  • 1. Data: 2015-11-20 20:53:58
    Temat: płyta fundamentowa czy tradycyjny fundament
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Witam,
    zbieram oferty z różnych firm co do wyceny i technologii budowy domu.

    Zakładałem robienie tradycyjnego fundamentu z krzyzami (III KSG) ale dziś
    otrzymałem takie info z jednej z firm:

    "Fundamenty na szkodach górniczych wykonujemy tylko i wyłącznie płytowe ,
    robimy je od 12 lat i w tej chwili to jedyne rozwiązanie dla budynkow
    pasywnych, na wysoki poziom wód gruntowych oraz na wysokie szkody górnicze."

    Jak sie to ma do wytrzymałości, trwałości i energooszczędności?

    uciu

  • 2. Data: 2015-11-21 08:16:01
    Temat: Re: płyta fundamentowa czy tradycyjny fundament
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 20 listopada 2015 20:54:06 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    > pasywnych, na wysoki poziom wód gruntowych oraz na wysokie szkody górnicze."
    >
    > Jak sie to ma do wytrzymałości, trwałości i energooszczędności?

    sa wytrzymałe, trwałe i energooszczedne :) I drogie jak juz zapewne sie dowiedziales
    :) Jakie sa roznice miedzy tradycyjnym a ta płytą?

    Rozważ fundament płytowy odwrócony czyli styropian na płycie a nie pod - zatem moze
    byc znacznie tanszy a i łatwiej z instalacjami jest. Minusem jest ucieczka ciepła
    poprzez sciany parteru w dół - dlatego to rozwiazanie najlepiej sie nadaje do
    kanadyjczyków, a jesli juz normalnie to koniecznie budowac z betonu komórkowego zeby
    te straty zminimalizowac. (a nawet pierwszą warstwe na fundamencie daje sie
    izolacyjną ze szkla piankowiego)

    b.

  • 3. Data: 2015-11-21 08:59:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-11-21 o 08:16, Budyń pisze:
> [...]
    poprzez sciany parteru w dół - dlatego to rozwiazanie najlepiej sie nadaje do

    Właśnie takie rozwiązanie zakończyłem u siebie.

    Płyta 115 m2 kosztowała mnie 29 tys zł "na gotowo".
    Do tego dochodzi cena piasku i pracy koparki.

    Płyta ma 20 cm betonu B25, pełne zbrojenie i drenaż wokół oraz opaskę
    styropianową dookoła (EPS200) wraz z opaską chroniącą przed przemarzaniem.

    Klasyczny fundament nie wyszedłby mi taniej.

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-11-21 09:06:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-11-20 o 20:53, uciu pisze:
> [...]
    > górnicze."
    >
    > Jak sie to ma do wytrzymałości, trwałości i energooszczędności?

    Płyta ma też inne zalety: np jest bardzo równa. Do tego stopnia, że w
    garażu może stanowić estetyczną warstwę wierzchnią. Nie trzeba jej
    niczym wykańczać.

    Moja płyta była 3 razy zacierana maszynowo. Jest gładka jak stół - co ma
    znaczenie w budownictwie szkieletowym.

    --
    MN

  • 5. Data: 2015-11-22 19:56:59
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    >
    > Rozważ fundament płytowy odwrócony czyli styropian na płycie a nie pod
    - zatem moze byc znacznie tanszy a i łatwiej z instalacjami jest.

    W zasadzie jedyny plus to że można go używać na szkodach górniczych
    a tak poza tym ma same wady.

> [...]
    >(a nawet pierwszą warstwe na fundamencie daje sie izolacyjną ze szkla piankowiego)

    I tu już mu taniej wyjdzie dać styrodur pod płytę, będzie miał ciepłą
    płytę i odporną na szkody.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 6. Data: 2015-11-22 20:32:42
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 22 listopada 2015 19:57:02 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

> [...]
    > - zatem moze byc znacznie tanszy a i łatwiej z instalacjami jest.
    >
    > W zasadzie jedyny plus to że można go używać na szkodach górniczych

    znaczy jakie oprócz tej ucieczki ciepła?

    > I tu już mu taniej wyjdzie dać styrodur pod płytę, będzie miał ciepłą
    > płytę i odporną na szkody.

    styrodur jest 2x droższy, trzeba liczyć co sie bardziej opłaci.
    Nie wiem czy plyta bez styropianu pod nią nie może być nieco słabsza konstrukcyjnie -
    też byłby oszczednosci.

    b.

  • 7. Data: 2015-11-22 21:04:44
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-22 o 20:32, Budyń pisze:

    dowiedziales :) Jakie sa roznice miedzy tradycyjnym a ta płytą?

    > znaczy jakie oprócz tej ucieczki ciepła?
    Kłopoty z instalacjami, trzeba je kłaść w płycie pomiędzy zbrojeniami,
    poza tym musi robić wylewkę na tej płycie oddzieloną styropianem, bo
    chyba nie myślisz że na zimnej płycie położy panele :)
    Więc jak widzisz same wady.

    > styrodur jest 2x droższy, trzeba liczyć co sie bardziej opłaci.
    Ale za to może nie robić drugiej wylewki tylko w płycie dać
    rurki od podłogówki.

    > Nie wiem czy plyta bez styropianu pod nią nie może być nieco słabsza konstrukcyjnie
    - też byłby oszczednosci.
    Nie nie może w końcu to szkody górnicze, po to robi płytę,a jak zrobi za
    słabą i mu pęknie to ma pozamiatane.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 8. Data: 2015-11-23 07:30:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 22 listopada 2015 21:04:48 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:
    > Kłopoty z instalacjami, trzeba je kłaść w płycie pomiędzy zbrojeniami,

    ale co ty opowiadasz -tak sie robi gdy płyta jest posadzą\ką. W układzie odwróconym
    instalacje układasz tradycjnie

    > poza tym musi robić wylewkę na tej płycie oddzieloną styropianem, bo

    bo robisz tą wylewke. Co z kolei umożliwa zmiany instalacji po zobaczeniu rozkladu
    scian - zaleta.

    konstrukcyjnie - też byłby oszczednosci.
    > Nie nie może w końcu to szkody górnicze, po to robi płytę,a jak zrobi za
    > słabą i mu pęknie to ma pozamiatane.

    jak na szkodach to owszem -ale nie kazdy ma taki teren.

    b.

  • 9. Data: 2015-11-25 21:32:31
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-23 o 07:30, Budyń pisze:

    > ale co ty opowiadasz -tak sie robi gdy płyta jest posadzą\ką.

    >W układzie odwróconym instalacje układasz tradycjnie
    Tzn gdzie?

    > bo robisz tą wylewke. Co z kolei umożliwa zmiany instalacji po zobaczeniu
    >rozkladu scian - zaleta.
    Ale jak zrobi ocieplenie pod płytą to nie musi robić wylewek, co ma
    sporo taniej. Nie ma mostków na ścianach, więc nie musi szukać np szkła
    piankowego.

    konstrukcyjnie - też byłby oszczednosci.

    > jak na szkodach to owszem -ale nie kazdy ma taki teren.
    Tak pisało w poście autora.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 10. Data: 2015-11-26 07:15:24
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 25 listopada 2015 21:32:33 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

    > Tzn gdzie?

    nigdy nie robiłeś? kanalize i przyłącza wystawiasz przed chudziakiem (tu płytą), a
    reszte robisz jak juz pod dachem jest budynek. Instalacje, styropian na podłoge i
    ostateczna wylewka.

    > Ale jak zrobi ocieplenie pod płytą to nie musi robić wylewek, co ma
    > sporo taniej.

    jest taniej ale trzeba z instalacjami trafic w punkt, zanim sciany staną - chyba
    jednak wolałbym robic pozniej. Uzytkownik przyjdzie i powie - "ach kochanie ta
    kuchnia to nie moze tak stac, bedzie na drugiej scianie, teraz to widze..." A
    wszystko juz wyprowadzone...

    >Nie ma mostków na ścianach, więc nie musi szukać np szkła
    > piankowego.

    tu zgoda. Ale i tak rzadko kto buduje tak by to mialo jakiekolwiek znaczenie :)
    I tak sobie wybudują kolumienki, balkony, podcienie, ocieplenia mało i energetycznie
    nie ma znaczenia czy w dół ciepło ucieka czy nie.

    b.