  • 1. Data: 2016-08-23 08:25:34
    Temat: prąd budowlany da się pominąc?
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam,

    działka budowalna, Tauron postawił skrzynke, elektryk pociągnął prąd do garazu na tej
    działce.
    Elektryk wystawił pisemko do Tauronu ze instalacja jest gotowa do podpięcia.
    Da się to jakoś załatwić by pominąć drogi prąd budowalny?
    Można blaszak zakwalifikować do pomieszczenia gospodarczego?

    Ogolnie co dalej trzeba załatwiac:-)
    Wysłać pisemko od elektryka do Tauronu i czekać?
    Kiedy Tauron wystawi fakture za przyłącze (skrzynka stoi od 2 miesięcy)

    Dzieki

  • 2. Data: 2016-08-23 08:40:50
    Temat: Re: prąd budowlany da się pominąc?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 sierpnia 2016 08:25:35 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > Ogolnie co dalej trzeba załatwiac:-)
    Zapytać w Tauronie
    Ja prąd mam z Energi. U mnie w podobnej sytuacji wystarczyło że zameldowałem się na
    działce(wtedy chyba fundamenty zaledwie miałem), z meldunkiem poszedłem do energi i
    od razu dostałem umowę "normalną" nie żadną budowlana.

    > Kiedy Tauron wystawi fakture za przyłącze (skrzynka stoi od 2 miesięcy)

    Wystawi to dostaniesz;). Nie ma pośpiechu;)

  • 3. Data: 2016-08-23 08:58:45
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 23.08.2016 o 08:25, uciu pisze:
> [...]
    > Wysłać pisemko od elektryka do Tauronu i czekać?
    > Kiedy Tauron wystawi fakture za przyłącze (skrzynka stoi od 2 miesięcy)

    od siebie dodam aby w tauronie przejść z budowlanego na docelowy to
    należy mieć budynek w stanie zamkniętym + oświadczenie elektryka że
    instalacja jest gotowa. O ile do domu nie wejdą sprawdzić, więc owo
    oświadczenie można sobie załatwić z wyprzedzeniem, to ciężko przeskoczyć
    brak okien czy drzwi - bo to weryfikują panowie co plomby na liczniku
    zakładają.

  • 4. Data: 2016-08-23 09:48:17
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 sierpnia 2016 08:58:47 UTC+2 użytkownik alberciq napisał:

> [...]
    > oświadczenie można sobie załatwić z wyprzedzeniem, to ciężko przeskoczyć
    > brak okien czy drzwi - bo to weryfikują panowie co plomby na liczniku

    czyli chyba nie da rady:-)
    Mysklałem tez o podciągnięciu garazu pod jakiś domek letniskowy :-)

    dzięki

  • 5. Data: 2016-08-23 11:24:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 sierpnia 2016 09:48:19 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > czyli chyba nie da rady:-)
    Zadzwoń ,podejdź zapytaj. To się zmienia. Co kraj to obyczaj.

  • 6. Data: 2016-08-23 14:56:37
    Od: pilocik <r...@e...pl>

    W dniu 2016-08-23 o 08:25, uciu pisze:
    > Witam,
    > Da się to jakoś załatwić by pominąć drogi prąd budowalny?

    sąsiad + podlicznik ?

  • 7. Data: 2016-08-23 16:10:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Aug 2016 23:25:34 -0700 (PDT), uciu
    <a...@g...com> wrote:
    > Da się to jakoś załatwić by pominąć drogi pr
    > ąd budowalny?

    Tak, wstawic na działkę jakąś prostą altankę i zmienić prąd na
    "działkowy". Zapytaj elektryka o szczegóły.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2016-08-23 16:59:09
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > Wysłać pisemko od elektryka do Tauronu i czekać?
    > Kiedy Tauron wystawi fakture za przyłącze (skrzynka stoi od 2 miesięcy)

    Podpowiem, że w ustawie i regulaminie Tauron, nie ma czegoś takiego jak
    'prąd budowlany'. To jest nadinterpretacja tej instytucji.

    Idź w kierunku 'prąd na cele gospodarstwa domowego' - bo w garażu
    zamierzasz sobie smażyć kotlety na obiad ;)

    --
    Pete

  • 9. Data: 2016-08-23 21:36:07
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Tue, 23 Aug 2016 00:48:17 -0700 (PDT)
    uciu <a...@g...com> wrote:

    > czyli chyba nie da rady:-)
    > Mysklałem tez o podciągnięciu garazu pod jakiś domek letniskowy :-)
    >
    > dzięki

    "Prąd działkowy" to się chyba liczy tylko 1 faza i mmin? max 6-16A?
    Elektryk musiałby wystawic ponownie świadectwo ze zmienionymi
    zabezpieczaniami (bezpiecznikami) a energetyka daje/ponownie certyfikat
    i z tym certyfikatem idziesz do "eketrowni" i tam podpisujesz umowe na
    dostarczanie pradu.

    Jestem w podobnej sytuacji. Tylkko że ja mam prąd (tzn. mam do
    wiertarki) z innego (naszego) budynku - tylko na osobnej działce stoi.
    No i mam te cholerne 16A 3faz. bo z elektrykiem ni cholery się umówić i
    coś załatwić - wiecznie zajety. A ja jeszcze ze 3 lata będę budował i
    po co mi ten ich prund teraz - tylko oplaty bede bulił.

    W zakładzie powiedzieli że nie musze się bardzo spieszyc z
    podpisywaniem umowy o prąd z elektrownią - no to sie nie spieszę (chyba
    ze 3 miechy już idę), ale jak zapytałem czy (tego w BOK) czy moge np.
    rok to powiedział coś "no nie, rok to nie".

  • 10. Data: 2016-08-24 08:07:04
    Od: alberciq <n...@g...pl>

> [...]
    > ze 3 miechy już idę), ale jak zapytałem czy (tego w BOK) czy moge np.
    > rok to powiedział coś "no nie, rok to nie".

    a ja czekałem ponad rok, jakieś półtora - trzeba było o nowe warunki
    wystąpić i tyle, zresztą na umowie jest napisane że do roku trzeba ją
    podpisać.. i tak się opłacało o nowe warunki wystąpić, prąd budowlany
    10kW 3 fazy, bezpiecznik 16A kosztuje jakieś ~70zł miesięcznie (bez
    zużycia) (cały czas mowa o Tauronie) tylko że ja mam fajnego sąsiada,
    wątroba najbardziej na tej transakcji ucierpiała...