  • 1. Data: 2020-08-10 19:31:15
    Temat: potrzebuję dużego kosztorysu
    Od: a...@i...pl

    Dowolny duży kosztorys w postaci: tekstowej, xml, pdf, excel, cokolwiek.

    np. z budowy całego domu od zera, albo remontu...

    w celach badawczo-rozwojowych.

    PS.
    Wyjątkowa okazja do współpracy (darmowej!) w realizacji nowego projektu:
    dla budowlańców: wykonawców, inwestorów, inspektorów i kosztorysantów.

  • 2. Data: 2020-08-11 21:55:27
    Temat: Re: potrzebuję dużego kosztorysu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.08.2020 19:31, a...@i...pl wrote:
    > Dowolny duży kosztorys w postaci: tekstowej, xml, pdf, excel, cokolwiek.
    >
    > np. z budowy całego domu od zera, albo remontu...
    >
    > w celach badawczo-rozwojowych.

    Ja taki zrobiłem samodzielnie metodą top-down rozbijając na szczegóły.
    Co ile mniej więcej kosztuje to możesz znaleźć w sieci. Żadnych czarów
    marów nie widzę żeby tutaj było potrzeba. Chyba że leń z dwiema lewymi
    rękami.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2020-08-11 22:50:19
    Od: a...@i...pl

    W dniu wtorek, 11 sierpnia 2020 21:55:28 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > Co ile mniej więcej kosztuje to możesz znaleźć w sieci. Żadnych czarów
    > marów nie widzę żeby tutaj było potrzeba. Chyba że leń z dwiema lewymi

    Są mi potrzebne orientacyjne limity danych:

    1. ile grup, elementów robót i pozycji kosztorysowych to zawiera
    2. ile jest różnych materiałów - po nazwach:
    piasek, cegły, gips, deski, belki, beton... śruby, gwoździe, drut,
    kable... izolacje, tapety,... okna, drzwi, itd.

  • 4. Data: 2020-08-11 23:48:07
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 sierpnia 2020 22:50:21 UTC+2 użytkownik a...@i...pl napisał:
> [...]
    > piasek, cegły, gips, deski, belki, beton... śruby, gwoździe, drut,
    > kable... izolacje, tapety,... okna, drzwi, itd.

    ale tego są miliony jakies, zakresy robót sa tak szerokie ze do jednego kosztorysu
    wszystkiego sie nie wsadza, np do budowy domu nie używa się pozycji z budowy stacji
    transformatorowych czy jakis hydrotechnicznych.
    Musisz bardziej nakreslic czego chcesz.
    Albo w celach naukowych sciągnij sobie jakis piracki program do kosztorysowania.

    b.

  • 5. Data: 2020-08-12 03:30:26
    Od: a...@i...pl

    W dniu wtorek, 11 sierpnia 2020 23:48:09 UTC+2 użytkownik budynPL napisał:

> [...]
    > Musisz bardziej nakreslic czego chcesz.
    > Albo w celach naukowych sciągnij sobie jakis piracki program do kosztorysowania.

    Wiadomo, ale potrzebuję oszacować limity danych:

    - ile zawiera elementów (podstawowych - rozliczeniowych) budowa/remont domu?
    - ile tam będzie różnych materiałów razem: 500, 5000, czy 50000 ?

    mogę to oczywiście olać zupełnie, przyjmując np. limit = milion,
    ale wtedy będzie to przesadzone -> bez sensu.

  • 6. Data: 2020-08-12 08:48:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.08.2020 03:30, a...@i...pl wrote:
    > Wiadomo, ale potrzebuję oszacować limity danych:
    >
    > - ile zawiera elementów (podstawowych - rozliczeniowych) budowa/remont domu?
    > - ile tam będzie różnych materiałów razem: 500, 5000, czy 50000 ?

    Jak ściana dwu warstwowa, to dwa materiały czy Ty chcesz w skład tych
    materiałów wejść? Dla wylewki wystarczy pozycja "beton" czy musi być
    piach taki a taki, kruszywo, woda, włókno szklane...?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2020-08-12 16:45:21
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    środa, 12 sierpnia 2020 o 08:48:24 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):

    Może daj jakiś link do takiego kosztorysu (na razie dowolnego np. domu)
    a na tej podstawie zacznie się konkretna dyskusja.
    Bo ja widzę, że to idzie w nieskończoność.
    K.

  • 8. Data: 2020-08-12 19:30:37
    Od: a...@i...pl

    W dniu środa, 12 sierpnia 2020 16:45:24 UTC+2 użytkownik Kadar Oszmanski napisał:
> [...]
    > a na tej podstawie zacznie się konkretna dyskusja.
    > Bo ja widzę, że to idzie w nieskończoność.

    No właśnie, bo widzę że tu ludzie nigdy chyba nie robili kosztorysu...
    ani nie widzieli harmonogramu prac, dostaw materiałów;
    sprawy przydziału sprzętu i pracowników na realnej budowie, itd.

  • 9. Data: 2020-08-12 19:35:08
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu środa, 12 sierpnia 2020 19:30:39 UTC+2 użytkownik a...@i...pl napisał:

    > No właśnie, bo widzę że tu ludzie nigdy chyba nie robili kosztorysu...

    co racja to racja - moje kosztorysy nigdy chyba nie przekroczyły miliona złotych...
    To sie nie znam :)

    b.

  • 10. Data: 2020-08-12 19:50:58
    Od: a...@i...pl

    W dniu środa, 12 sierpnia 2020 19:35:10 UTC+2 użytkownik budynPL napisał:

    > co racja to racja - moje kosztorysy nigdy chyba nie przekroczyły miliona złotych...
    To sie nie znam :)

    > b.

    wystarczy milion: średni domek... pokaż jak to wyglądało,
    albo wylicz chociaż te elementy i materiały, które tam występowały.

    Możesz nawet współtworzyć nowy program:
    do planowania, realizacji i rozliczania inwestycji/budów.