  • 1. Data: 2020-03-11 22:59:55
    Temat: po czym poznać że ściany wyschły?
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Dawno sąsiedzi nie mieli awarii, więc się trafiła i to taka
    poważniejsza, jak jeszcze nigdy.;-)

    Proszę poradźcie, ile powinny schnąć, ściany, sufity po zalaniu
    https://photos.app.goo.gl/Fj2h5wn5fmH1sPC28
    i po czym poznać, że można przystąpić do prac remontowych?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2020-03-12 10:13:01
    Temat: Re: po czym poznać że ściany wyschły?
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 11.03.2020 o 22:59, Krycha pisze:
> [...]
    > https://photos.app.goo.gl/Fj2h5wn5fmH1sPC28
    > i po czym poznać, że można przystąpić do prac remontowych?

    Widzę teraz naiwność sformułowania tematu wątku. ;-)
    Plamy na ścianach są i mimo schnięcia nadal będą, a zastanawiam się jak
    sprawdzić, że wyschły na tyle dobrze że można rozpocząć prace naprawcze?

    Krycha.

  • 3. Data: 2020-03-12 10:41:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-03-12 o 10:13, Krycha pisze:

> [...]
    > Plamy na ścianach są i mimo schnięcia nadal będą, a zastanawiam się jak
    > sprawdzić, że wyschły na tyle dobrze że można rozpocząć prace naprawcze?

    Za darmo?
    Organoleptycznie. Dotknąć w suchym i mokrym miejscu.

    Za 27,96 zł?
    Kupić dwda takie
    https://www.castorama.pl/higrometr-i-termometr-wewne
    trzny-terdens-8859-id-29700.html

    Powiesić obok siebie na "mokrej" ścianie w celu kalibracji. Po kilku h
    jeden przewiesić na suchą ścianę.

    Wyniki będą oczywiste.

    Robert

  • 4. Data: 2020-03-12 11:00:59
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 12.03.2020 o 10:13, Krycha pisze:

    > Plamy na ścianach są i mimo schnięcia nadal będą, a zastanawiam się jak sprawdzić,
    > że wyschły na tyle dobrze że można rozpocząć prace naprawcze?

    Organoleptycznie. Okiem i uchem sprawdzasz, czy od sąsiadów dalej
    leci, a palcem - czy ściana mokra. Materiały do reperacji (farba,
    gips, zaprawa) są mieszane a wodą, więc wilgotnego podłoża zbytnio
    się nie boją - a nawet lubią, a zaprawiona tak i pomalowana ściana
    będzie tylko dłużej schła. Malarscy spece stosują nawet metodę
    "mokre na mokre", by uzyskać równy kolor.

  • 5. Data: 2020-03-12 16:22:22
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 12.03.2020 o 11:00, collie pisze:

> [...]
    > będzie tylko dłużej schła. Malarscy spece stosują nawet metodę
    > "mokre na mokre", by uzyskać równy kolor.

    Czytałam o takiej metodzie, ale gdy chodzi o malowanie - kolejna warstwa
    na mokre.

    Rady do napraw w necie sto:
    "4. Malowanie ścian i sufitu
    Do malowania ścian i sufitu można przystąpić dopiero po zupełnym
    wyschnięciu warstwy naprawczej. W przeciwnym wypadku farba może się
    odspoić i na powierzchni ścian i sufitu pojawią się pęcherze."

    Skoro ma być sucha warstwa naprawcza, to tym bardziej podłoże tej
    warstwy naprawczej.

    Krycha.

  • 6. Data: 2020-03-12 21:52:24
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 12.03.2020 o 16:22, Krycha pisze:

    > Skoro ma być sucha warstwa naprawcza, to tym bardziej podłoże tej warstwy
    naprawczej.

    Użyj jako podkładowej - wzmacniającej podłoże, farby Śnieżka Zacieki-plamy.
    Po wyschnięciu (na dotyk) pomaluj akrylową Śnieżką i będzie pani zadowolona.

  • 7. Data: 2020-03-12 23:08:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.03.2020 10:13, Krycha wrote:

    > Widzę teraz naiwność sformułowania tematu wątku. ;-)
    > Plamy na ścianach są i mimo schnięcia nadal będą, a zastanawiam się jak
    > sprawdzić, że wyschły na tyle dobrze że można rozpocząć prace naprawcze?

    Podejście do tematu, nie mniej dostojne niż zakup nowego samochodu widzę :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2020-03-13 22:45:18
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    > Podejście do tematu, nie mniej dostojne niż zakup nowego samochodu widzę
    > :-)

    Czemu nie? :-)

    Krycha.

  • 9. Data: 2020-03-13 22:48:07
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 12.03.2020 o 21:52, collie pisze:

    >  Użyj jako podkładowej - wzmacniającej podłoże, farby Śnieżka
    > Zacieki-plamy.
    > Po wyschnięciu (na dotyk) pomaluj akrylową Śnieżką i będzie pani
    > zadowolona.

    Ok. Dzięki.
    Musi być najpierw skrobanie ścian, bo pęka gładź, a w innym
    pomieszczeniu farba.

    Krycha.

  • 10. Data: 2020-03-14 18:39:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.03.2020 22:45, Krycha wrote:

    > Czemu nie? :-)

    Taki problem to ja rano skrobie i szpachluje, a po powrocie z pracy
    maluje. Ale ok, ja np. do zakupu zestawu hi-fi się zbieram przez 3mc.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz