  • 1. Data: 2018-05-13 19:02:52
    Temat: profil łukowy - owalny
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Czym wykończyć otwór *owalny* wycięty w drzewie - deskach (ścianka wygląda
    jak boazeria).
    Muszę ten łuk ładnie wykończyć. Chciałem zastosować drewniany kątownik, ale
    nie moge tego wygiąć.

    Pozdrawiam
    T.

  • 2. Data: 2018-05-13 19:20:46
    Temat: Re: profil łukowy - owalny
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-13 o 19:02, Twardy pisze:
> [...]
    > wygląda jak boazeria).
    > Muszę ten łuk ładnie wykończyć. Chciałem zastosować drewniany

    Trzeba je potraktować gorącą parą wodną, a następnie wygina się na
    gorąco i pozostawia tak do ostygnięcia i wyschnięcia.

    https://www.penny.pl/porady/giecie-drewna/

  • 3. Data: 2018-05-13 19:23:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Twardy pyta:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Michael_Thonet

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2018-05-13 19:24:24
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 13 maja 2018 12:03:03 UTC-5 użytkownik Twardy napisał:
> [...]
    > jak boazeria).
    > Muszę ten łuk ładnie wykończyć. Chciałem zastosować drewniany kątownik, ale

    Mialem podobny problem.

    Duzo zalezy od tego czy ten luk jest rowny czy nie i na jakiej grubosci szpary sie
    zgodzisz.
    Bo szpary beda. Przynajmniej od strony dolnej patrzac od wewnatrz sciany.

    Ja zrobilem nastepujaco:
    Skleilem dwie deski boazeryjne przyciete na bardzo cienko.
    Mialy grubosc okolo 4-5mm ta z czola a ta zagieta miala okolo 2mm.
    Aby szpary byly minimalne dalem co 20-30cm po gwozdziku.

    W praktyce wyszedl specyficzny katownik.

    Jak nie chcesz tak to mozesz temat obejsc. Starczy zrobic specyficzne kostki z
    wycieciami. I przykleic, przybic tak aby nie bylo widac miejsca laczenia desek na
    luku ale aby z grubsza rowno szpary sie rozlozyly. Ewentualnie te kostki zrobic na
    tyle roznorodne aby nie bylo widac w nich rownomiernosci.

    Cos w rodzaju mozaiki po luku.
    https://i.pinimg.com/736x/49/77/28/49772838e5e5aa8b4
    4d131b3dbdf7047--building-toys-building--blocks.jpg

    Cos w ten desen.

    A w praktyce trza bylo najpierw zrobic luk:
    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
    GcSAkSrxLFtNsInQx-7l5kSerL3lsoghVTsdLNNTM_6y32ks-pG6
    QQ
    w ktorym od wierzchu bylby rowek za ktory zachodzily by deski ze sciany.
    Ale tak to jest z projektami ze sie jest madrym jak sie konczy :)

  • 5. Data: 2018-05-13 19:26:53
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 13 maja 2018 12:24:25 UTC-5 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    > w ktorym od wierzchu bylby rowek za ktory zachodzily by deski ze sciany.
    > Ale tak to jest z projektami ze sie jest madrym jak sie konczy :)

    A i zaznacze bo widze ze chlopaki zaadresowali problem dwu wymiarowo.
    Ja mialem na mysli lukowaty katownik czyli ze on przykrywa oba brzegi desek, i te na
    scianie i te wewnatrz luku.

    Bo wygiac drewno to pikus, nawet nie trzeba do tego wody. Jak listewka cienka to bez
    problemu przybijesz. Ale z jej brzegu bedzie widac szpare.

  • 6. Data: 2018-05-13 22:08:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.05.2018 o 19:02, Twardy pisze:
    > Czym wykończyć otwór *owalny* wycięty w drzewie - deskach (ścianka
    > wygląda jak boazeria).
    > Muszę ten łuk ładnie wykończyć. Chciałem zastosować drewniany kątownik,
    > ale nie moge tego wygiąć.
    Znajomy zrobił takie łukowe kątowniki z cienkiej sklejki. Z arkusza
    wyciął część pionową po łuku i proste paski na drugi element kątownika.
    Jedno z drugim skleił, ale nie wiem czym (przeważnie używał Wikolu).
    Wyglądało to całkiem fajnie.
    Jacek

  • 7. Data: 2018-05-14 00:06:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Da sie tak zrobic zeby skleic ale zuzycie materialu jest nieproporcjonalnie duze.
    Poza tym kazde klejenie kiedys sie rozkleja. Znowu giecie na cieplo wymaga katownika
    z odpowiedniego gatunku drewna a w sprzedazy z reguly tylko sosna. Do giecia trzeba
    miec wzornik i cos do grzania w parze dlugiego odcinka. Moze prosciej bedzie wygiac
    katownik aluminiowy, po wczesniejszym podgrzaniu zeby miekki sie zrobil, i oklejenie
    folia samoprzylepna imitujaca drewno. Do wyginania aluminiowego katownika wzornik
    srednio potrzebny, chociaz z wzornikiem wyjdzie lepiej.

  • 8. Data: 2018-05-15 18:42:45
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    > miekki sie zrobil, i oklejenie folia samoprzylepna imitujaca drewno.
    > Do wyginania aluminiowego katownika wzornik srednio potrzebny,

    Zrobilem podobnie jak radzisz. Kupiem profil łukowy z tworzywa sztucznego w
    kolorze białym (taki tylko byl), wykonałem obrobke i wyszlo jak z fabryki.
    Mozna to teraz okleic okleiną meblową w kolorze drewna i bedzie jak ze
    sklepu.

    Pozdrawiam
    T.