  • 1. Data: 2018-10-02 21:44:20
    Temat: propozycje nalewek...
    Od: a...@g...com

    po przygodzie z wisniami zostalo mi sie troche spirytusu...
    wypadaloby cos nim zalac.
    jesien jest. owocowanie.
    znacie jakies ciekawe nalewki co sie jeszcze uda zrobic?
    thx
    przepisy niekonieczne. znajde sobie. ale z czego by tu jeszcze....

  • 2. Data: 2018-10-02 22:12:26
    Temat: Re: propozycje nalewek...
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 02.10.2018 o 21:44, a...@g...com pisze:
> [...]
    > thx
    > przepisy niekonieczne. znajde sobie. ale z czego by tu jeszcze....
    Cała masa, np. z owoców:
    - pigwy
    - pigwowca
    - czarnego bzu
    - jąder orzecha włoskiego
    - winogron
    - arcydzięgla
    - dzikiej róży
    - berberysu

    A`propos owoców dzikiej róży - jadłam lody z tych owoców, bardzo smaczne.

    Krycha.

  • 3. Data: 2018-10-02 22:20:59
    Od: i...@g...pl

    Tarnina! - jeśli już były u Ciebie porządne przymrozki. Jeśli nie było, to i tak
    nazbieraj tej tarniny i zamroź na 48 godzin.
    Przednia naleweczka! I zdrowa!
    Tu - prosto:
    https://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/metody-altern
    atywne/lecznicza-nalewka-z-tarniny-przepis-aa-nUbv-6
    Lzi-pW3p.html
    A tu - wykwintniej i smaczniej:
    https://www.przyslijprzepis.pl/przepis/nalewka-z-tar
    niny-tarninowka
    Ale zawsze zdrowo.

  • 4. Data: 2018-10-03 09:00:34
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > thx
    > przepisy niekonieczne. znajde sobie. ale z czego by tu jeszcze....

    Moje typy na fajne nalewki:
    nr 1 nalewka farmaceutów (dużo roboty i dużo surowca się marnuje, ale
    efekt doskonały)
    nr 2 nalewka z pigwowca
    nr 3 nalewka pomarańczowo-kawowa

    Jak ktoś lubi mocno słodkie to nr 4 porterówka.
    Jacek

    PS
    a propos zwrotu:
    > wypadaloby cos nim zalac.
    najprostsza metoda - zalać pałę (sorry, ale nie mogłem się powstrzymać) ;-)

  • 5. Data: 2018-10-03 09:24:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 2 października 2018 21:44:21 UTC+2 użytkownik a...@g...com
    napisał:
    > przepisy niekonieczne. znajde sobie. ale z czego by tu jeszcze....

    Ostatnio na szybko i z zaskakująco dobrym efektem żona zrobiła
    z samej mięty (i odrobiny cukru). Ale tej mięty było naprawdę dużo,
    a mimo to spiryt wyssał liście tak że się prawie białe zrobiły.
    Dobre wyszło, że nawet teściowa nie marudziła :P

    L.

  • 6. Data: 2018-10-03 09:46:39
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    hehe. no ja niestety musze sie powtrzymywac....
    u mnie kaczor dnia nastepnego jest nie do wytrzymania....
    wiec w moim wypadku nalewki do degustacji to maks....

  • 7. Data: 2018-10-03 11:41:09
    Od: MK <m...@b...cn>

> [...]
    > thx
    > przepisy niekonieczne. znajde sobie. ale z czego by tu jeszcze....

    z czeremchy

  • 8. Data: 2018-10-03 15:45:48
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > zostalo mi sie troche spirytusu...
    > wypadaloby cos nim zalac.

    Hejka. Wziąć1/2 ltr spirytusu 95%, 1/2 ltr przegotowanej wody oraz 1/2
    ltr miodu. Wlać do spirytusu 1/4 ltr wody. Rozprowadzić miód 1/4 ltr lekko
    ciepłej wody a następnie połączyć razem. Odczekać 3 miesiące Jak miód bedzie
    prawdziwy to i miodówka wyjdzie pyszna.
    Będzie jak znalazł na mroźne zimowe wieczory.
    Pozdrawiam bezpretensjonalnie Ja...cki

  • 9. Data: 2018-10-03 22:15:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Właśnie sobie szperam i wypasiony kompletny aparat do rektyfikacji
    z refluxem kosztuje 7 tys. brutto, można tym pędzić zarówno czysty spiryt
    jak i wyroby "smakowe". To jest coś co sobie kupię jak będę miał
    luźne 7 tysiaków ;P

    L.

  • 10. Data: 2018-10-04 08:18:40
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 03.10.2018 o 22:15, Lisciasty pisze:
> [...]
    > z refluxem kosztuje 7 tys. brutto, można tym pędzić zarówno czysty spiryt
    > jak i wyroby "smakowe". To jest coś co sobie kupię jak będę miał
    Nie pisz tego otwarcie, bo to jest zabawa nielegalna.
    Kiedyś ukazał się artykuł niejakiego Wróbla o tym, że destylacja na
    domowe potrzeby jest legalna, ludzie w to uwierzyli i parę osób poszło
    siedzieć. Miejmy nadzieję, że ludzie Zbigniewa Z. nie czytają tej grupy.
    Jacek