  • 1. Data: 2019-06-21 22:24:34
    Temat: pompa powietrze woda - schlodzenie poddasza - czy to ma sens?
    Od: decore <r...@g...com>

    Witam

    chcialbym zainstalowac pompa ciepla pow-cwu w na strychu garazu z wejsciem na strych
    domu gdzie zainstalowalbym instalacje pobierajaca powietrze z pokoi na pietrze plus
    ewentualne wejscie dla powietrza ze strychu. W dniach gdzie bylo 40 stopni na dworze
    ja mialem na pietrze w domu okolo 27 - zaroletowanie okien dalo -1,5 stopnia - jak
    dla mnie troche za goraco dalej. Chcialbbym zejsc do 23 stopni no i w teorii kiedy
    czytam o pompach jest na to szansa. Na pietrze mam okolo 300 m3 powietrza + na
    strychu okolo 150 m3, moglbym jeszcze wyciagac wszystko z garazu i kotlowni na
    ekogroszek ktora jest cetralnie w domu ale wejscie jest od strony garazu - pownie
    kolejne 150 m3. W lecie chcialbym skupic sie na powietrzu ktore jest w domu, na
    wiosne moglbym brac to co jest bezposrednio poddachem - czarna blachodachowka wiec
    pewnie jest troche ciepla do wziecia. W zimie mam piec na ekogroszek i do niego
    podlaczony zasobnik 200l z ktorego nie korzystam bo nie ma to sensu zeby grzac tyle
    wody zastapilem to bojlerem elektrycznym na 60l któy chodzi nonstop bo roznica
    pomiedzy taryfa dzienna i nocna jest mała. Te 200 litrów z wezownica w srodku bylo by
    podlaczone do pompu ciepla. za prad place okolo 2,2 K PLN rocznie, pewnie 30% z tego
    co wlasnie grzanie wody. przerobke zrobilbym sam ale materialy plus pompa to 5-6k
    PLN. Troche lat musialoby to chodzic zeby sie zwrocilo. a moze ta woda goraca w
    pazdzerniku moglaby podgrzac mi wode w piecu grzac w domu. Sezon i tak zaczynam w
    listopadzie i pale do kwietnia.

    czy to ma sens i warto wydac te pieniadze?

    dzieki za pomoc

    drugi rok juz sie tak zastanawiam :)

  • 2. Data: 2019-06-22 07:34:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-06-21 o 22:24, decore pisze:
    > czy to ma sens i warto wydac te pieniadze?

    Jak dla mnie nie ma żadnego sensu, ale to może dlatego, że Twój opis
    jest zupełnie nieczytelny.

    --
    MN

  • 3. Data: 2019-06-22 12:07:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    ekogroszek ktora jest cetralnie w domu ale wejscie jest od strony garazu - pownie

    Wg mnie jest sens, sam nad tym samym myślę :) tylko że ja chcę chłodzić
    cały dom, jako że wentylatory w pompie będą miały za mały spręż to dodam
    zewnętrzny, u Ciebie może być podobnie, PC jaką chcę kupić ma 4,8kw mocy
    cieplnej i produkuje 450m3 zimnego powietrza na godzinę, jak zimnego?
    dla tej mocy wychodzi mi że powinna chłodzić o około 25st.

[...]

    I wten sposób możesz też wspomagać co, zimne z pc za okno a ciepłe z
    domu do pc.

    Ja podłącze pompę pod co i cwu, będę nie tylko grzał cwu ale i wspomagał
    co w okresach przejściowych.

    > drugi rok juz sie tak zastanawiam :)
    Ja na dniach jak się tylko odrobię biorę się za PC :)

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2019-06-22 20:10:38
    Od: decore <r...@g...com>

    dzieki za odpowiedż

    na jaka pompa myslisz? ja chyba poszedlbym w hewallex ale opinie o nim sa srednie. a
    jak zaoszczedzic pare stów i sie bujać to moze lepiej nei oszczedzac

    czy ktos przerabial moze juz temat i jest w stanie powiedziec cos o pompach
    wentylacyjnych? co warto kupić? bo jak dzwonie po hurtowniach to kazdy chwlai to co
    sprzedaje

  • 5. Data: 2019-06-22 20:21:35
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-06-22 o 12:07, Janusz pisze:

> [...]
    > kupić ma 4,8kw mocy cieplnej i produkuje 450m3 zimnego powietrza na
    > godzinę, jak zimnego? dla tej mocy wychodzi mi że powinna chłodzić o

    No dobra a jak w takiej pompie ciepła jest rozwiązana sprawa skroplin i
    zagrzybienia? Bo jak to pracuje na powietrzu z zewnątrz, to nie czym
    sobie dupy zawracać. Ale jak ma chłodzić wnętrze domu w obiegu
    zamkniętym, to już trochę inaczej to wygląda.

  • 6. Data: 2019-06-22 21:33:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-22 o 20:21, nadir pisze:

> [...]
    > sobie dupy zawracać. Ale jak ma chłodzić wnętrze domu w obiegu
    > zamkniętym, to już trochę inaczej to wygląda.
    U mnie nie będzie obiegu zamkniętego, podpinam pod rury reku,
    odgrzybianie to banał, kupie ozonator i w zimie na obiegu zewn będę go
    włączał i dezynfekował środek.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2019-06-22 21:37:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-22 o 20:10, decore pisze:
    > dzieki za odpowiedż
    >
    > na jaka pompa myslisz? ja chyba poszedlbym w hewallex ale opinie o nim sa srednie.
    a jak zaoszczedzic pare stów i sie bujać to moze lepiej nei oszczedzac
    Tą chcę kupić
    https://allegro.pl/oferta/pompa-ciepla-powietrzna-do
    -cwu-krommler-gtd-4-8-kw-7576048746
    wg mnie najlepsza z małych.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2019-06-22 21:56:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > PC jaką chcę kupić ma 4,8kw mocy cieplnej i produkuje 450m3 zimnego
    > powietrza na godzinę, jak zimnego? dla tej mocy wychodzi mi że powinna
    > chłodzić o około 25st.

    Na podstawie jakich danych to wyliczenie? Z ciekawości zapytałem gugla
    o pompy, co mają 4,8kW i dmuchają 450 metrów na godzinę. Jest taka jedna
    na Allegro, za cztery tysiące. Może to ta sama. Sprzedawca podaje dane
    techniczne, i co chwile wtrąca, że tylko on pisze prawdę, a konkurancja
    (czasem nawet "konkurencja") ściemnia. Moc pobierana to 1,2kW -- taki
    jest silnik i chyba wyżej nie podskoczymy. Zaś COP dla tego ustrojstwa,
    to 1,8 przy temperaturze powietrza -7°C, 3,8 przy temperaturze 38°C,
    a 4,2 przy 43°C (tu są nawet trzy wykrzykniki przy ostrzeżeniu, by nie
    dać się nabrać). No to już wiemy, że nominalne 4,8 kW wyznaczone jest
    w warunkach czterdziestostopniowych upałów.

    Dla tych, co mają wstręt do cyferek, zalety tego urządzenia opisane
    są również słownie. Na przykład: "ekonomiczne grzanie wody użytkowej,
    roczna oszczędność energii do ogrzewania wody na poziomie 50-60%".
    Co oznacza średnioroczny COP najwyżej na poziomie 2-2,5 i nijak
    się ma do tego, co podano jako dane techniczne i obiecywano w mocy
    znamionowej. Paradoks? Może jeśli ktoś w pompach ciepła widzi tylko
    "cudowny wynalazek, co z jednej strony grzeje, z drugiej chłodzi",
    to tak. Jeśli jednak ktoś wie, co liczy, to nie.

    Jarek

    --
    Raz mi pot zalewał oczy,
    Bo spędzałem lato w mieście,

  • 9. Data: 2019-06-23 13:05:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > dać się nabrać). No to już wiemy, że nominalne 4,8 kW wyznaczone jest
    > w warunkach czterdziestostopniowych upałów.
    No i co z tego? dla 25st ma około 3,4 co daje 4,08kw energii cieplnej

> [...]
    > "cudowny wynalazek, co z jednej strony grzeje, z drugiej chłodzi",
    > to tak. Jeśli jednak ktoś wie, co liczy, to nie.
    No może zacznij od siebie pouczanie innych bo jak widać sam też masz
    wstręt do cyferek, bo ja akurat policzyłem, że do zagrzania 300l z 20 do
    50st trzeba około
    10,5kwh co dla 4,08kw mocy cieplnej daje około 2,5h czyli tak jak piszą
    w aukcji.
    To że tam jest dużo okrągłych sformułowań dla nietechnicznych też mnie boli
    ale podają całkiem sensowną ilość danych technicznych czego inni nie robią.

    Widać na tym przykładzie że Tobie się też nie chciało liczyć tylko tak się
    dopierdoliłeś do aukcji dla zasady aby coś napisać.
    --
    Janusz

  • 10. Data: 2019-06-23 14:05:34
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Jak dla mnie nie ma żadnego sensu, ale to może dlatego, że Twój opis
    > jest zupełnie nieczytelny.

    Czytałem dwa razy, ale też nie do końca rozumiem. Gość smaruje posta na
    wiele linijek, bez przecinków, rozpisuje się nad wejściami na strych i
    do kotłowni, nawet pisze czym pali i gdzie jest kotłownia. Nie zastanowi
    się, że pytanie można by zmieścić w trzech linijkach.