  • 1. Data: 2019-09-07 17:17:45
    Temat: promocja w L.M. na kotły. opłaca się? Użytkownik proszony do tablicy
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    kocioł themis condens exabasic saunier duval jest za niecałe 2tyś.

    https://promocyjni.interia.pl/leroy-merlin/gazetka-p
    romocyjna-podlogi-i-nie-tylko-51919#page=23

    Warto? Czy warto dołożyć do jakiegoś innego. spodziewane rachunki za gaz
    to max 1200zł na rok.
    ToMasz

  • 2. Data: 2019-09-07 21:26:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-09-07 o 17:17, ToMasz pisze:
> [...]
    romocyjna-podlogi-i-nie-tylko-51919#page=23

    > Warto? Czy warto dołożyć do jakiegoś innego. spodziewane rachunki za

    Po pierwsze to nie jest kocioł kondensacyjny, lecz kocioł kondensujący.
    Ten kocioł zbudowany jest tak samo jak zwykłe kotły z zamkniętą komorą z
    dodatkową przystawką kondensującą. Przez to ma niższą sprawność niż
    prawdziwe kotły kondensacyjne, bo maksymalnie 103%. Obecne kotły
    kondensacyjne mają sprawności na poziomach 107-110%.

    Jako, że kotły te mają niekondensacyjną komorę spalania wykonaną z blach
    ocynkowanych to nie można grzać nimi zbyt niskimi parametrami, bo je
    zeżre rdza.

    Ze względu na bardzo wysoką minimalną moc (ponad 12kW) kompletnie nie
    nadają się do małych domów, zwłaszcza jak instalacja jest wykonana wg
    zasad (panie, żeby się łopłacało to rułki muszom być cientkie jak palec).

    Nie zniechęcam, nie zachęcam. Osobiście bym nie kupił.

  • 3. Data: 2019-09-08 09:39:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nie zniechęcam, nie zachęcam. Osobiście bym nie kupił.
    bardzo dziękuję za wyjaśnienia. a czy mógłbyś niezobowiązująco polecić
    najtańszy kocioł na który warto zwrócić uwagę?
    (przy niewielkim rocznym zużyciu gazu, do mieszkania 55m2)
    ToMasz

  • 4. Data: 2019-09-08 14:04:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-09-08 o 09:39, ToMasz pisze:
    > bardzo dziękuję za wyjaśnienia. a czy mógłbyś niezobowiązująco polecić
    > najtańszy kocioł na który warto zwrócić uwagę?
    > (przy niewielkim rocznym zużyciu gazu, do mieszkania 55m2)
    > ToMasz

    Odradzam kierowania się tylko i wyłącznie ceną.

    Nie znam najtańszych kotłów, na które warto zwrócić uwagę. Znam dobre
    kotły w przyzwoitej cenie.

    np. Unical KONm EXT C24 , ACV Kompakt, Thermagen

    Oczywiście nie twierdzę, że nie ma lepszych czy też tańszych, a równie
    dobrych. Są ludzie, którzy chwalą Termety, Junkersy czy Buderusy.

    Po prostu nie znam wszystkich marek, ale te, które polecam wiem, że są
    dobre, bo są to kotły przeze mnie sprawdzone.

    Co prawda ACV i Thermagen (nota bene to są prawie te same kotły,
    różniące się tylko nieznacznie elektroniką) mają dość wysoką moc
    minimalną, bo startują od ok. 6kW, ale są niezawodne i toporne jak
    czołg. Świetnie sobie radzą w wielu mieszkaniach, zarówno w kamienicach
    jak i blokach. Niektóre z nich pracują bezawaryjnie od ponad 10 lat. Raz
    do roku czy raz na dwa lata trzeba przeczyścić wymiennik, co jest
    banalnie prostą czynnością, którą możesz nawet sam sobie zrobić. W
    innych kotłach jest to już o wiele trudniejsze.

    Ale najlepsza instalacja do tych kotłów to wykonana ze starych,
    stalowych rur, w której jest znaczna ilość wody, choć mam kilka
    instalacji nowych wykonanych rurami PEX, gdzie te kotły pracują w
    mieszkaniach kamienic i ludzie sobie chwalą, że są oszczędne, a koszty
    ogrzewania są niższe niż poprzednio przy grzaniu węglem.

    Unical KONm za to ma niższą moc startową, bo startuje już od ok. 3kW i
    ma nieco większą sprawność od ww, a ponadto jest nieco tańszy. Posiada
    opatentowany wymiennik ciepła podobny w budowie do ACV-a.

    Jeżeli chcesz kocioł z lepszym komfortem ciepłej wody to polecam Unical
    KON B z wbudowanym niewielkim zasobnikiem nierdzewnym.

    Poza tym zadałeś pytanie w stylu: "ważę 120kg jakie najtańsze, a zarazem
    najlepsze auto mam kupić?"

    O jakie auto chodzi?

    O osobowe, ciężarowe, sportowe ....?

    Odnosząc do kotła:

    Jaką masz instalację? Jakie rury? Jakie grzejniki?

    Co to za mieszkanie? W bloku, w kamienicy, domek? Budynek jedno czy
    wielorodzinny? Czy jest kanał kominowy w który można włożyć wkład
    kwasoodporny? Jak długi jest ten kanał i jaki ma przekrój? Od tego
    zależy jak można odprowadzić spaliny.

    Ilu ludzi będzie korzystało z ciepłej wody? Od tego zależy czy ma to być
    kocioł 1 czy też 2-funkcyjny.

    Poza tym jaki to rejon Polski? Od tego zależy czy jest tam jakiś serwis.
    Poza samym kotłem warto, żeby był dobry lokalny serwis. Czasami ludzie
    wydzwaniają po serwis z błahych przyczyn (np. coś poprzestawiali w
    kotle). Serwisant wtedy za dojazd i bierze pieniądze. Wiadomo, że koszt
    dojazdu kilku kilometrów będzie dużo niższy niż dojazd 100 czy 200km.
    Ponadto na przyjazd 100 czy 200km trzeba będzie czekać dłużej.

  • 5. Data: 2019-09-08 17:18:07
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jeżeli chcesz kocioł z lepszym komfortem ciepłej wody to polecam Unical
    > KON B z wbudowanym niewielkim zasobnikiem nierdzewnym.
    9998zł netto. bez jaj.

    > Poza tym zadałeś pytanie w stylu: "ważę 120kg jakie najtańsze, a zarazem
    > najlepsze auto mam kupić?"
    w mieszkaniu są kafloki na węgiel. ma być ogrzewanie dowolne. nie wiem
    czy lepsza pompa ciepła z klimą na lato, czy kocioł turbo z 6m rury
    koncentrycznej. komin na szczęście jest.
    mieszkanie 56m, stary blok, małe zapotrzebowanie.

    ToMasz

  • 6. Data: 2019-09-08 17:32:30
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 8.09.2019 o 17:18, ToMasz pisze:

> [...]
    > szczęście jest.
    > mieszkanie 56m, stary blok, małe zapotrzebowanie.

    Zamontuj w kaflokach wkłady grzejne na prund, robiąc z nich piece
    akumulacyjne. Do tego licznik dwutaryfowy i chwatit. Będzie ciepło
    i nie drożej niż z gazem w takim metrażu, wliczając w to amortyzację
    instalacji CO.

  • 7. Data: 2019-09-08 17:52:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 08.09.2019 o 17:32, collie pisze:

> [...]
    > akumulacyjne. Do tego licznik dwutaryfowy i chwatit. Będzie ciepło
    > i nie drożej niż z gazem w takim metrażu, wliczając w to amortyzację
    kafloki muszą umrzeć. za dużo miejsca zajmują, grzeją same siebie. ale
    myślę o grzaniu pompą ciepła, klimatyzacją. na zamontowanie wymiennika
    na dachu/kominie zgodę dostanę. czy możecie mi powiedzieć jak się całe
    mieszkanie ogrzewa klimą? kanały powietrzne? Miejsce pod sufitem mam, bo
    pomieszczenia mają 3m wysokości

    ToMasz

  • 8. Data: 2019-09-08 19:19:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-09-08 o 17:18, ToMasz pisze:
    > 9998zł netto. bez jaj.

    Z jajami. To co widzisz to ceny katalogowe, a o cenie trzeba rozmawiać z
    instalatorem.

> [...]
    > koncentrycznej. komin na szczęście jest.
    > mieszkanie 56m, stary blok, małe zapotrzebowanie.

    Myślisz, że pompa ciepła będzie tańsza?

    Bardzo głupio do tego podchodzisz. Szukasz najtańszego badziewia. Ja
    natomiast Ci radzę sięgnij po droższe kotły, ale takie, żeby były
    niezawodne i posłużyły jak najdłużej. Załatw dotację "Czyste powietrze",
    bo to jest jedyna szansa, aby państwo sfinansowało zakup kotła.
    Podpowiem Ci, że państwo finansuje wymianę kotła procentowo. Można
    dostać nawet do 80% dotacji. Wszystko zależy od dochodów rodziny
    ubiegającej się o taką dotację. Niestety jak teraz zainstalujesz tani
    kocioł, który nawali za kilka lat to już dotacji na kolejny nie dostaniesz.

  • 9. Data: 2019-09-08 19:32:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ze ma prad w gniazdkach nie znaczy ze ma tego pradu do oporu. Stary blok to i
    instalacje robione na obciazenia jakie kiedys byly. Jeden z sasiadow zrezygnowal z
    piecow akumulacyjnych jak sie dowiedzial ile bedzie kosztowalo ciagniecie pradu z
    przylacza w bramie i grzeje gazem.

  • 10. Data: 2019-09-08 20:37:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

    > 9998zł netto. bez jaj.

    Jako że jesień idzie, to sobie ciepło pomyślałem o moim kotle, który
    grzeje nas dzielnie w długie zimowe wieczory. Ciepłą wodę do wanny też
    dostarcza, z komfortem całkiem nnie satysfakcjonującym. Myśl naszła
    mnie taka: a ileż to już lat on tak stara się o nas? Zjrzałem więc do
    banku w historię przelewów, wpisałem odpowiednie słowo klucz i zobaczyłem
    datę: 25 listopaa 2013 roku. A przy tym kwota: 1522,00 PLN.

    Trochę mnie zaskoczyło, jak ten czas leci. Pamiętam, że kocioł ten
    wybierałem w internetowych sklepach wedle kryteriów: aby był taki
    sam jak poprzedni, żeby dało się wymienić w ciągu dwóch godzim. A już
    zwłaszcza żeby nie trzeba było nawiązywać kontaktu interpersonalnego
    z PT Instalatorami, bo to idioci pierwszej wody (znam z opowieści
    znajomych oraz z Internetu).

    Przechodząc do konkretów -- kupiłem kocioł firmy Immergas. Gdzie bym
    nie próbował zaciągnąć słuchów na temat, powtarza się jedno "panie,
    to włoszczyzna, jak rok wytrzyma, to będzie dobrze". Nie wątpię, że
    byli to Użytkownicy tej marki kotłów i wiedzieli co piszą albo mówią.

    Poprzedni kocioł był firmy "Fais" z Werony, już nieistniejącej. Kupiony
    23 lata wcześniej, w Peweksie, chyba dwa tygodnie przed zamknięciem
    tego interesu. Kosztował równiutko 10 milionów złotych. Też mi wtedy
    mówili: panie, coś pan zgłupaiał, tyli pieniędzy?! Trzeba kupować za
    pół tej ceny "rzemieślniczy" z Ząbek, na spawanych rurkach półcalowych
    i wpuszczaną balaszką w świderek skręconą! Ten to posłuży lata, nie
    to co włoskie badziewie.

    --
    Jarek