  • 1. Data: 2014-12-11 18:58:29
    Temat: pestkówka
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Czy ktoś z Was robił nalewkę z pestek pigwowca?
    Nie z pigwy tylko pigwowca
    http://www.boryslawice.com/pl/p/Pigwowiec-wspanialy/
    125.
    Bo to w tych owocach jest dużo więcej pestek niż w pigwie czy jabłkach.
    Jak w googlach wpisałam 'nalewka z pestek pigwowca' to kieruje mnie na
    strony, gdzie są opisy nalewek z pigwowca albo z pestek ale z pigwy lub
    jabłek.
    Jak widzę obrazki tych nalewek i ich klarowny kolor, to nie jest to co
    ja uzyskuję z pestek pigwowca.
    Nawet mroziłam pestki, bo w jednym z opisów było napisane o mrożeniu pestek.
    W zeszłym roku nie mroziłam i otrzymałam gęstawą ciecz mleczno-białą.
    W tym roku mroziłam i ciecz jest nadal mętna, ale już nie taka gęsta.
    Może powinnam się pogodzić z tym, że nie otrzymam klarownego płynu jak
    sklepowe Amaretto.
    Najważniejsze, że smakuje jak Amaretto :-)
    Ale jakby ktoś miał inne doświadczenia, to chętnie poczytam.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2014-12-11 19:51:08
    Temat: Re: pestkówka
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Dec 2014 18:58:29 +0100, Krycha napisał(a):

    > W zeszłym roku nie mroziłam i otrzymałam gęstawą ciecz mleczno-białą.

    Nie wiem, ile to ma procent alkoholu, ale jeśli sporo, to zrób na tej
    podstawie migdałowy ajerkoniak :-)

  • 3. Data: 2014-12-15 11:15:12
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-11 18:58, Krycha pisze:
> [...]
    > sklepowe Amaretto.
    > Najważniejsze, że smakuje jak Amaretto :-)
    > Ale jakby ktoś miał inne doświadczenia, to chętnie poczytam.

    Z ilości postów w tym wątku wynika, że jestem prekursorką w/w temacie.
    Pozostaje mi robić kolejne doświadczenia co kolejny sezon zbioru owoców.
    ;-)

    Krycha.

  • 4. Data: 2014-12-15 14:47:02
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pozostaje mi robić kolejne doświadczenia co kolejny sezon zbioru owoców.
    > ;-)

    Hejka. Robić to jedno ale kto te wszystkie nalewki potem wypije?
    Pozdrawiam nienałogowo Ja...cki

  • 5. Data: 2014-12-15 22:04:14
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-15 14:47, Dirko pisze:
    > Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. Robić to jedno ale kto te wszystkie nalewki potem wypije?
    > Pozdrawiam nienałogowo Ja...cki

    Piją Ci których zapraszam lub sami mnie odwiedzają.
    Niektórzy dostają jakąś buteleczkę w prezencie.
    Ja, niestety, nie mam zdrowia do picia alkoholu,
    więc jest dla gości. :-)

    Krycha.

  • 6. Data: 2014-12-21 12:13:20
    Od: krak <s...@g...pl>

    Drzewiej była mowa o kwasie pruskim, dużej jego zawartości.
    Teraz można spotkać standardowy przepis, choć dla mnie to raczej nie
    klasyczna nalewka:
    1 szklanka pestek z pigwy, pigwowca
    250 ml spirytusu
    250 ml wody
    250 g cukru
    Zrobić syrop, połączyć z pestkami i spirytusem.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2014-12-21 23:00:00
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-21 12:13, krak pisze:
> [...]
    > 250 ml wody
    > 250 g cukru
    > Zrobić syrop, połączyć z pestkami i spirytusem.

    Tak, a jaki kolor ma ta nalewka?
    Jest pewnie tak jak moja mleczno biała.
    A ja zastanawiam się, czy daje się to to sklarować?

    Krycha.