  • 31. Data: 2019-11-12 10:09:07
    Temat: Re: odkurzacz centralny
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-11-09 o 07:41, uciu pisze:
    > Mam instalacje pod odkurzacz centralny i tak się zastanawiam, czy rzeczywiście to
    taka wygoda?
    > Plusy znam ale czy nie jest upierdliwa taka długa rura?
    > Widze w ofertach zazwyczaj 9m.
    > Czy nie jest upierdliwe jak taką długą rure trzeba wyciąga, potem wala się po
    podłodze, a potem trzeba ją jakoś zwinąć w rulon i schować?

    Są systemy z wężem chowanym, do zabudowy w ścianie.
    Ale skoro masz już instalację, to raczej 'po ptokach'

    > Użytkuje ktoś taki odkurzacz?

    Użytkuje.
    Długa rura nie przeszkadza.
    Bardziej przeszkadza przełączanie się pomiędzy gniazdkami.
    Więc lepiej wziąć dłuższą rurę i ogarnąć powierzchnię z jednego gniazdka.

    --
    Pete

  • 32. Data: 2019-11-12 19:21:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.11.2019 10:09, Pete wrote:
    > Więc lepiej wziąć dłuższą rurę i ogarnąć powierzchnię z jednego gniazdka.

    No i prawdziwą ideę OC gdzie robi się maksymalnie gęsto gniazdek,
    właśnie szlak trafił.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 33. Data: 2019-11-12 21:27:31
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 listopada 2019 19:21:24 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > No i prawdziwą ideę OC gdzie robi się maksymalnie gęsto gniazdek,
    > właśnie szlak trafił.

    no ale chyba nikt nigdy nie miał pomysłu by gniazd było jakos tam specjalnie duzo. Co
    najwyżej zamiast jednego dać dwa.

    b.

  • 34. Data: 2019-11-13 09:59:36
    Od: Pete <n...@n...com>

    > No i prawdziwą ideę OC gdzie robi się maksymalnie gęsto gniazdek,

    Skąd taka idea?

    > właśnie szlak trafił.

    Rozumiem trafić na szlak, ale żeby szlak trafiał kogoś pierwsze słyszę...

    --
    Pete

  • 35. Data: 2019-11-13 10:11:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-11-11 o 11:22, Myjk pisze:
    > (...)
    > skuteczniej zbiera włosy które gubi głównie córka. I nadal widzę ją w
    > sprzedaży, więc nie wiem w czym problem.

    Córkę widzisz w sprzedaży? Podaj link ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 36. Data: 2019-11-13 10:17:27
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > On 12.11.2019 10:09, Pete wrote:

    > No i prawdziwą ideę OC gdzie robi się maksymalnie gęsto gniazdek,

    Skąd taka idea?
    Maksymalnie gęsto gniazdek i latać z rura i przepinać?
    To po uj mi taki centralny

  • 37. Data: 2019-11-21 13:18:47
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "uciu" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Mam instalacje pod odkurzacz centralny i tak się
    > zastanawiam, czy rzeczywiście to taka wygoda?

    Tak, zdecydowanie wygoda.

    > Plusy znam ale czy nie jest upierdliwa taka
    > długa rura?

    Znośnie.

    > Widze w ofertach zazwyczaj 9m.

    Ja mam krótszą, chyba ok. 7 m. Ale taka 9 m też by
    się sprawdziła. Zresztą ta stara rura chyba już
    powoli dogorywa, więc kupię nową dłuższą.

    Chodzi o to, żeby było jak najmniej gniazdek.
    Najbardziej upierdliwe jest przełączenie się
    między gniazdkami. Teraz zrobiłbym jedno gniazdko
    na parter i jedno na poddasze zamiast po dwa.

    > Czy nie jest upierdliwe jak taką długą rure
    > trzeba wyciąga, potem wala się po podłodze, a
    > potem trzeba ją jakoś zwinąć w rulon i schować?

    Nie bardziej upierdliwe niż obsługa zwykłego,
    tradycyjnego odkurzacza. Rura jest lekka, łatwo ją
    zwinąć i schować, np. pod schodami.

    > Użytkuje ktoś taki odkurzacz?

    Tak, od około 6 lat. Nie wyobrażam sobie
    mieszkania bez odkurzacza centralnego, podobnie
    jak bez zmywarki. Główne zalety to: mocne ssanie,
    brak wyrzucania brudnego powietrza do pomieszczeń,
    mniejszy hałas, łatwiejsze odkurzanie (brak
    konieczności operowania ciężką jednostką),
    wyrzucanie śmieci raz na 3-6 miesięcy (albo i
    rzadziej w zależności od bieżącej produkcji). A
    dobrą jednostkę centralną wraz z rurą i ssawkami
    kupisz za ok. 1800 zł.

    Zdecydowanie polecam.

  • 38. Data: 2019-11-21 20:05:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.11.2019 10:17, Kris wrote:
    > Skąd taka idea?
    > Maksymalnie gęsto gniazdek i latać z rura i przepinać?
    > To po uj mi taki centralny

    Ja tylko parafrazowałem Myjka

    - W dniu 2019-11-09 o 22:09, Myjk pisze:

    "Jeśli typowo zrobiłeś tylko podejścia pod rurę i szufelkę w
    kuchni/wiatrołapie, to żadna specjalna wygoda. Znaczy z pewnością lepiej
    niż taszczyć za sobą kloca (i wywiewać syf z domu w jedno miejsce), ale
    wg mnie cała filozofia OC to najwięcej podejść jak to tylko możliwe..."

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 39. Data: 2019-11-23 12:05:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Nov 2019 20:05:06 +0100, Mateusz Bogusz

    > Ja tylko parafrazowałem Myjka

    To coś niedokładnie, bo ja nie pisałem o powielaniu dziur pod rurę
    przenośną, tylko maksymalne powielanie podejść gdzie rura jest na stałe
    zamontowana i z miejsca gotowa do użycia vide WallyFlex i SpeedLeo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2019-11-29 10:39:16
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 9 listopada 2019 07:41:15 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > Mam instalacje pod odkurzacz centralny i tak się zastanawiam, czy rzeczywiście to
    taka wygoda?

    Jak kupisz samo-jeżdżący odkurzacz (KONIECZNIE z mapowaniem pomieszczenia!)
    to Ci pomysł na centralny przejdzie. Za koszt centralnego masz trzy
    odkurzacze autonomiczne na trzy piętra :)

    Mój xiaomi roborock s50 jeździ już ponad rok - w tym czasie zwykłym
    odkurzaczem odkurzałem podłogi chyba 3 razy :)

    ZAKUP ŻYCIA ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.