  • 1. Data: 2019-11-27 22:22:47
    Temat: podłoga drewniana, panele - ogrzewanie podłogowe
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    podłoga - legary, wełna jako izolacja, ogrzewanie podłogowe (pex), na to
    deski. coś jak tu:

    https://youtu.be/hgDEn5u5CfI?t=3712

    zakładane problemy i opcje:
    1. Podgrzewane deski podłogowe będą się kurczyły. Deski same z siebie
    słabo przepuszczają ciepło więc to dodatkowo pogorszy sprawę.
    2. Na legary OSB, na osb panele. OSb się nie skurczy, panele też nie. W
    razie zużycia panele można łatwo i tanio wymienić. boję się jednak jak
    będzie działać podgrzewane osb, w świetle ostatnich doniesień o jakiejś
    szkodliwości tych płyt
    3. na legary deski nieheblowane, na deski panele. deski będą miały
    szpary skurczą sie, ale to nie będzie miało wpływu na wygląd i życie
    paneli. deski ze szparami będą słabym izolatorem ciepła. deski są tańsze
    niż osb.
    Czy jakakolwiek z kombinacji ma sens. czy wogóle jestem w stanie ogrzać
    mieszkanie ogrzewaniem podłogowym, przez drewnianą (lub drewnopodobną)
    podłogę? (blok przedwojenny cegła, 10cm styro)

    ToMasz

  • 2. Data: 2019-11-27 22:32:06
    Od: s...@g...com

    On Wednesday, 27 November 2019 15:22:49 UTC-6, ToMasz wrote:
> [...]
    > mieszkanie ogrzewaniem podłogowym, przez drewnianą (lub drewnopodobną)
    > podłogę? (blok przedwojenny cegła, 10cm styro)

    Mysle ze nie. Najmniej zle w tym to ogrzewanie nawiewowe. Ale i je z letka odradzam
    bo uzywam i tak srednio mi sie podoba.

  • 3. Data: 2019-11-27 22:59:13
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2019 22:22:49 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > witam
    > podłoga - legary, wełna jako izolacja, ogrzewanie podłogowe (pex), na to
    > deski. coś jak tu:

    ja mam podobny zgryz, poddasze jeszcze nie oddane wiec któregos dnia przyjdzie mi to
    zrobić. Na legarach mam osb22, na to chyba pójdzie
    https://www.hurtowniastyropianu.pl/styropian/styropi
    an/podlogowy/styropian-pod-ogrzewanie-podlogowe/
    i rurki pex.
    Trzeba to zalać czymś lekkim, powiedzmy jastrychem gipsowym, a na wierzch zwykłe
    panele.

    b.

  • 4. Data: 2019-11-27 23:34:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-27 o 22:59, Budyń pisze:

> [...]
    > i rurki pex.
    > Trzeba to zalać czymś lekkim, powiedzmy jastrychem gipsowym, a na wierzch zwykłe

    Po co zalewać?

    Są systemy ogrzewania podłogowego, które układa się na czymkolwiek i
    zakrywa bezpośrednio panelami.

    https://www.youtube.com/watch?v=hGMhDXA7qNI

    Zapewne cały system będzie kosztował, ale jak się policzy wszystkie
    koszty zrobienia wylewek + tradycyjna podłogówka to zapewne wyjdzie na
    to samo.

    Taka, lekka podłogówka ma tę zaletę, że w razie uszkodzenia można
    naprawić za grosze bez demolki mieszkania.

  • 5. Data: 2019-11-28 07:45:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.11.2019 o 22:59, Budyń pisze:

    > ja mam podobny zgryz, poddasze jeszcze nie oddane wiec któregos dnia przyjdzie mi
    to zrobić. Na legarach mam osb22,
    moim zdaniem za cieńkie. jak daleko masz legary od siebie?

> [...]
    > i rurki pex.
    > Trzeba to zalać czymś lekkim, powiedzmy jastrychem gipsowym, a na wierzch zwykłe

    styropian, xps, moim zdaniem ma za słabą wytrzymałość na zgniatanie
    punktowe. Miałem taki moment, ze chodziliśmy po xpsie. mimo że ja jestem
    najcięższy a ważę tylko 75kg, po 3 miesiącach xps stał się cieńki jak
    papier. czy położenie na xps paneli 8mm ac5 coś by poprawiło? na 100%
    by poprawiło, ale jak mocno? Obawiam się że ciężki mebel, powiedzmy
    100kg na jedną nogę, wielości paczki zapałek, mógłby doprowadzić do
    trwałych, widocznych odkształceń. stąd zalania, albo kolejna warstwa
    desek/osb/czegokolwiek, moim zdaniem jest jak najbardziej konieczna. ale
    skoro taka warstwa będzie to po kija styropian? wełna lepiej tłumi takie
    dzwięki. Można dać różne materiały, warstwami, tak aby każda tłumiła co
    innego. wylewki - jaka by nie była nie chcę, bo zwiększy mocno ciężar i
    cenę.
    Pytanie pozostaje. Czy widzicie jakieś ewidentne wady takich legarów,
    ogrzewania podłogowego pod deskami i panelami.

    ToMasz

  • 6. Data: 2019-11-28 08:43:29
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 28.11.2019 o 07:45, ToMasz pisze:

    > Czy widzicie jakieś ewidentne wady takich legarów, ogrzewania
    > podłogowego pod deskami i panelami.

    Sam już sobie odpowiedziałeś na to pytanie:

  • 7. Data: 2019-11-28 10:43:43
    Od: Budyń <b...@g...com>

    >Zapewne cały system będzie kosztował, ale jak się policzy wszystkie
    koszty zrobienia wylewek + tradycyjna podłogówka to zapewne wyjdzie na
    to samo.

    To może kalafiory jednak trzeba dać? Niby jestem za podłogowa ale nieortodoksyjnie.

    b.

  • 8. Data: 2019-11-28 16:08:53
    Od: s...@g...com

    On Thursday, 28 November 2019 00:45:41 UTC-6, ToMasz wrote:

> [...]
    an/podlogowy/styropian-pod-ogrzewanie->podlogowe/

    > styropian, xps, moim zdaniem ma za słabą wytrzymałość na zgniatanie

    To fakt. Ale jak przykryjesz calosc plyta osb to juz punktowo go nie scisniesz.
    Nawet jak zalejesz betonem na 5-7cm to go mocno nie zgniecie.
    Moze osiasc po czasie ale nie do zera.

> [...]
    > trwałych, widocznych odkształceń. stąd zalania, albo kolejna warstwa
    > desek/osb/czegokolwiek, moim zdaniem jest jak najbardziej konieczna.

    I tak paneli nie polozysz na styro. Trza dac chocby sklejke 6-ke albo osb.

    > Pytanie pozostaje. Czy widzicie jakieś ewidentne wady takich legarów,
    > ogrzewania podłogowego pod deskami i panelami.

    Wad jest sporo:
    -woda pod podloga
    -mniejsza bezwladnosc cieplna
    -gorsza przewodnosc cieplna (niby wada ale niewielka)
    -mniejsza stabilnosc jak drewno legarow zmieni swoja wilgotnosc.
    -robale czy inne zwierzaki pod podloga

    I pewnie jeszcze pare by sie znalazlo jak ktos zrobi to zle.

  • 9. Data: 2019-11-28 18:07:38
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:

    > Po co zalewać?
    >
    > Są systemy ogrzewania podłogowego, które układa się na czymkolwiek i
    > zakrywa bezpośrednio panelami.

    A jak sie sprawują panele podglogowe np. AC 5, gr.7mm, czy dają rade nagrzac
    np. salon podobnie jak plytki gresowe.

    --
    Pozdr.
    T.

  • 10. Data: 2019-11-29 23:05:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-28 o 18:07, Twardy pisze:

    > A jak sie sprawują panele podglogowe np. AC 5, gr.7mm, czy dają rade
    > nagrzac np. salon podobnie jak plytki gresowe.

    Mam panele i bez problemu dają radę.

    --
    Janusz