zrób próbę na boku.
    g.

  • 4. Data: 2015-04-16 15:20:43
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 12:49:23 UTC+2 użytkownik jedrek napisał:
> [...]
    > odpływu?
    > Inne bezmajzlowe metody? 2m rury do udrożnienia.

    Kret albo inny oparty o chlorek sodu (może być czysty chlorek) + gorąca woda oraz
    cierpliwość i szczęście.
    Sposób użycia:
    1. nasypać
    2. zalać gorącą wodą
    3. uciekać
    4. po 5-10 minutach sprawdzić czy nie ma rurze przepalona (tu jest potrzebne
    szczęście)
    5. Jak jest przepalona użyć młotka i włożyć nową, jak nie ma czynność potarzać do
    skutku (przeczyszczenie albo przepalenie) (tu jest potrzebna cierpliwość)

    --
    ZZ@private

  • 5. Data: 2015-04-16 15:22:55
    Od: "g." <n...@s...pl>

    Użytkownik "madkiw" <m...@g...com.nospam> napisał w wiadomości
    > Inne bezmajzlowe metody? 2m rury do udrożnienia.
    >

    > Jeszcze możesz to spróbować:
    > http://cisan.pl/pl/srodki-do-udrazniania/1612-melt-s
    rodek-do-udrazniania-rur.html

    Polecam analzę danych z etykiety tego środka.
    To kwas siarkowy (rozcieńczony).

    Z etykiety:
    "OSTRZEŻENIE:

    Preparat żrący - zawiera 20% kwasy siarkowego o stężeniu 95%. Przechowywać
    pod zamknięciem, chronić przed dziećmi. Nie wdychać oparów."

    Pytanie: to jakie jest stężenie tego kwasu?

    Ech, ten marketing . . .

    Preparatu nie polecam.

  • 6. Data: 2015-04-16 17:16:13
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 15:20:45 UTC+2 użytkownik ZbyszekZ napisał:

> [...]
    skutku (przeczyszczenie albo przepalenie) (tu jest potrzebna cierpliwość)

    Chlorek sodu to NaCl. To sól kuchenna. Nic nie rozpuści i nie wyczyści. Krety różne
    oparte są na NaOH. Zasadę sodową. W stanie rozpuszczonym w wodzie substancję bardzo
    żrącą. Ale nie mającą żadnego działania na kamień kotłowy. Włosy rozpuści. Teściową
    rozpuści. Dedukuję że z tym chlorkiem sodu zwyczajnie się pomyliłeś. Zdarza się
    najlepszym.

  • 7. Data: 2015-04-16 17:23:12
    Od: k...@g...com

> [...]
    > odpływu?
    > Inne bezmajzlowe metody? 2m rury do udrożnienia.

    Jeśli jesteś pewny że to osady kamienne zatkały to użyj jakiegoś preparatu do
    rozpuszczania kamienia kotłowego. Kamix według mnie jest skuteczny i niedrogi.
    Wymagany jest jednak minimalny przepływ, znaczy się żeby wody z umywalki ubywało.
    Może być litr na dobę. Sypiesz Kamix do syfonu, zalewasz zimną wodą i czekasz. W
    cieplej lepiej zadziala ale jak przepływ bardzo mały to zanim preparat dojdzie do
    miejsca gdzie zatkane to wystygnie, jak już uzyskasz niewielki widoczny przepływ to
    wtedy ciepła woda.

  • 8. Data: 2015-04-16 22:28:11
    Temat: Re: odkamienianie odp?ywowych rur pcv, kret, ?mijka i ocet poleg?
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-04-16 o 15:22, g. pisze:
    > U?ytkownik "madkiw" <m...@g...com.nospam> napisa? w wiadomo?ci

    rodek-do-udrazniania-rur.html

    > Polecam analz? danych z etykiety tego ?rodka.
    > To kwas siarkowy (rozcie?czony).
    >
    > Z etykiety:
    > "OSTRZE?ENIE:
    >
    > Preparat ?r?cy - zawiera 20% kwasy siarkowego o st?eniu 95%. Przechowywa?
    > pod zamkni?ciem, chroni? przed dzie?mi. Nie wdycha? opar?w."
    >
    > Pytanie: to jakie jest st?enie tego kwasu?

    19% :)

    > Ech, ten marketing . . .

    Eee tam marketing, szkoła marna nie nauczyła jak się procenty liczy?
    Nie ma kwasu 100 procentowego, zawsze ma ileś tam rozpuszczalnika np
    wody, ten siarkowy miał stężenie 95%, reszta woda, użyto go 20% w
    preparacie, czyli czystego kwasu jest 20%*95%=19% :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 9. Data: 2015-04-17 00:44:21
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Nie ma kwasu 100 procentowego,

    Oj nie bylbym taki pewny:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Oleum
    BTW pozostale 80% z etykiety nie musi byc woda i wtedy 20% kwasu 95% ma
    sens.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2015-04-17 09:03:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Inne bezmajzlowe metody? 2m rury do udrożnienia.
    inna żmijka. delikatniejsza, ale bardziej precyzyjna. załatw sobie drut,
    najlepiej 1.5mm. stalowy. w rowerowym kup 3m pancerza do linki
    hamulcowej. wsadź drut do pancerza. z jednej strony , zaraz za linką
    złap go wkrętarką, z drugiej pozostaw parę cm i zawiń haczyk (haczykiem
    wyciąga sie włosy, ale jak się uprzesz, na koniec możesz dolutować
    wiertło. taką "żmiję w pancerzu" wprowadź do rury. taka żmija jest - jak
    pisałem - słaba, ale bardzo giętka ale może uderzyć w czuły punkt Twoich
    problemów. Sądzę że duża żmija próbowała zaatakować ściankę rury
    kanalizacyjnej - dlatego nie dała rady.
    Tym sposobem uchroniłem teściów od kucia łazienki, pomimo że chemik
    robił kilka prób. Sprzęt kosztował - 12zł.
    ToMasz