  • 1. Data: 2016-02-08 22:52:39
    Temat: pęknięcie ściany jak zabezpieczyć
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Jak zabezpieczyć takie pęknięcie na suficie i ścianie?
    http://tnij.org/nszl3g4
    aby potem nie pękało ponownie.
    Gdy była odwilż i topniał śnieg, wchodziła tędy woda, następnego dnia
    było już sucho, bo dobrze grzeją kaloryfery.
    Mimo późniejszych deszczów woda nie pojawiła się, więc Spółdzielnia nie
    podejmuje żadnych kroków.
    Chciałabym tak zabezpieczyć "wciskając" coś w tę szparę, aby woda nie
    dostawała się więcej (jeżeli to w ogóle możliwe).
    Co radzicie zrobić, aby te zacieki nie "wyszły" po malowaniu?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2016-02-08 23:13:25
    Temat: Re: pęknięcie ściany jak zabezpieczyć
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-02-08 o 22:52, Krycha pisze:
> [...]
    > dostawała się więcej (jeżeli to w ogóle możliwe).
    > Co radzicie zrobić, aby te zacieki nie "wyszły" po malowaniu?

    Aby nie pękało, to chyba tylko ankrowanie pomoże:
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?120682-ank
    rowanie-%C5%9Bcian-nosnych
    Żaden kit/szuwaks/klej/itp na pęknięcie nic nie da (poza wyglądem na
    jakiś czas). Możesz za to zaszpachlować, żeby szczelina nie straszyła
    np. uszczelniaczem akrylowym z tuby. Można spróbować go wcisnąć głębiej,
    niż tylko powierzchniowo. AKryl kurczy się wysychając, więc po
    zaszpachlowaniu i wyschnięciu można go uzupełnić, aby nie było widać.
    Co do farby, to u mnie ładnie sprawdził się na podobnych zaciekach
    Milamat. Nic nie przebija, mimo, że to już ponad rok od malowania.
    JAcek

  • 3. Data: 2016-02-08 23:32:39
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-02-08 o 23:13, Jacek pisze:

    > Aby nie pękało, to chyba tylko ankrowanie pomoże:
    > http://forum.muratordom.pl/showthread.php?120682-ank
    rowanie-%C5%9Bcian-nosnych

    U rodziców w suficie były pęknięcia sporo większe. Wypełniłem zaprawą
    Cekol C-40, siatka na to i potem gładź. 5 lat i nic nie pęka. Ale te
    pęknięcia były już "zastałe" i raczej już się nie ruszą.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2016-02-08 23:47:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

    > Jak zabezpieczyć takie pęknięcie na suficie i ścianie?
    > http://tnij.org/nszl3g4
    > aby potem nie pękało ponownie.

    Czymkolwiek by nie szpachlować, to dobrze jest wcisnąć na
    to plastikową siatkę, znaną z technik ścian karon-gips.
    Do nabycia w każdym sklepie w tym dziale. Czy pomoże w tym
    przypadku, to nie jest pewne, ale nie zaszkodzi. A kitować
    można choćby mieszanką gipsową nabytą razem z tą siatką.

    > Gdy była odwilż i topniał śnieg, wchodziła tędy woda,
    > następnego dnia było już sucho, bo dobrze grzeją kaloryfery.
    > Mimo późniejszych deszczów woda nie pojawiła się, więc
    > Spółdzielnia nie podejmuje żadnych kroków.

    Akurat gips ma sporą chłonność wody -- namoknie i wyschnie. To
    może być lepsze rozwiązanie, niż szukanie czegoś wodoodpornego,
    jakiegoś silikonu czy cóś.

    > Chciałabym tak zabezpieczyć "wciskając" coś w tę szparę, aby
    > woda nie dostawała się więcej (jeżeli to w ogóle możliwe).
    > Co radzicie zrobić, aby te zacieki nie "wyszły" po malowaniu?

    O zaciekoodporności zakupionego unigruntu już tu było, czyż nie?

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2016-02-09 01:36:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 lutego 2016 22:52:23 UTC+1 użytkownik Krycha napisał:

    > Gdy była odwilż i topniał śnieg, wchodziła tędy woda, następnego dnia
    > było już sucho, bo dobrze grzeją kaloryfery.

    Podstawowe i najwazniejsze - usunac zrodlo przecieku. Od dolu tylko
    zamaskujesz problem, ktory predzej czy pozniej powroci znowu.

    > Chciałabym tak zabezpieczyć "wciskając" coś w tę szparę, aby woda nie
    > dostawała się więcej (jeżeli to w ogóle możliwe).

    Woda *zawsze* znajdzie sobie miejsce - jezeli nie chcesz zeby przesiakala
    to trzeba to naprawic od gory, nie od dolu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2016-02-10 18:30:05
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 09.02.2016 o 01:36, Adam Sz. pisze:

> [...]
    >
    > Woda *zawsze* znajdzie sobie miejsce - jezeli nie chcesz zeby przesiakala
    > to trzeba to naprawic od gory, nie od dolu :)

    Od góry dach.
    Dopóki nie pojawi sie ponownie w tym miejscu mokre na ścianie,
    pracownicy spółdzielni nie podejmą działań.
    Najbardziej obawiam się, że nie nastąpi to przed pomalowaniem pokoju. :-(

    Krycha.

  • 7. Data: 2016-02-10 18:35:51
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    (...)

    > O zaciekoodporności zakupionego unigruntu już tu było, czyż nie?

    Co innego "zasłonięcie" starego, wyschniętego zacieku,
    a co innego niedopuszczenie do wpłynięcia na sufit świeżej wody z góry.
    ;-).

    Krycha.

  • 8. Data: 2016-02-10 18:44:02
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 08.02.2016 o 23:13, Jacek pisze:

> [...]
    > Co do farby, to u mnie ładnie sprawdził się na podobnych zaciekach
    > Milamat. Nic nie przebija, mimo, że to już ponad rok od malowania.

    Mam nadzieję, że obejdzie się bez kotw.
    Spróbuję wcisnąć tam jak najgłębiej akryl.
    Kupiłam też "Akryl-Putz" - masa naprawcza, elastyczna z zawartością
    włókna szklanego, do ścian, sufitów i płyt k-g.
    Tylko tę masę trzeba nakładać szpachelką, a akryl w tubie da się wcisnąć
    głębiej.

    Krycha

  • 9. Data: 2016-02-10 19:04:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

    > (...)

    > Co innego "zasłonięcie" starego, wyschniętego zacieku,
    > a co innego niedopuszczenie do wpłynięcia na sufit świeżej wody z góry.
    > ;-).

    Przecież o tym też było. Tam gdzie teraz są kropeczki (...). Powłoki
    malarskie, jakie by one nie były, nie służą dawaniu tamy cieknącej
    z góry wodzie. Dana woda podlegająca ciśnieniu, napotykając na otwór,
    czyli szczelinę, wypływa. Praw fizyki się nie zmieni. Z tym że ja nie
    sądzę, by była to kwestia przeciekającego dachu. W lecie by się lało
    strumieniami. Skłaniam się ku podejrzeniom, że jest to woda destylowana.
    Czyli para skroplona w zimnym miejscu wyżej. Żeby to naprawić, to by
    trzeba było doizolować termicznie wyżej i paroszczelnie poniżej. Z tego
    co czytam, raczej bez szans. Stąd moja sugestia użycia gipsu. Ten jest
    ze wszystkich materiałów znanych ogólnej sztuce budowlanej najbardziej
    wodochłonny. Jest nadzieja, że te niewielkie ilości wilgoci zbuforuje.

    Jarek

    --
    Wężykiem, wężykiem! A jak!

  • 10. Data: 2016-02-11 19:03:48
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    > dostawała się więcej (jeżeli to w ogóle możliwe).
    > Co radzicie zrobić, aby te zacieki nie "wyszły" po malowaniu?

    Już Ci poradzili gips i cement tylko że Ty ich w tą szparę nie wciśniesz
    i nie uszczelnisz więc woda i tak będzie cieknąć,
    wg mnie najlepsza jest pianka budowlana i kawałek wężyka fi6 i pomoc
    drugiej osoby, wcisnąć wężyk na wężyk pianki tak aby go przedłużyć
    a drugi koniec ściskamy i wciskamy w szpary ile się da i piankujemy,
    nie za mocno aby jak na górze jest papa za mocno jej nie wybrzuszyło
    bo może ją zniszczyć, i tak piankujemy krok po kroku całą szparę.
    Piana jest elastyczna i będzie kompensować ewentualne ruchy bloku, poza
    tym uszczelni skutecznie przed wodą, po stwardnieniu wyciąć nadmiar z
    rowkiem aby było miejsce na gips, zagipsować z siatką wzmacniającą,
    pomalować.

    --
    Pozdr

    Janusz_K