  • 11. Data: 2019-11-09 23:59:53
    Temat: Re: odkurzacz centralny
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-11-09 o 18:28, Janusz pisze:

    > No ok, ale do czego chciałbyś ją podłączyć?

    Autonomiczna szufelka stanowiłaby autonomiczny zestaw - z własnym małym
    zasysaczem i własnym pojemnikiem na odpadki.

    --
    MN

  • 12. Data: 2019-11-10 09:23:00
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 9 listopada 2019 23:59:51 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Autonomiczna szufelka stanowiłaby autonomiczny zestaw - z własnym małym
    > zasysaczem i własnym pojemnikiem na odpadki.

    no i dlatego nie ma w handlu - to wymaga urządzenia wielkosci odkurzacza, z
    funkcjonalnością obsługi wyłącznie jednego miejsca.

    b.

  • 13. Data: 2019-11-10 10:19:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-09 o 22:09, Myjk pisze:
> [...]
    > jak poszła elektryka to gniazdka wypadły na pionie OC WF i musiałem z
    > jednego zrezygnować zaś drugi zrobić właśnie SL/Vroom), kolejny Wally Flex
    > jest w jadalni, następny w salonie pod schodami, oraz w łazience. W
    > Wiatrołapie jest też pod SL/WF. Na górze jest w łazience WF i już wiem że
    > dałem dupy, bo mogłem też u dzieciaków zrobić WF/SL bo na biurkach zawsze
    > jakiś syf się robi... wtedy prawdopodobnie by się obyło w ogóle bez
    > wyciągania długich rur jeśli byłoby jeszcze jakieś autonomiczne rozwiązanie
    > do kompletu. No ale coś przecież trzeba było spieprzyć żeby drugi dom mógł

    Na szybkie odkurzanie jest jeszcze krótka rura elactyczna, ma 1,6m
    rozciąga się chyba do 4, mam taką i używam bo jest poręczna.
    Nadmiar gniazd i szufelek szkodzi podciśnieniu, dlatego moc odkurzacza
    dobiera się do ilości punktów, bo klapki zamykające się brudza, o ile
    zwykłe można łatwo przetrzeć
    wigotną szmatą to szufelkę już tak łatwo się nie czyści.

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2019-11-10 11:56:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-11-10 o 09:23, Budyń pisze:

    > no i dlatego nie ma w handlu - to wymaga urządzenia wielkosci odkurzacza, z
    funkcjonalnością obsługi wyłącznie jednego miejsca.

    Przesadzasz. Dobrze pomyślane mogłoby się zmieścić w cokole, albo w
    jakiejś szufladce. Jak dla mnie - luka w rynku.

    --
    MN

  • 15. Data: 2019-11-10 14:11:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-10 o 11:56, Marcin N pisze:

    > Przesadzasz. Dobrze pomyślane mogłoby się zmieścić w cokole,
    W cokole zmieścisz szufelkę i nic więcej.
    Musisz jeszcze zmieścić odkurzacz, taki normalny z dojściem żeby worek
    wymienić
    i z rurą od szufelki.
    albo w
    > jakiejś szufladce. Jak dla mnie - luka w rynku.
    Dość kosztowna, odkurzacz byle jaki 300+ szufelka 80 + poskładanie
    powiem bez kozery
    pińset :)
    Dasz tyle?

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2019-11-10 15:05:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Nov 2019 10:19:39 +0100, Janusz

> [...]
    > zwykłe można łatwo przetrzeć
    > wigotną szmatą to szufelkę już tak łatwo się nie czyści.

    Te gadki o zmniejszeniu podciśnienia to typowa gadka instalatora aby
    większą jednostkę wcisnąć. Mój instalator powiedział że to nie ma większego
    znaczenia -- musiałaby być mocno zrąbana instalacja żeby to miało wpływ.
    Sam ma taką dużą instalację w domu jak ja (CanaVAC) i działa jak należy. Ja
    zaś nie mam szufelek, wszędzie WF/SL.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2019-11-10 17:30:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-10 o 15:05, Myjk pisze:
    > Sun, 10 Nov 2019 10:19:39 +0100, Janusz

    > Te gadki o zmniejszeniu podciśnienia to typowa gadka instalatora aby
    To są zalecenia producenta, przy każdym odkurzaczu masz parametr pt
    ilość punktów.

    > większą jednostkę wcisnąć. Mój instalator powiedział że to nie ma większego
    > znaczenia -- musiałaby być mocno zrąbana instalacja żeby to miało wpływ.
    No pewnie :) przecież to nie on będzie odkurzał.
    Piszę ci to na podstawie swojego doświadczenia że faktycznie z czasem
    gniazdka robią się coraz mniej szczelne.

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2019-11-10 18:57:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 10 Nov 2019 17:30:48 +0100, Janusz

    > To są zalecenia producenta, przy każdym odkurzaczu
    > masz parametr pt ilość punktów.

    Ale tylko zalecenia. :P Poza tym i tak nawet jak się rozszczelni, to będzie
    skuteczniejsze niż każdy inny odkurzacz "ręczny".

    > No pewnie :) przecież to nie on będzie odkurzał.

    Ale przecież mógł mi wcisnąć mocniejszą jednostkę i więcej zarobić, bo
    droższy produkt to większa marża automatycznie. To po co niby sobie w stopę
    strzelał? Poza tym on sam ma taką rozbudowaną instalację i wiele takich
    zrobił, nie stwierdzał ubytku mocy.

    > Piszę ci to na podstawie swojego doświadczenia że faktycznie z czasem
    > gniazdka robią się coraz mniej szczelne.

    Gniazdka czy ujęcia z zamontowanymi WF/SL?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2019-11-10 20:55:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-10 o 18:57, Myjk pisze:
    > Sun, 10 Nov 2019 17:30:48 +0100, Janusz

    > Ale tylko zalecenia. :P
    Oczywiście, ale jak coś będzie słabiej ciągło to firma umyje ręce.

    Poza tym i tak nawet jak się rozszczelni, to będzie
    > skuteczniejsze niż każdy inny odkurzacz "ręczny".
    A to prawda, ciągnie jak smok.

    > Ale przecież mógł mi wcisnąć mocniejszą jednostkę i więcej zarobić, bo
    To nie jest do końca takie pewne, może mieć na tańszych większą marżę.

    > droższy produkt to większa marża automatycznie. To po co niby sobie w stopę
    > strzelał? Poza tym on sam ma taką rozbudowaną instalację i wiele takich
    > zrobił, nie stwierdzał ubytku mocy.
    Ja też mam dość rozbudowaną, ale w drugą stronę też nie ma co przesadzać,
    bo potem sie tylko lata pomiędzy gniazdkami, ja mam centralnie na każdej
    kondygnacji
    po gniazdku (4) +garaż i 3 szufelki, czyli razem 8 punktów.

    > Gniazdka czy ujęcia z zamontowanymi WF/SL?
    Gniazdko, ale szufelka gorsza, słychać jak ciągnie lewe powietrze bo ma
    tylko przesuwną
    klapkę zamykającą i ona z czasem przestaje domykać.

    A co to jest ten " WF/SL"? bo google nic nie wie :)

    --
    Janusz

  • 20. Data: 2019-11-10 23:25:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-11-10 o 20:55, Janusz pisze:
    > A to prawda, ciągnie jak smok.

    To nie jest tak istotne. Mam odkurzacz Electroluxa, który ma 600W, czy
    jakoś tak. Ciągnie tak, że na dywanach muszę mu zmniejszać moc.

    Istotą jednak dobrego odkurzenia jest elektroszczotka. Kiedyś można było
    taką dokupić do wielu modeli, dziś są praktycznie niedostępne. Nie
    rozumiem powodu.

    --
    MN