  • 11. Data: 2019-02-08 14:07:40
    Temat: Re: projekt stołu pod pilarkę
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.02.2019 13:57, Kżyho wrote:

    > Coś tam obejrzałem i robię. Tyle, że ja robię sobie projekt/wizualizację
    > całego salono-jadalnio-kuchni gdzie właśnie urządzam remont, więc to
    > trochę inna bajka niż takie mebelek zawieszony w próżni z dobrą
    > widocznością ze wszystkich stron.
    > U mnie bardzo często muszę walczyć z zasłaniającymi mi widok ścianami
    > pomieszczenia :DDD

    Jest też świetny plugin do sketchupa, którym eksportujesz np. cały mebel
    i potem taki niewielki programik simple cutting software X rozkłada
    elementy na dostępnych formatach płyt. Wystarczy wydrukować rysunki i do
    warsztatu ciąć - rewelacja!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2019-02-08 17:41:30
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 08.02.2019 o 14:07, quent pisze:

> [...]
    > i potem taki niewielki programik simple cutting software X rozkłada
    > elementy na dostępnych formatach płyt. Wystarczy wydrukować rysunki i do

    On już chyba płatny jest o ile dobrze kojarzę. Layout to się chyba
    nazywa czy jakoś tak.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 13. Data: 2019-02-08 17:43:55
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 08.02.2019 o 14:02, quent pisze:
    > Też aktualnie modeluję swoją chatę.
    > Skala projekt nie ma znaczenia - podziel sobie wszystko na warstwy a
    > potem selektywnie włączaj ich widoczność ;-)

    No właśnie na początku się nie zorientowałem, że to też ma opcję warstw,
    dopiero ostatnio i już jest trochę po ptakach :/
    A bardzo by się faktycznie przydały momentami, bo ciężko nie raz widzieć
    odpowiednio duży obszar i nie być kamerą w środku przeciwległej ściany
    na przykład :(
    Tak samo nie grupowałem sobie poszczególnych rzeczy na początku i teraz
    też kłopotliwie bywa. Ot błędy początkującego...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 14. Data: 2019-02-08 18:57:39
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 07.02.2019 o 09:45, quent pisze:
> [...]
    > Pod blatem wysoka wnęka na odkurzacz warsztatowy do odciągu pyłu z pilarki.
    > Z lewej strony bla wysunięty aby można było usiąść i coś podłubać przy
    > stole.
    > Na blacie planuje jakieś t-tracki z zaciskami.
    > Blat z dwóch warstw sklejki 18mm.
    > Reszta z kantówki 62x75mm oraz 28x90mm z castoramy
    >
    > Zastanawiam się jeszcze jak zrobić regulację wysokości półki pod pilarką.
    > Podparta jest ona na dwóch deskach o grub 28mm.
    > Jakieś pomysły?
    >
    > Jeśli macie jakieś inne uwagi do projektu to bardzo chętnie poczytam.

    Zastanawiam się czy to na pewno będzie stabilne, znaczy się pewnie zaraz
    po skręceniu będzie, ale maszyna drga, drewno ciągle pracuje itd. itp.
    Zamiast tych belek 28x90 dałbym sklejkę chyba, i może jakieś zastrzały
    jeszcze na ukos.

    Jakub Rakus

  • 15. Data: 2019-02-08 20:03:02
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 08.02.2019 o 18:57, Jakub Rakus pisze:

> [...]
    > po skręceniu będzie, ale maszyna drga, drewno ciągle pracuje itd. itp.
    > Zamiast tych belek 28x90 dałbym sklejkę chyba, i może jakieś zastrzały

    Moim zdaniem wystarczy zmontować na klej, jest bardzo fajny klej
    Soudala, poliuretanowy, lekko pieniący się.

  • 16. Data: 2019-02-08 21:39:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-02-08 o 13:57, Kżyho pisze:
    > U mnie bardzo często muszę walczyć z zasłaniającymi mi widok ścianami
    > pomieszczenia
    Od tego masz warstwy. Wyłączasz i nie zasłania.

    Robert

  • 17. Data: 2019-02-08 21:42:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-02-08 o 17:41, Kżyho pisze:

    > On już chyba płatny jest o ile dobrze kojarzę. Layout to się chyba
    > nazywa czy jakoś tak.

    Plugin pluginem. Jest kilka do rozkroju elementów. Ale w praktyce nie
    spotkałem wygodnego w użyciu.

    LayOut służy do robienie rysunków technicznych i jest tylko w wesji płatnej.

    Robert

  • 18. Data: 2019-02-08 23:57:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 lutego 2019 21:42:53 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Plugin pluginem. Jest kilka do rozkroju elementów. Ale w praktyce nie
    > spotkałem wygodnego w użyciu.

    Przeróżne testowałem swego czasu ale w końcu doszedłem do wniosku że najlepiej
    rozkrój rozplanować tu
    https://centrum.meble.pl/rozkroj,plyty-meblowe

  • 19. Data: 2019-02-09 14:14:22
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-02-08 o 20:03, MK pisze:

    > Moim zdaniem wystarczy zmontować na klej, jest bardzo fajny klej
    > Soudala, poliuretanowy, lekko pieniący się.

    Tu przykład kleju poliuretanowego.
    http://maszynystolarskie.net/produkty/klej-kleiberit
    -pur-501-0-d4-do-drewna-05kg/
    Pęcznieje - zwracam uwag na nakładanie niewielkiej ilości!
    Ew jak to nie musi być taki hiper duper warto wziąć D3 przy okazji cena
    spadnie znacznie a samo klejenie wykonane poprawnie nie ustępuje jakoś
    widocznie.

    Uwaga pracować w rękawiczkach usuwanie z dłoni tego cholerstwa łatwe nie
    jest ;)

    --
    Robak

  • 20. Data: 2019-02-09 15:32:49
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.02.2019 17:41, Kżyho wrote:

    > On już chyba płatny jest o ile dobrze kojarzę. Layout to się chyba
    > nazywa czy jakoś tak.

    "simple cutting software X" 25 euro po okresie próbnym 60 dni
    Rewelacja!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info