  • 11. Data: 2019-08-13 21:39:02
    Temat: Re: płyta indukcyjna
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 13 Aug 2019 21:30:55 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > Piszesz że z gazem nie jest Ci źle. Przy indukcji za to, będziesz
    > wymieniał tylko jej zalety ;-)

    Tylko wpierw wszystkie grapy będzie musiał wymienić.
    No i o kawie z klasycznej kawiarki można zapomnieć.

    Mateusz

  • 12. Data: 2019-08-13 21:56:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, August 13, 2019 at 9:39:03 PM UTC+2, Mateusz Viste wrote:

    > No i o kawie z klasycznej kawiarki można zapomnieć.

    bez przesady ;) https://swiezopalona.pl/kategoria/47/kawiarki-na-ind
    ukcje
    https://www.cafeport.pl/category/wyposazenie-kawiark
    i?filter=1

    Sam mam ceramiczna AnCap Giotto i dziala na idukcji, ale i tak ekspresu toto nie
    zastapi :(

  • 13. Data: 2019-08-13 21:59:19
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 13 Aug 2019 12:56:31 -0700, WS wrote:

    > bez przesady ;)
    > https://swiezopalona.pl/kategoria/47/kawiarki-na-ind
    ukcje
    > https://www.cafeport.pl/category/wyposazenie-kawiark
    i?filter=1

    Przecież pisałem: "klasycznej". Klasyczna kawiarka Bialettiego to
    aluminiowy korpus.

    Mateusz

  • 14. Data: 2019-08-13 23:12:17
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Indukcja ma znacznie wyższą sprawność więc pomimo wyższego kosztu
    > za kWh energii wychodzi tak samo jak na gazie. Pomijając oczywiste zalety
    > indukcji (m.in. szybkość grzania w związku z wyższą sprawnością
    > przekazywania energii do garnka/potrawy zamiast do powietrza).

    Też uważam że to najsłuszniejsze grzanie kotletów. Na dodatek można PV
    zainstalować i "skompensować" ją całkowicie. Dla kuchenki gazowej
    kiepsko to widzę ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2019-08-13 23:16:15
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Przecież pisałem: "klasycznej". Klasyczna kawiarka Bialettiego to
    > aluminiowy korpus.

    Jest jedno danie, które na indukcji wychodzi co najwyżej średnio.
    Naleśniki. Serio. Na gazie pycha, na indukcji...porażka. Dopiero jak
    pojawiła się kuta patelnia, znacząco się poprawiło.
    Swoją drogą, im bardziej "gówniany" garnek, tym lepiej na indukcji się
    sprawuje. Do takiego wniosku doszliśmy po latach. Cały kłopot z tym
    najgorszymi jest taki, że zdarza im się korodować :(

    Miłego.
    Irek.N.

  • 16. Data: 2019-08-13 23:32:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Powtarzasz Adam belkot marketoidow. Kuchnia jak sama nazwa sugeruje dzisiaj sluzy do
    przyrzadzania jedzenia a nie do gotowania wiader wody. Oczywiscie da sie gotowac 10
    litrow wody ale to raczej awaryjnie, bo sie np bojler popsul. Przy gotowaniu dwu
    litrow zupy pomidorowej obydwie kuchenki zuzyja tyle samo pradu. A jesli ktoras miala
    by zuzyc mniej to nie zalozyl bym sie ze to bedzie kuchenka indukcyjna bo w niej jest
    przetwornica. Dobre przetwornice maja sprawnosc w okolicach 90%. To czy w kuchence
    indukcyjnej jest dobra nie wiem. Spory wentylator w kuchence indukcyjnej wskazuje ze
    niekoniecznie jest w niej dobra przetwornica, raczej ze jest przecietna. Na kuchence
    z plytkami, bo o takiej wczesniej pisalem i nie wiem dlaczego ( znaczy sie wiem tylko
    udowodnic nie bede mogl ze manipulujesz) wciskasz plyte ceramiczna, inna jest
    technologia gotowania. Ma wieksza inercje. Trzeba nauczyc sie przewidywac kiedy
    zacznie wrzec. Wady ktora nie jest wada tylko wlasciwoscia nie maja kuchenki
    halogenowe. To tez kuchenki oporowe. Na zmniejszenie mocy reaguja natychmiast.
    Kuchenki halogenowe wystepuja tak jak indukcyjne pod postacia dwu i czteropolowych
    latwych do czyszczenia plyt. To co z tym grzaniem ktore wystepuje po wylaczeniu
    kuchenki. Z wyjatkiem kisielu, budyniu, mleka nie ma potrzeby zaraz po skonczeniu
    sciagania garnkow czy patelni z plytyki. U mnie ziemniaki dla dwoch osob jak woda
    zacznie wrzec gotuja sie na 125W. Zniejszam moc pokretkem. W kuchence indukcyjne tez
    trzeba zmniejszyc moc. U mnie chwile troche mocniej bulgocze. Jak ziemniaki sie
    ugotuja to po odlaniu wody trzeba je troche przesuszyc, odpadowac tez sie na to mowi.
    Odparowuje na wylaczonej plytce cieplem jakie sie w niej zakumulowalo. Po odparowaniu
    jak zdejmuje garnek to plytka ma troche ponad sto stopni. Ale nie 500 stopni tylko
    110. Plytka zrobiona jest z zeliwa, wazy niewiele a zeliwo ma male cieplo wlasciwe.
    Ilosc energii jaka sie zmarnuje jest niewielka. W plycie indukcyjnej wentylator caly
    czas miele pod plyta i studzi ja od spodu. A i tak tam gdzie stoi garnek plyta ma
    temperature taka jak garnek. Jak w garnku wrze woda to prawie sto stopni. Plyta
    indukcyja po zdjeciu garnka szybko stygnie bo jest od spodu chlodzona i nie ma to nic
    wspolnego z cudem. Nie twierdze ze plyty indukcyjne sa zle, twierdze tylko ze nie sa
    az tak dobre jak marketoidy wciskaja ludziom. Jak ktos powie ze plyta z plytkami
    grzewczymi to archaizm to mu przyznam racje. Ale ten archaizm zostal przez
    dziesieciolecia dopracowany, jest dlugowieczny, ewentualna naprawa nie jest
    kosztowna. Kuchenka idukcyujna jest fajna, ale jak dla mnie nie ma przeslanek na
    bardzo dlugie i bezawaryjne dzialanie. Sa w nikej kondensatory elektrolityczne i one
    nie maja nieograniczonej zywotnosci. Nie wszyscy o tym wiedza ale ci co maja
    komputery powinni wiedziec. Puchniecie elektrolitow w zasilaczu i na plycie glownej
    nie jest czyms niezwyklym. Gdybym mial jutro pojechac do sklepu i kupic plyte do
    gotowania to kupil bym cos z grzalkami a nie indukcyjna. Na kilkanascie garnkow jakie
    sa w domu tylko jeden by sie nadawal do indukcji. Garnki teraz tanie ale to nie
    znaczy ze mialbym zamiast lepszych ze stali kwasoodpornej przestawic sie na zrobione
    z nierdzewki albo emaliowane. Przy okazji. Garnki nie zrobione z wypolerowanej na
    lustro stali, czyli emaliowane, wnosza do bilansu straty ciepla na poziomie
    trzydziestu procent mocy dostrczonej. Jesli ktos chce oszczedzac na gotowaniu kilka
    zlotych miesiecznie, ale jesc lepiej i smaczniej, to do gotowania powinien uzywac
    wolnowaru. W wolnowarze gotowanie jest bez wrzenia. Nie traci sie energii na
    przemiane fazowa. Tylko co z gotowaniem Twoich dziesieciu litrow wody w wolnowarze?
    Nic, nie da sie. Bez przerwy gotujesz wiadra wody na kuchence ze akurat dales
    przyklad z gotowaniem dziesieciu litrow. Jak ja bym mial dawac jakis przyklad na
    uzywanie kuchni do gotowania to pisal bym o garnku zupy ogorkowej na przyklad. Albo
    gotowaniu trzydziestu deko kartofli lub jednej torebki ryzu czy kaszy.

  • 17. Data: 2019-08-13 23:38:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 23:32:33 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Powtarzasz Adam belkot marketoidow.

    Użytkowałem kuchnię ceramiczną przez 10 lat. Od 7-miu mam indukcję.
    Ceramika to najgorszy typ kuchni jaki można mieć - totalna porażka :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2019-08-13 23:41:57
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, August 13, 2019 at 9:59:20 PM UTC+2, Mateusz Viste wrote:

    > Przecież pisałem: "klasycznej". Klasyczna kawiarka Bialettiego to
    > aluminiowy korpus.

    moze i klasyczna, ale ja unikam alu w kontakcie z zywnoscia (zwlaszcza kwasna), a
    kawa lekko kwasowata ;)

  • 19. Data: 2019-08-13 23:42:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z czym byla taka zla? Gorzej wiadro wody gotowala?

  • 20. Data: 2019-08-13 23:48:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 sierpnia 2019 23:42:21 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Z czym byla taka zla? Gorzej wiadro wody gotowala?

    Najgorsza to oczywiście bezwładność po wyłączeniu i brak jakiejkolwiek
    możliwości szybkiej reakcji. Coś się przypala - zmniejszasz moc i nic,
    trzeba ściągać patelnię z płyty bo by się dalej przypalało przez kilka
    /naście / dziesiąt sekund. No i oczywiście łatwa możliwość poparzenia się
    jak się dotknęło przypadkiem rozgrzanego do czerwoności pola.

    Wodę na makaron indukcja w trybie "boost" zagrzewa jakieś 5 x szybciej od
    ceramiki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.