  • 1. Data: 2016-06-27 09:26:28
    Temat: podmiana starego domu na nowy?
    Od: vicinitas <s...@g...com>

    Jest na końcu wsi stary, nie posiadający fundamentów, wiejski dom ze swoim numerem i
    licznikiem prądu.
    Miejscowy wujek radzi, aby spadkobiercy, aby kupić projekt nowego, podobnego, ale
    ciut większego domu. Następnie wylać naokoło starego domu wymagany dla nowego
    fundament, potem postawić nowy dom z "trzech stron" a następnie zburzyć i wynieść
    stare wnętrze, postawić czwartą ścianę zewnętrzną powiesić wewnątrz stary licznik
    prądowy a na zewnątrz stary numer i mieszkać.
    Można tak?

  • 2. Data: 2016-06-27 10:06:34
    Temat: Re: podmiana starego domu na nowy?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jun 2016 00:26:28 -0700 (PDT), vicinitas

    > Można tak?

    Jeśli chodzi o kwestię techniczną, to można. Ulicę obok sąsiad budował dom
    na domu. Udało się (inna sprawa, że ze dwa lata to robił). Natomiast jak to
    formalnie było załatwione, to niestety nie wiem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2016-06-27 11:33:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-06-27 o 10:06, Myjk pisze:
> [...]
    > na domu. Udało się (inna sprawa, że ze dwa lata to robił). Natomiast jak to
    > formalnie było załatwione, to niestety nie wiem.

    U mnie w rodzinnej parafii za czasów ciężkiego komunizmu w podobny
    sposób obeszli budowę plebanii, bo stara już się sypała.
    "Władza" w żaden sposób nie chciała dać pozwolenia na nowy budynek (w
    miejsce starego), więc uzyskano pozwolenie na remont. Obudowano stary
    budynek, środek oczyszczono i wykonano resztę :)

    Ciekawe, co teraz obejmuje pojęcie "remont".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2016-06-27 12:04:44
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "vicinitas" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    ===============
    Oczywiście, że można.
    Pytanie powinno brzmieć "czy wolno tak?".

  • 5. Data: 2016-06-27 22:07:51
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-06-27 09:26, vicinitas wrote:
> [...]
    stare wnętrze, postawić czwartą ścianę zewnętrzną powiesić wewnątrz stary licznik
    prądowy a na zewnątrz stary numer i mieszkać.

    u mnie na wsi w ramach remontu wyburzyli ~polowe, wylali troche
    fundamentow, nastepnie kawalek sciany na nich postawili, wyburzyli druga
    polowe, i budowali juz normalnie do konca

    budynek powstal identyczny jak poprzedni ale z tego co bylo nie zostala
    nawet jedna cegla

    jak zrobisz to samo to generalnie chyba moga ci skoczyc nawet gdyby ktos
    szukal dziury w calym

  • 6. Data: 2016-06-28 08:28:28
    Od: uciu <a...@g...com>

    Po drodze na wioske widziałem podobną sytuacje.

    BYł sobie stary dom - chyba drewniany.
    I nagle wokół zaczeły rosnąć mury - bardzo fajnie to wyglądało a i uwineli się z
    zewnątrz w rok :-)

    A teraz domek wygląda tak:
    https://www.google.pl/maps/@50.4169614,19.4514102,3a
    ,75y,10.02h,94.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2Tsf3sTejsQ01
    X5JWOJLNQ!2e0!7i13312!8i6656

    uciu

  • 7. Data: 2016-06-28 10:26:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 11:33:19 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > budynek, środek oczyszczono i wykonano resztę :)
    >
    > Ciekawe, co teraz obejmuje pojęcie "remont".

    remont to odtworzenie substancji - praktycznie nie da sie w ten sposób wybudowac
    nowego, w koncu po to jest cala akcja aby dom wybl wiekszy , wygodniejszy itp. Ale do
    obchodzenia prawa metoda w sam raz.

    b. z Ustki :) dzis wczasuję :-)

  • 8. Data: 2016-06-28 13:46:44
    Od: dolniak <a...@w...pl>

    Witam!
    Tak, ja miejscowy wujek radzi, to nie.
    Ale można tak:
    Zameldować się w ruderze (zalecane, choć niekonieczne)
    Złożyć w gminie wniosek na remont (czy cóś tak)
    Złożeć wniosek o odłączenie prądu na czas remontu.
    Wypirzyć lepiankę z korzeniami.
    Postawć nowy dom W IDENTYCZNYM OBRYSIE .
    Podłączyć nowe przyłącze Z TEGO SAMEGO SŁUPA
    W zasadzie, oprócz dysponowania nieruchomością i dowodem osob
    nie są dotrzebne inne dokumenty.Przynajmniej tak ja to przerabiałem.
    Pozdro. abomito