  • 1. Data: 2020-02-16 21:53:41
    Temat: projekt zabudowy kuchni. co robicie z lodówką?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    we wszystkich mieszkaniach w których przebywałem, nawet "w gościach",
    lodówka jest osobnym, niezależnym, wolno stojącym meblem. teraz ma
    kuchnie, w której chciałbym estetycznie wkomponować w meble (sam je będę
    robił) lodówkę wysokości 175cm. popatrzcie na obrazek z ikei:

    https://tinyurl.com/rcl9kqr

    lodówka wystaje od tylnej ściany na 60cm. _Górne_ szafki wystają na
    30cm. mało tego, górna częśc lodówki, sufit lodówki jest w połowie
    górnej szafki. No... tak cholernie mi to estetycznie nie pasuje, że mnie
    skręca. Może inaczej. Jak bym tak zastał - olałbym i żył dalej. ale jak
    mam zrobić od podstaw takiego "bubla" - to nie mogę wytrzymać.

    Z tego co wyszukałem, w innych inspiracjach ikei, projektach kuchni, to
    widzę ze lodówka albo jest na innej ścianie niż meble, albo jest
    zabudowana we wnętrzu dużej szafki do sufitu. JAk dla mnie -
    marnotrawstwo płyty meblowej i roboty, a efekty... nie są rewelacyjne.
    W leroy marlin nad lodówką jest zabudowa z płyty GK, co jest sporym
    marnotrawstwem przestrzeni - ale estetykę poprawia.

    Proszę o wskazówki, opinie co by można było zrobić, aby jakoś połączyć
    estetycznie górne szafki z lodówką. A jak się nie da, to od razu
    pytanie. czy każdą lodówkę da się wkomponować w szafkę?

    ToMasz

    PS
    Kuchnia kwadratowa, meble mogą stać tylko na 2 prostopadłych ścianach.
    pierwsza ma 170cm, w rogu "komin" 100x60 i druga 180cm.

  • 2. Data: 2020-02-16 22:22:11
    Temat: Re: projekt zabudowy kuchni. co robicie z lodówką?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-02-16 o 21:53, ToMasz pisze:

    Lodówka pod zabudowę jest inna niż wolnostojąca więc nie wkomponujesz w
    szafki takiej wolnostojącej lodówki. Przede wszystkim jest mniejsza
    wszystkimi wymiarami i ma tak zrobione chłodzenie aby było efektywne w
    meblu.

    Co do estetyki.. sam decyduj co Ci pasuje i jaki styl kuchni chcesz
    Popatrz na inne inspiracje niż Ikea ;)

    Lodówki są aktualnie ładnie wykonane i również dekorują wnętrze, zależy
    jaki model wybierzesz i w jakim stylu kuchnię robisz.

    Lodówkę mam akurat na ścianie gdzie nie ma wiszących szafek, także nie
    ma porównania do wysokości do mebli czy odstawania od nich.

    Musisz zdecydować - drewniany klocek dopasowany do reszty czy
    funkcjonalna lodówka na którą da się przykleić magnesiki z karteczkami i
    pobrać lód z kostkarki do szklanki whisky czy soku pomarańczowego.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2020-02-17 00:54:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-02-16 o 22:22, Irokez pisze:
    > Musisz zdecydować - drewniany klocek dopasowany do reszty czy
    > funkcjonalna lodówka na którą da się przykleić magnesiki z karteczkami i
    > pobrać lód z kostkarki do szklanki whisky czy soku pomarańczowego.
    Pod zabudowę lodówka też potrafi lód naprodukować. :-)
    A i magnesiki do frontu z MDF też można podoczepiać, jak się uprzeć.

    Robert

  • 4. Data: 2020-02-17 02:25:54
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Ja w szkieleciaku zrobiłem wnękę dla lodówki i nic nie wystaje :)

  • 5. Data: 2020-02-17 10:41:05
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 16.02.2020 o 21:53, ToMasz pisze:
> [...]
    > kuchnie, w której chciałbym estetycznie wkomponować w meble (sam je będę
    > robił) lodówkę wysokości 175cm. popatrzcie na obrazek z ikei:
    U mnie była najpierw lodówka Polar wolnostojąca "wkomponowana" w gotowy
    zestaw mebli kuchennych ze sklepu. Żonie się to w końcu znudziło i
    przyszła "dobra zmiana" i wymienilismy meble na robione na wymiar i
    lodówkę do zabudowy. Pierwsza uwaga, to wewnętrzne wymiary lodówki -
    jest ona w środku znacznie mniejsza od normalnej i na półce już się nie
    da ustawić dwóch niedużych garnków. Poza tym nie wiem, czy lodówka
    zabudowana wygląda lepiej, niż wolnostojąca.
    Na szczęście lodówka się zepsuła po 6 latach (Whrirlpool) i wymieniliśmy
    na wolnostojącą. Był trochę problem z wyborem, żeby znaleźć lodówkę
    pasującą do "dziury" po zdemontowanej szafce, ale się udało dobrać
    Samsunga, który pasuje idealnie i przy okazji wygląda przyzwoicie - INOX
    szczotkowany. Rozwiązanie to ma pewną wadę, bo zgodnie z instrukcją
    lodówka powinna mieć wolne przestrzenie (zwłaszcza z tyłu) do chłodzenia
    a tak wciśnięta ich nie ma. Dlatego dorobiłem za lodówką wentylator z
    termostatem, który załącza przy 35 st. C i to się sprawdza.
    Jacek

  • 6. Data: 2020-02-17 10:54:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-17 o 10:41, Jacek pisze:
    > (...)
    > pasującą do "dziury" po zdemontowanej szafce, ale się udało dobrać
    > Samsunga, który pasuje idealnie i przy okazji wygląda przyzwoicie - INOX
    > szczotkowany. (...)

    W handlu są dostępne najprzeróżniejsze naklejki i maty magnetyczne na
    lodówki - albo pod konkretne modele, albo do przycięcia.
    Powierzchnie folii różne - od "fototapety" po różne faktury 3D.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2020-02-17 17:06:46
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 17.02.2020 o 10:41, Jacek pisze:
    > problem z wyborem, żeby znaleźć lodówkę pasującą do "dziury" po
    > zdemontowanej szafce, ale się udało dobrać Samsunga, który pasuje
    > idealnie i przy okazji wygląda przyzwoicie
    dzięki za zainteresowanie tematem, ale ja dalej nie wiem jak masz szafki
    wokół lodówki.... Możesz opowiedzieć albo zrobić fotkę?

    ToMasz

  • 8. Data: 2020-02-17 22:59:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 16 Feb 2020 21:53:41 +0100, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
> [...]
    > widzę ze lodówka albo jest na innej ścianie niż meble, albo jest
    > zabudowana we wnętrzu dużej szafki do sufitu. JAk dla mnie -

    Albo może być obudowana zabudową. Zabudowa tworzy wnękę, w którą
    wsuwa się lodówkę

    --
    Marek

  • 9. Data: 2020-02-18 16:36:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.02.2020 o 17:06, ToMasz pisze:
    > dzięki za zainteresowanie tematem, ale ja dalej nie wiem jak masz szafki
    > wokół lodówki.... Możesz opowiedzieć albo zrobić fotkę?
    >
    > ToMasz
    Jeżeli masz aktualny adres bez "Nieczytam", to poślę na priv.
    Jacek

  • 10. Data: 2020-02-18 20:48:19
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 16 lutego 2020 14:53:43 UTC-6 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > Kuchnia kwadratowa, meble mogą stać tylko na 2 prostopadłych ścianach.
    > pierwsza ma 170cm, w rogu "komin" 100x60 i druga 180cm.

    Co bys nie zrobil to albo pojawi sie nowy problem albo ci ktos powie ze zrobiles zle
    albo brzydko albo cokolwiek.

    Mozna lodowke wpuscic w sciane. Choc pewnie u Ciebie juz za pozno. Zmarnujesz gdzies
    tam nieco miejsca, moze zaczniesz sie obijac o wystajacy o te 30cm blat, jak kupisz
    inna lodowke w przyszlosci to albo ci sie nie zmiesci w taka wneke, albo bedzie miala
    szpary.

    I albo komus sie to nie bedzie podobac albo sam sobie ograniczysz wybor sprzetu w
    przyszlosci.

    IMHO, nie warto kombinowac. Pozytek z tego nikly, roboty dodatkowej sporo a potem
    same utrudnienia.