  • 91. Data: 2019-08-21 21:43:34
    Temat: Re: płyta indukcyjna
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zebys wiedzial ze piekarnik ktory ma dobra regulacje temperatury sie nadaje. W
    gastronomii uzywa sie powszechnie piecow konwekcyjnych. To nic innego jak duzy albo
    bardzo duzy piekarnik w ktorym mozna ustawic wiecej parametrow niz w domowym
    piekarniku. Gotowanie zup w piecach konwekcyjnych to standard.

  • 92. Data: 2019-08-21 21:59:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    bardzo duzy piekarnik w ktorym mozna ustawic wiecej parametrow niz w domowym
    piekarniku. Gotowanie zup w piecach konwekcyjnych to standard.

    Ja nie polemizuje z umiejętnością wykorzystania medium, tylko z pisaniem
    że elektrony ogrzewają gorzej od węglowodorów.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 93. Data: 2019-08-21 22:21:06
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 21 sierpnia 2019 14:59:28 UTC-5 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    >
    > Ja nie polemizuje z umiejętnością wykorzystania medium, tylko z pisaniem
    > że elektrony ogrzewają gorzej od węglowodorów.

    No to zamiast koca elektrycznego bierz miedzy nogi mala lutownice.

    To i to ma 30-100W.

    Chyba nie bardzo rozumiesz co inicjalnie bylo na mysli.

  • 94. Data: 2019-08-22 09:41:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Aug 2019 12:20:58 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Pompa pompą ale w lodówce jest dużo badziewniejszy zestaw tłok-cylinder
    > i po kilkunastu latach może stracić kompresję. Trzeba czasami taką starą
    > lodówkę podpiąć na kilka dni i sprawdzić ile żre.

    No więc tym bardziej absurdalne jest twierdzenie przeciwników pomp ciepła,
    że konstrukcje przeznaczone do CO padają przed 10 latami -- skoro z zasady
    mają znacznie lepsze podzespoły niż lodówki.

    > Grubo :]
    > To jeszcze schudnąć i możesz zasuwać na dach ;)

    Ale ja jestem normalny. ;> Znaczy jak sam się żywię,
    bo jak żona nakłada to po tygodniu mam +5kg na liczniku. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 95. Data: 2019-08-22 09:52:38
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-21 o 21:20, Lisciasty pisze:

> [...]
    > i po kilkunastu latach może stracić kompresję. Trzeba czasami taką starą
    > lodówkę podpiąć na kilka dni i sprawdzić ile żre.

    Oprócz tego izolacja.

    Widziałem już lodówki (w tym jedną jeszcze "okrągłą" z klamką, jak w
    starym autobusie Jelcz oraz drugą kilkunastoletnią), gdzie izolacja
    miała już ok. 1/3 pierwotnej grubości.
    Zresztą czasem wystarczy nawet termopara i multimetr lub jakiś pirometr,
    aby zauważyć podejrzanie niską temperaturę obudowy pracującej lodówki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 96. Data: 2019-08-22 15:43:47
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 22 sierpnia 2019 02:41:52 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > że konstrukcje przeznaczone do CO padają przed 10 latami -- skoro z zasady
    > mają znacznie lepsze podzespoły niż lodówki.

    Moce sa inne. Tu parenascie wat, tam pareset.
    A jak trwale sprzety beda to sie okaze, po paru latach.

  • 97. Data: 2019-08-22 16:40:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Aug 2019 06:43:47 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Moce sa inne. Tu parenascie wat, tam pareset.

    No są, i niewiele z tego wynika, bo konstrukcje samej sprężarki znacznie
    bardziej zaawansowane i, co za tym idzie, wytrzymałe -- jak najbardziej
    dostosowane do wymaganej mocy. Zresztą to co w domach się montuje to jest
    pikuś w stosunku do chłodnictwa czy innego HVAC.

    > A jak trwale sprzety beda to sie okaze, po paru latach.

    Ponad 100 lat ma patent pierwszej sprężarki spiralnej...
    Ile tych lat zatem potrzeba? Ponad 30 lat HVAC nie wystarczy?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 98. Data: 2019-08-22 17:23:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Patent ma sto lat ale zaczeto produkowac niedawno, bo niedawno stala sie mozliwa
    produkcja. Tam sa tak wysrubowane tolerancje i pasowania ze dwadziescia lat temu nie
    bylo mowy o taniej produkcji masowej sprezarek spiralnych. Przerwa pomiedzy zwojami
    spiral jest na poziomie jednej dziesieciotysiecznej milimetra. W silniku spalinowym
    luz pomiedzy tlokiem a cylindrem jest pomiedzy pieciu setnymi milimetra do jednej
    dziesiatej milimetra.

  • 99. Data: 2019-08-22 17:44:46
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 22 sierpnia 2019 09:40:08 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
    > Thu, 22 Aug 2019 06:43:47 -0700 (PDT), s...@g...com

    > No są, i niewiele z tego wynika, bo konstrukcje samej sprężarki znacznie
    > bardziej zaawansowane i, co za tym idzie, wytrzymałe -- jak najbardziej

    Optymista. Moze byc tak jak z myjkami. Niby alumionowe lepsze od plastikowych. W
    praktyce metalowe padaja rownie upierdliwie.

    > dostosowane do wymaganej mocy. Zresztą to co w domach się montuje to jest
    > pikuś w stosunku do chłodnictwa czy innego HVAC.

    Maslo maslane. Jak cos jest dobrej jakosci to dziala dobrze :)

    Sek w tym ze inicjalnie nie wiadomo bylo czy te pompy robili dobre czy nie.
    A jak robili wtedy to czy robia nadal i nie tna kosztow.

    > Ponad 100 lat ma patent pierwszej sprężarki spiralnej...
    > Ile tych lat zatem potrzeba? Ponad 30 lat HVAC nie wystarczy?

    Tyle zeby ocenic pojedyncze modele.
    Bo to nie o zasade dzialania sie rozchodzi a o jakosc wykonania.
    Naprawde trzeba to wprost wspominac czy bawimy sie w trolowanie?

  • 100. Data: 2019-08-22 19:27:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Aug 2019 08:44:46 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Optymista. Moze byc tak jak z myjkami. Niby alumionowe lepsze od
    > plastikowych. W praktyce metalowe padaja rownie upierdliwie.

    Raczej realista, który się nie daje wodzić za nos teoriom spiskowym. Ja z
    tych co twierdzą, że sprzęt (w tym samochody) obecnie nie jest bardziej
    awaryjny niż kiedyś (szczególnie biorąc pod uwagę to co potrafi i jaki
    komfort użytkowania czy energooszczędności oferuje).

    > Maslo maslane. Jak cos jest dobrej jakosci to dziala dobrze :)

    Znaczy wniosek z tego że mój klimatyzator za 1500 zł jest dobrej jakości a
    pompa za 15000 zł jest wg ciebie takiej sobie. No ale ty jakimś cudem
    zakładasz że jak coś jest droższe i z zasady posiada lepsze podzespoły (co
    można sprawdzić już teraz), to trzeba poczekać by sprawdzić czy będzie
    działać lepiej czy gorzej niż tani badziew. Bardzo logiczne.

    > Sek w tym ze inicjalnie nie wiadomo bylo czy te pompy robili dobre czy nie.

    Przecież można każdą pompę otworzyć i zobaczyć co tam montują. Zresztą
    skoro chiński badziew chodzi u mnie tyle lat, to trudno żeby w markowym
    sprzęcie kosztującym 10x tyle montowali szajs który padnie szybciej.
    Zresztą wystarczy poszperać po forach i jakimś cudem ludzie masowo na pompy
    nie narzekają że im padają sprężarki. Częściej można się dopatrzeć, że pada
    elektronika -- ale i to zazwyczaj jest winą przeciążonej, albo źle
    zabezpieczonej, instalacji elektrycznej.

    > A jak robili wtedy to czy robia nadal i nie tna kosztow.

    Teraz robią lepsze technologicznie (są dokładniejsze narzędzia) niż kiedyś.

    > Tyle zeby ocenic pojedyncze modele.
    > Bo to nie o zasade dzialania sie rozchodzi a o jakosc wykonania.
    > Naprawde trzeba to wprost wspominac czy bawimy sie w trolowanie?

    Nie masz żadnych podstaw ku temu by twierdzić że pompy ciepła (a konkretnie
    pracujące w nich sprężarki rotacyjne) są obarczone większą usterkowością
    niż badziewiaste chińskie klimatyzatory czy inne lodówki oparte na znacznie
    gorszych podzespołach (ze sprężarkami tłokowymi zazwyczaj) i pracujące w
    znacznie gorszych warunkach, bo z częstszymi interwałami, bez
    wyrafinowanych zabezpieczeń, z mniejszymi wymiennikami, grzejąc się
    relatywnie mocno (szczególnie lodówki).

    --
    Pozdor
    Myjk