  • 11. Data: 2019-09-10 17:57:15
    Temat: Re: ogrzewanie gazem czy prądem +FV
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-09-10 o 07:53, Baczek pisze:
> [...]
    > Przyłącze gazowe około 2000zł
    > Malowanie i inne takie po robotach pewnie z 2000zł.
    > Razem 18800. Do tego dopiero kominiarz przyjdzie zobaczyć czy z kominami
    > wszystko OK, Jak nie to koszt komina.
    >
    > Wersja elektryczna
    > grzejniki elektryczne ze sterownikami - 6000
    > instalacja fotowoltaiczna 7kWp - 35000
    > Razem 41000
    >
    > Różnica nie więcej 16200
    >
    > Koszt grzania gazem to jakieś 3000 rocznie + przeglądy gazowe
    > Koszt grzania prądem w tej sytuacji powinno być 0.
    > Wyrównanie większego kosztu instalacji FV powinno nastąpić po 5,5 roku.

    Pod warunkiem, że zgromadzony prąd będziesz mógł odzyskać w okresie
    zapotrzebowania na ciepło.

    U nas energetyka korzysta z luk w ustawie, na mocy których zgromadzoną
    latem energię można odebrać sobie tylko do końca grudnia tego samego
    roku. Jak się nie wykorzysta tej energii to przepada. W efekcie tego
    najzimniejsze miesiące: styczeń i luty, a później marzec i kwiecień
    trzeba bulić za prąd. Rzecz w tym, że okres: końcówka grudnia, styczeń i
    luty zużywa się połowę całej energii jaka jest potrzebna na okres
    grzewczy. Ludzie pobudowali instalacje, a tera mają najdroższe
    podgrzewanie ciepłej wody użytkowej.

  • 12. Data: 2019-09-10 19:06:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 10 Sep 2019 17:57:15 +0200, Uzytkownik

    > Pod warunkiem, że zgromadzony prąd będziesz mógł
    > odzyskać w okresie zapotrzebowania na ciepło.

    Będzie mógł. Niemniej instalacja musi być wtedy 20% większa niż
    zapotrzebowanie aby wyszło na zero.

    > U nas energetyka korzysta z luk w ustawie,

    Nie energetyka, a jeden operator -- i już go naprostowali. Ustawa mówi
    jasno, energię można magazynować przez 365 dni w ramach obowiązującego
    okresu rozliczeniowego (czyli instalując PV do grzania domu trzeba z
    miejsca zmienić okres rozliczeniowy na 12 mies. -- z tego co badałem temat
    nie ma z tym problemów).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2019-09-11 11:02:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2019 19:06:06 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > okresu rozliczeniowego (czyli instalując PV do grzania domu trzeba z
    > miejsca zmienić okres rozliczeniowy na 12 mies. -- z tego co badałem temat

    Czyli jak mój szwagier własnie instaluje PV to będzie w czarnej dupie bo okres
    rozliczeniowy mu wyjdzie od października do września?

  • 14. Data: 2019-09-11 11:46:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2019 07:53:36 UTC+2 użytkownik Baczek napisał:

    > Wersja gaz
    > piec i przerobienie tego co jest - 14800zł

    Możesz trochę dokładniej rozpisac ta pozycję?
    Bo kocioł to od 3tys zł w górę a instalacje pewnie juz masz

    > Malowanie i inne takie po robotach pewnie z 2000zł.

    Na bogato jakoś. Chyba ze jakaś większa rozpierducha tam u Ciebie wychodzi.

  • 15. Data: 2019-09-11 13:16:33
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-11 o 11:46, Kris pisze:

    > Możesz trochę dokładniej rozpisac ta pozycję?
    Też wydaje się mi drogo. Dostałem takie info przez tel (po wizji
    pracowników firmy). Teraz poproszę inną firmę o wycenę

    > Bo kocioł to od 3tys zł w górę a instalacje pewnie juz masz
    Nie mam za dużo, a to co jest trzeba przerobić. Podejście gazu do pieca
    od podstaw a z pieca z ogrzewaniem trzeba wpiaąc się w to c ojest.

    > Na bogato jakoś. Chyba ze jakaś większa rozpierducha tam u Ciebie wychodzi.
    Kucie płytek przy obecnych kaloryferach i przeróbki tego co jest.
    Instalacja rur od gazu po budynku, przeróbka obecnego ogrzewania.

  • 16. Data: 2019-09-11 13:19:17
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-10 o 08:29, Myjk pisze:
    > Tue, 10 Sep 2019 07:53:34 +0200, Baczek

    > Konkretnie co jest, kalafiory, podłogówka, mieszany system?
    Kaloryfery.

    > Przy 7kWp powinno udać się zejść do 4500, może nawet niżej, dlatego że w
    > szeregu masz zapewne tylko jedną połać. Chyba że połacie stoją na E-W.

    Idealnie N-S. Gość od FV mówi, że dach elegancki. Czekam na dokładną wycenę.

    > Licząc 0,24zł/kWh gazu to wychodzi 12500kWh/rok. Jak gaz jakimś cudem
    > wychodzi taniej to będzie jeszcze więcej. :P

    > Nijak nie wyjdzie na zero, bo instalacją 7kWp, jak widać powyzej, nie
    > pokryjesz całego zapotrzebowania. Musiałbyś mieć 13kWp na dachu a wątpię
    > czy 7kWp się zmieści na Twoim szeregowcu. Chyba że sąsiedzi pożyczą "swój".
    > :P

    No to kiszka. Czekam na info od instalatora FV, ale więcej niz 8kWp
    chyba nie wejdzie.
    Myślę, że chyba trzeba będzie zdecydować się na gaz.

  • 17. Data: 2019-09-11 19:42:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.09.2019 13:19, Baczek wrote:
    > Idealnie N-S.

    Dopiero co tutaj wyliczali że z mniejszą mocą ale więcej Wh dziennie się
    wyprodukuje przy ustawieniu W-E.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2019-09-11 19:44:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.09.2019 11:02, Kris wrote:
    > Czyli jak mój szwagier własnie instaluje PV to będzie w czarnej dupie bo okres
    rozliczeniowy mu wyjdzie od października do września?

    Ja to zrozumiałem tak, że co wyprodukujesz w styczniu, to masz do
    odebrania do stycznia roku następnego. Co w lutym, to analogicznie do
    lutego roku następnego itd. Wszystkie wyliczenia PV prowadzone tutaj,
    opierały się właśnie na tym założeniu. Jeżeli jest tak jak piszesz, to
    niezła kicha z tym prosumentem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2019-09-11 19:53:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Sep 2019 13:19:17 +0200, Baczek

    > Idealnie N-S. Gość od FV mówi, że dach elegancki. Czekam na dokładną wycenę.

    A co ma powiedzieć? ;)

    > No to kiszka. Czekam na info od instalatora FV, ale więcej niz 8kWp
    > chyba nie wejdzie.
    > Myślę, że chyba trzeba będzie zdecydować się na gaz.

    W przypadku kalafiorów, tak, kiszka. Myślę że gaz to najlepsze wyjście.

    Aczkolwiek masz jeszcze jedną opcję -- zamiast kaloryferów elektrycznych
    zrobić pompę ciepła powietrze powietrze (multisplit 4-5 jednostek około 16k
    z instalacją) i grzanie w G12/G13 (mnie średnio kWh w G12W wychodzi 0,47).
    Mankamament -- to jednak rusza powietrzem i coś tam szumi. Niemniej jest to
    rozwojowe o tyle, że z czasem jednak te panele można dołożyć (jak w końcu
    potanieją). Do gazu się ich nie dołoży.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2019-09-11 21:45:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2019 19:42:24 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Dopiero co tutaj wyliczali że z mniejszą mocą ale więcej Wh dziennie się
    > wyprodukuje przy ustawieniu W-E.

    bzdura, kto to wymyslil? chyba ze rano dach bedzie na E a po południu na W :-)

    b.