  • 1. Data: 2018-03-07 12:54:20
    Temat: osadnik na rurze kanalizacyjnej?
    Od: uciu <a...@g...com>

    Czesc,

    jest garaz w którym jest odpływ wody z podłogi do oczyszczalni przydomowej.
    Problem jest taki, ze wraz z wodą do oczyszczalni spływa również bardzo dużo piachu
    (dojazd do garazu drogą nietwardzoną).

    Wymysliłem, byc na rurze przed oczyszczalnią zrobić osadnik, z ktorego raz na jakiś
    czas będzie się wybierać piasek.

    Z czego najlepiej zrobić taki osadnik???
    Czy wkopanie rury karbowanej fi 400 (jak studzienka drenażowa) i zrobienie przez nią
    przepływu ma sens?

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2018-03-07 17:02:13
    Temat: Re: osadnik na rurze kanalizacyjnej?
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > jest garaz w którym jest odpływ wody z podłogi do oczyszczalni przydomowej.
    Ja przepraszam, ale po co żeś tak kompinował?
    Woda deszczowa jest natury dość czysta i nie potrzeba jej oczyszczać. W tym wypadku-
    raczej przybrudzać. Zazwyczaj deszczówkę daje się bezpośrednio do gruntu- również
    dlatego, żeby oczyszczalnia nie młóciła drogim prądem czystej wody.Wystarczyła by tam
    studzienka niepodłączona do kanalizacji.Może być z rozsączkowaniem. Raz na rok- dwa
    wybrałbyć brud i wyrzucił do śmieci.
    > Czy wkopanie rury karbowanej fi 400 (jak studzienka drenażowa) i zrobienie przez
    nią przepływu ma sens?
    Taka studzienka powinna byc w projekcie każdej oczyszczalni.Tyle, że 40 cm - w
    komplecie powinien byc kosz, żeby w nim się brud osadzał, bo łopatą ciężko wybrać.Ale
    nie można przesadzić, bo i papiery będziesz wybierał...
    pozdro.abomito

  • 3. Data: 2018-03-09 10:22:22
    Od: uciu <a...@g...com>

    taki już jest garaz - kiedys tam był mini warsztat.
    Gdu robili nową podłogę/wylewkę podłączyli kratki pod rure od kanalizy z tym,że to
    nie jest kanaliza z kupkami:-) Rura, do której zostały kratki podłączone obsługuje
    tylko 2 umywali w łazience. WC jest na osobnej wiekszej rurze. Tak ktoś to wymyślił
    :-)
    Kiedyś to leciało do rowu... teraz chcemy to podłączyć o oczyszczalni ale są obawy
    przed piaskiem, nie nie zawalił zbiornika:-)