  • 1. Data: 2017-08-17 21:33:04
    Temat: okna montaż
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam,

    zbieram oferty na okna do domu.

    Z założeń miał być profil Veka Softline 82 i montaż warstwowy.

    Przeglądając jednak oferty zastanawiam się czy jest sens dopłacać za taki montaż...
    (taśmy Illbruck + parapety XPS / podwaliny XPS pod duże fixy i HSa)

    Za zwykły montaż na pianie firmy chcą około 2200zł ale już za montaż j/w ceny idzie w
    góre do min 5000zł.

    Czy ktoś to liczył czy jest sens dopłacać do takiego montażu - czy te 3000 zł wiecej
    kiedyś sie zwróci??? Kiedys montowało się tylko na pianie ...

    Dom ma być ogrzewany PC PW stąd pytanie bo jak bym grzał kopciuchem to wybór byłby
    prosty :-)

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2017-08-17 21:47:01
    Temat: Re: okna montaż
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    z tego wszystkiego wziałbym tylko poszerzenia pod tarasy , balkony i fixy te
    które beda stały na poziomie podłogi
    taśmy i parapety to wyciąganie kasy

    ps.com...

  • 3. Data: 2017-08-17 21:47:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 21:33:06 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    >
    > Dom ma być ogrzewany PC PW stąd pytanie bo jak bym grzał kopciuchem to wybór byłby

    A z jakiego powodu sie na veka cośtam zafiksowaleś?

    Drutex robi dobre okna, kilka innych firm tak samo...

  • 4. Data: 2017-08-17 22:06:49
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 21:47:58 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A z jakiego powodu sie na veka cośtam zafiksowaleś?
    >
    > Drutex robi dobre okna, kilka innych firm tak samo...

    Veka coś tam nie koniecznie musi byc, mam tez wyceny na Salamandrze o podobnych
    parametrach. Te dwa profile po prostu znam wiec o nie pytałem. Jakas firma w ofercie
    napisała mi ze dają profile "znanej niemieckiej firmy".... ale ani słowa o jakiej
    wiec to odpadło :-)
    Na wycene drutexu jeszcze czekam :-)

  • 5. Data: 2017-08-17 22:22:54
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 17 Aug 2017 12:33:04 -0700 (PDT), uciu napisał(a):

> [...]
    >
    > Za zwykły montaż na pianie firmy chcą około 2200zł ale już za montaż j/w ceny idzie

    Większość tej ceny to XPS pod okna, te profile nie są tanie. Niektórzy
    stosują nawet dodatkowo utwardzany XPS. Duże okno sporo waży, więc jeśli ma
    być ciepło i stabilnie, to za bardzo nie ma wyboru (poszerzenia są jeszcze
    droższe).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2017-08-18 09:22:56
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 22:22:37 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

> [...]
    > być ciepło i stabilnie, to za bardzo nie ma wyboru (poszerzenia są jeszcze

    Patrząc na ceny na allegro to taki podwójny parapet XPS 1,2m kosztuje około 50zł...
    potrzebuje około 22m to daje ok 1000zł za XPSa a gdzie reszta... 4000zł

    Chyba zostanę przy pianie....

    uciu

  • 7. Data: 2017-08-18 09:56:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 18 sierpnia 2017 09:22:58 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Chyba zostanę przy pianie....

    Ja się też przymierzałem do ciepłego montażu, koniec końców mam pianę
    i jakieś badziewiaste plastikowe parapety, w dodatku puszki rolet
    nad oknami (ale schowane pod 20cm styro, więc nie jest tragicznie).
    Kazałem tylko Mietkom wysunąć okna ze 3-4 cm poza mury.
    Pomiary termowizją jak i rachunki za ogrzewanie po pierwszym rozruchowym
    sezonie pokazują, że taki montaż się póki co sprawdza. Pewnie jakbym
    miał więcej kasy, czas i zacięcia to bym kombinował, ale przypuszczam
    że to się jednak nie opłaci.

    L.

  • 8. Data: 2017-08-18 21:37:59
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 18 Aug 2017 00:22:56 -0700 (PDT), uciu napisał(a):

    > Patrząc na ceny na allegro to taki podwójny parapet XPS 1,2m kosztuje
    > około 50zł... potrzebuje około 22m to daje ok 1000zł za XPSa a gdzie
    > reszta... 4000zł

    Miałem na myśli duże okna typu HS. Tam metr porządnej podwaliny kosztuje i
    150zł (zależnie od grubości):
    https://okucia24.com/podwalina-phs1kt-pod-progi-hs-i
    -hst-z-klinarytu-dodatkowa-listwa-do-mocowania-kotew
    -dlugosc-1-0-mb,id2618.html

    Te profile przede wszystkim dają równomierne podparcie ciężaru okna. Co do
    taśm to sam mam mieszane uczucia, ale podwaliny i parapety moim zdaniem
    warto zastosować. I nie musisz ich łączyć z taśmami.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl