  • 1. Data: 2014-07-10 01:14:52
    Temat: odkurzacz piorący do parkietu
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    Witam,

    męczy mnie już mop :)
    zastanawiam się, czy jest odkurzacz który faktycznie dobrze by (poza
    odkurzeniem) pozbył się brudu z podłogi myjąc ją.
    Umówmy się - jak mopem dobrze nie umyjesz - to tylko przecierasz - po
    zmywaniu skarpetki pięknie zbierają bród z podłogi. To wszystko zabiera
    czas, którego nie mam :)

    Oczywiście można iść z reklamą, np.
    http://www.youtube.com/watch?v=Y8LTxS1LwR8
    ale czy ten THOMAS AQUA+ MULTI CLEAN X10 PARQUET naprawdę działa tak
    dobrze? może coś sprawdzi się lepiej?

    Mam głównie parkiet i płytki - nie mam dywanów. Przy czym parkiet
    (drewniany) z fazkami (w stylu finish parkiet) - obawiam się, że nadmiar
    wody która nie zostanie zebrana przez taki odkurzacz może zaszkodzić,
    ale może się mylę... no i nie wiem jak z tym myciem przez takie
    urządzenie - ma to sens?

    Sierp

  • 2. Data: 2014-07-10 12:14:40
    Temat: Re: odkurzacz piorący do parkietu
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Jul 2014 01:14:52 +0200, Sierp napisał(a):
> [...]
    > wody która nie zostanie zebrana przez taki odkurzacz może zaszkodzić,
    > ale może się mylę... no i nie wiem jak z tym myciem przez takie

    Nie. No gdzie woda do parkietu?!

  • 3. Data: 2014-07-11 07:51:33
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Ikselka <i...@g...pl> Wrote in message:
    > Dnia Thu, 10 Jul 2014 01:14:52 +0200, Sierp napisał(a):
    >
    > Nie. No gdzie woda do parkietu?!

    W wiadrze na mopa na przykład :-)
    Na sucho się nie da..

    Sierp

  • 4. Data: 2014-07-11 08:40:22
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.07.14 7:51, Sierp pisze:

    > W wiadrze na mopa na przykład :-)
    > Na sucho się nie da..

    No, najlepsze będzie wiadro z wodą i szczotka ryżowa, jak za starych,
    dobrych czasów. I dupiasta, tudzież cycata baba do szorowania - vide
    pamiętna scena z Bożeną Dykiel w filmie "Znachor". ;-)

    --
    collie

  • 5. Data: 2014-07-11 09:27:50
    Od: Konspirator <x...@g...com>

    W dniu 2014-07-10 01:14, Sierp pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=Y8LTxS1LwR8
    > ale czy ten THOMAS AQUA+ MULTI CLEAN X10 PARQUET naprawdę działa tak
    > dobrze? może coś sprawdzi się lepiej?

    Ocipiałbym, gdybym musiał najpierw czyścić tym parkiet, a później czymś
    innym czyścić ten odkurzacz.

    Ja bym radził zająć się przyczyną, a nie objawami. O ile kurz wleci
    dowolną szczeliną, to brud jest przez nas wnoszony.

    Ja przed progiem swojej nory walnąłem czarną, kwadratową, gumową
    wycieraczkę (banalna do umycia). Pięknie nie wygląda, ale od tego czasu
    większość brudu z podeszew zostaje na niej.

    Poza tym kup/zrób, jeśli nie masz, jakąś szafkę na buty i je zmieniaj.
    Na parkiety wchodź tylko w czystych, domowych.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 6. Data: 2014-07-11 12:24:25
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu piątek, 11 lipca 2014 08:40:22 UTC+2 użytkownik collie napisał:

    > No, najlepsze b�dzie wiadro z wod� i szczotka ry�owa, jak za starych,
    >
    > dobrych czas�w. I dupiasta, tudzie� cycata baba do szorowania - vide
    >
    > pami�tna scena z Bo�en� Dykiel w filmie "Znachor". ;-)

    Koncepcja interesująca, jedyny problem że Bożena to myła dechy a nie lakierowany
    parkiet.

    Alternatywą dla odkurzacza z funkcją mycia podług może być coś zwane mopem parowym.
    Reklamy mówią, że znakomicie usuwa bród i zostawia suchą podłogę.
    Opinie w necie nie są takie rewelacyjne i tak na oko dużo zależy od urządzenia, ale
    nie trafiłem (długo nie szukałem) na pozytywne opinie o innym urządzeniu tego typu
    niż Karcher za ~500zł (i tak 1/3 ceny odkurzacza).
    Ma ktoś takiego gorącego mopa i może się podzielić opinią?
    Mnie personalnie zależałoby na usunięciu pasty z parkietu, bo nakładanie kolejnych
    warstw jest coraz trudniejsze, z zmywanie dedykowanym zmywaczem wymaga ostrego
    tarcia.

    --
    ZZ@private

  • 7. Data: 2014-07-11 14:04:10
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Jul 2014 08:40:22 +0200, collie napisał(a):

    > No, najlepsze będzie wiadro z wodą i szczotka ryżowa, jak za starych,
    > dobrych czasów. I dupiasta, tudzież cycata baba do szorowania - vide
    > pamiętna scena z Bożeną Dykiel w filmie "Znachor". ;-)

    Ona parkiety szorowała? - coś Ci się pofistaszkowała ta literatura.

  • 8. Data: 2014-07-11 14:06:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Jul 2014 03:24:25 -0700 (PDT), ZbyszekZ napisał(a):

    > Alternatywą dla odkurzacza z funkcją mycia podł(piiip!)g może być coś zwane mopem
    parowym.
    > Reklamy mówią, że znakomicie usuwa br(piiip!)d i zostawia suchą podłogę.

    No ale to nie na PARKIET! Jak się chłop uprze i sobie parkiety porobi, to
    starych przyzwyczajeń cóż, i tak ani rusz wykorzenić...

  • 9. Data: 2014-07-11 14:10:56
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Jul 2014 07:51:33 +0200 (CEST), Sierp napisał(a):

    > W wiadrze na mopa na przykład :-)
    > Na sucho się nie da..

    Masz parkiet od wczoraj, bo tak teoretyzujesz? Parkiet można na mokro, ale
    TYLKO mocno wyżętą ścierką i zaraz potem zetrzeć suchą. Na to pasta do
    podłogi - po całkowitym wyschnięciu. Z mopa i tak kapie woda, nie ma siły,
    jest jej i tak za dużo, a wtedy na pewno się dostanie między klepki. Nie
    mówiąc już o tym, ze wnika w mikropęknięcia lakieru i tam pozostaje dłużej,
    a zanim wyparuje, w międzyczasie wsiąka w drewno POD lakierem wokoło i to
    jest dopiero to, czego parkietowe tygrysy najbardziej nie lubią.
    Parę(naście) takich "zabiegów" i masz pod lakierem szarzyznę, a lakier się
    zaczyna łuszczyć.
    :-|

  • 10. Data: 2014-07-11 15:05:00
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.07.14 14:04, Ikselka pisze:

    > Ona parkiety szorowała? - coś Ci się pofistaszkowała ta literatura.

    To nie była literatura, ale film. Poza tym profesor Wilczur miał w swej
    chacie akurat podłogę z desek. Gdyby miał parkiet, Bożena Dykiel pewnie
    wzięłaby się ochoczo i za parkiet. Bo taka była. Chętna.

    --
    collie