  • 11. Data: 2019-09-08 21:26:03
    Temat: Re: promocja w L.M. na kotły. opłaca się? Użytkownik proszony do tablicy
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-09-08 o 17:32, collie pisze:

    > Zamontuj w kaflokach wkłady grzejne na prund, robiąc z nich piece
    > akumulacyjne. Do tego licznik dwutaryfowy i chwatit. Będzie ciepło
    > i nie drożej niż z gazem w takim metrażu, wliczając w to amortyzację
    > instalacji CO.

    A prund to będzie brał bezprzewodowo z chmur?

  • 12. Data: 2019-09-08 23:19:58
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Przechodząc do konkretów -- kupiłem kocioł firmy Immergas. Gdzie bym
    > nie próbował zaciągnąć słuchów na temat, powtarza się jedno "panie,
    > to włoszczyzna, jak rok wytrzyma, to będzie dobrze". Nie wątpię, że
    > byli to Użytkownicy tej marki kotłów i wiedzieli co piszą albo mówią.

    Nie no, oczywiście, wszyscy instalatorzy to idioci, a zwłaszcza ci,
    którzy mieli okazję naprawiać włoskie kotły i sami też byli
    Użytkowanikami tych marek. A serwisanci to dopiero są debile i kretyni.
    W szczególności ci, którzy odkryli, że naprawy nie muszą być drogie i
    wcale nie trzeba wymieniać pół kotła.

    Jedynie mądrzy są tylko ci co w ciemno kupili włoszczyznę, i mieli
    farta, że kocioł wyjątkowo im nie sprawiał problemów i nie nawalił w
    przeciągu 8 lat.

    Ja niestety mam odmienne doświadczenia zarówno z kotłami Immergasa jak i
    Aristona w których dość często pojawiały się awarie kończące się wymianą
    płyt głównych. Zazwyczaj awarie te pojawiały się w okresie 4-8 lat od
    zamontowania kotła. Ponieważ koszt tych płyt to była połowa wartości
    takiego kotła to zazwyczaj wymieniano cały kocioł.

    Dodam tylko, że koszt uszkodzonych elementów na płytach tych kotłów w
    przypadku Immergasa nie przekraczał kilkunastu zł, zaś Aristona 50gr.
    Ponieważ serwis miał zabronione dokonywanie samodzielnych napraw tych
    płyt pod groźbą odebrania autoryzacji oraz dostępu do części zamiennych
    to wymieniano ludziom płyty za pół ceny kotła lub całe kotły.

    Nie miałem nigdy autoryzacji tych firm to robiłem ludziom dobrze.

    > Poprzedni kocioł był firmy "Fais" z Werony, już nieistniejącej. Kupiony
    > 23 lata wcześniej, w Peweksie, chyba dwa tygodnie przed zamknięciem
    > tego interesu. Kosztował równiutko 10 milionów złotych. Też mi wtedy
    > mówili: panie, coś pan zgłupaiał, tyli pieniędzy?! Trzeba kupować za
    > pół tej ceny "rzemieślniczy" z Ząbek, na spawanych rurkach półcalowych
    > i wpuszczaną balaszką w świderek skręconą! Ten to posłuży lata, nie
    > to co włoskie badziewie.

    Nie wszystko co Włoskie to badziewie. Unical jest włoską firmą. Tyle, że
    jeszcze nie produkuje w Chinach.

    Jeżeli chodzi o Aristona to odnoszę wrażenie, że trochę się poprawili z
    jakością kotłów jak dołączyła do Ariston Thermo Group holenderska firma
    ATAG.

    Niestety przepływowe podgrzewacze gazowe firmy Ariston serii Fast Evo to
    największe gówno jakie kiedykolwiek w życiu widziałem. Jak wężownica w
    tych piecykach nie zacznie lać w okresie gwarancji to można uznać to już
    za ogromny sukces, a dany egzemplarz za wyjątkowo trwały i bezawaryjny.