  • 1. Data: 2012-07-19 16:47:43
    Temat: podłoga na gruncie w remontowanym domu
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    witam ;)

    zaczynam remoncik i pierwsze niespodzianki. w części domu po ściągnięciu
    desek podłogowych ukazał się piasek
    link
    http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0b7cd4cb5d
    48259d

    co teraz z tym zrobić?
    nie robić nic i czekac na wylewki
    czy zrobić chudziaka ? dawać folię pod to ?
    co dawać przy ścianach zewnętrznych?

    michal

  • 2. Data: 2012-07-19 16:54:32
    Temat: Re: podłoga na gruncie w remontowanym domu
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 lipca 2012 16:47:43 UTC+2 użytkownik Usrobo napisał:
> [...]
    >
    > co teraz z tym zrobić?
    > nie robić nic i czekac na wylewki
    > czy zrobić chudziaka ? dawać folię pod to ?
    Jeśli piasek jest suchy to znaczy że z wilgocią problemów nie bpowinno byc wiec folia
    niepotrzebna(więcej szkody niż pożytku narobi)
    Ja bym wybrał delikatnie ze 20cm tak aby nie zruszyć bo juz jest zawibrowane;) po
    tylu latach lezenia. Na to dwa razy po 5 cm styro i wylewka. Można ew jakis słaby
    chudziak wylać ale to dla tzw "spokojnego snu" tylko;)

  • 3. Data: 2012-07-19 21:14:35
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Jeśli piasek jest suchy to znaczy że z wilgocią problemów nie bpowinno byc
    > wiec folia niepotrzebna(więcej szkody niż pożytku narobi)

    tu popieram i akcentuję...:-)))

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2012-07-19 21:23:43
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-07-19 21:14, s_13 pisze:

    > tu popieram i akcentuję...:-)))
    >
    > pozdrawiam
    > s_13
    czyli chudziak bezpośrednio na piasek?
    a potem jak na całej reszcie styro i ogrzewanie i wylewka ?

    mcihal

  • 5. Data: 2012-07-19 21:28:12
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > czyli chudziak bezpośrednio na piasek?
    > a potem jak na całej reszcie styro i ogrzewanie i wylewka ?

    tak, ale pod warunkiem, ze zawsze jest tam sucho, wody gruntowe nisko, grunt
    to piasek, jeśli masz tę pewność, to właśnie tak...
    ja mam papę zgrzewaną na chudziaku, pękła mi rurka pod wanną, woda rozlała
    się pod styro prawie na pół domu, grzybek wylazł na ścianach i bez
    profesjonalnego osuszania stała by tam do dzisiaj...
    teraz pod styro nic bym nie kładł, a woda z ewentualnej awarii wsiąkła by
    sobie grzecznie i voila...

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2012-07-19 22:17:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 lipca 2012 21:28:12 UTC+2 użytkownik s_13 napisał:
> [...]
    >
    > tak, ale pod warunkiem, ze zawsze jest tam sucho, wody gruntowe nisko, grunt
    > to piasek, jeśli masz tę pewność, to właśnie tak...

    Wystarczy że poziom chudziaka będzie wyżej jak poziom gruntu na zewnątrz.
    u mnie wody gruntowe niecały metr pod poziomem trawnika a bywa że i wyżej ale dzięki
    temu że chudziak wyżej jak grunt na zewnątrz to problemow nie ma. Odkuwałem kawałek
    chudziaka w garażu i pod nim piasek suchy jak pieprz. I w sumie nic dziwnego, cudów
    nie ma woda do góry nie pójdzie;)

    > ja mam papę zgrzewaną na chudziaku, pękła mi rurka pod wanną, woda rozlała
    > się pod styro prawie na pół domu, grzybek wylazł na ścianach i bez
    > profesjonalnego osuszania stała by tam do dzisiaj...
    Człowiek mądry po szkodzie, marketingowcy swoje robią. To samo folia kubelkowa na
    fundamenty która często bardziej szkodzi niż pomaga.
    Albo znam przypadek że kumpel ma dom na wzgórzu, teren suchutki a drenaż mu wmówili,
    zrobili i skasowali;)

  • 7. Data: 2012-07-19 22:18:41
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 19 Lip, 21:14, "s_13" <s...@i...pl> wrote:

    > tu popieram i akcentuję...:-)))
    >
    > pozdrawiam
    > s_13

    a ja nie popieram. Folia przy całej inwestycji to grosze. Piasek jest
    suchy, bo po pierwsze drewniana podłoga dobrze odprowadza wilgoć a po
    drugie teraz sucho a za pół roku?

    pozdrawiam Piotr

  • 8. Data: 2012-07-19 22:23:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 lipca 2012 22:18:41 UTC+2 użytkownik Piotr Boncza napisał:

    > a ja nie popieram. Folia przy całej inwestycji to grosze.
    Ale jak mu pęknie wężyk to bez foli woda wsiąknie w piasek i po kłopocie, jak będzie
    folia czy inna papa to poważny kłopot gwarantowany

    .Piasek jest
    > suchy, bo po pierwsze drewniana podłoga dobrze odprowadza wilgoć a po
    > drugie teraz sucho a za pół roku?

    Najczęściej chudziak jest powyżej poziomu gruntu na zewnątrz. Więc w takim przypadku
    skąd niby wilgoć? Woda do góry nie pójdzie.
    U mnie piach w garażu pod chudziakiem suchy a wody gruntowe zaledwie kilkadziesiąt cm
    niżej

  • 9. Data: 2012-07-20 10:32:21
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > a po
    > drugie teraz sucho a za pół roku?

    jak za pół roku wody podejdą na wysokość chudziaka, to żadna gówniana folia
    nie pomoże...

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2012-07-24 02:01:12
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > ja mam papę zgrzewaną na chudziaku, pękła mi rurka pod wanną, woda rozlała
    > się pod styro prawie na pół domu, grzybek wylazł na ścianach i bez
    > profesjonalnego osuszania stała by tam do dzisiaj...

    Ciekawy sposób rozumowania radziewckiego naukowca: "........ mucha ogłuchła"
    :)

    W rzeczywistości winą było to, że ktoś dał d.... z podłączeniem wężyków pod
    wannę, a nie, że izolacja to zło.