  • 1. Data: 2019-04-23 20:20:42
    Temat: przesuniecie otworu w nośnej, rosnący beton?, słup z ceowników? Quikset?
    Od: marios <d...@f...gd>

    Podeprę się obrazkiem: http://imgur.com/bnczum1l.png

    Żona kategorycznie żąda ode mnie przesunięcia otworu drzwiowego na
    max. w prawo (he he mówię że ciężka sprawa, a Ona wykrzykuje do mnie,
    że nie przesuwam ściany, tylko.. OTWÓR).

    Problem w tym, że to zielone, o kształtach cegły, to komin, a strop
    nie opiera się przecież o niego.
    Tam gdzie wymiar "93" miałyby być teraz drzwi , zostawiłem te 20cm z
    prawej na podparcie stropu żelbet - jakieś 12cm gruby, na którym jest na
    strychu jeszcze wylewka 3-5 cm (różnie, bo przylana jest jakaś wata a'la
    jak pakuły - jako ocieplenie).
    Taki pionowy występ na obrazku o szerokości 20cm to nieczynny już
    fragment pieca - do rozwalenia, nie dochodzi do stropu.
    Nie wiem jeszcze (nie odkułem -zastanawiając czy w ogóle się tego
    czepiać) czy jest jakieś nadproże, ściana stary belit (pewnie ~650-700)
    na zaprawie.

    I tak się zastanawiam jak się do tego zabrać?

    Użyć może tego: https://quikset.pl/ , "fajna strona reklamowa" - nie
    mogę znaleźć tam karty katalogowej - ile to wytrzymuje nacisku.
    Belit ma typowo ~ >=3 MPa, czyli duuużo kg/m2.

    ? zespawać dwa ceowniki z płetwami (na dole mam ścianę fundamentową z
    betonu)
    ? zamurować (porotherm,belit?) część istniejącego otworu upychając
    cement starannie u góry, czy coś rosnącego? + podeprzeć resztę otworu
    stemplem budowlanym 20kN (2t) .. albo nie podpierać
    ? wybić od prawego brzegu miejsce ~20cm na docelowy, stalowy słup z
    ceowników, wstawić i znowu czymś rosnącym przejąc nacisk? czy wbić
    stalowe kliny (przejąć obciążenie od ściany) i potem je zaspawać z całością?

    Podejrzewam że spokojnie ten strop by wytrzymał bez tych asekuracyjnych
    zabiegów, ale nie chcę sprawdzać.

    No i na koniec wybić resztę docelowego otworu i gotowe?

    ps.KB pomijamy.

  • 2. Data: 2019-04-23 22:54:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Powiedz jej zeby poszukala fachowcow co to zrobia. I oczywiscie zaplacila za robote.

  • 3. Data: 2019-04-24 08:57:34
    Od: marios <d...@f...gd>

    > Powiedz jej zeby poszukala fachowcow co to zrobia. I oczywiscie zaplacila za
    robote.

    Ale chciałbyś być nastolatkiem (pewnie tak :P) i mieć przechodni pokój?
    A brejdak w drugim, i łóżko niemal w przejściu.

    Ma rację, tylko upierdliwość wykonania jest spora.

    Zastanawiam się jeszcze nad zastąpieniem słupa pustakiem max.,
    teoretycznie ~7MPa (albo silka?), ale wąski słupek i siły wyboczeniowe
    raczej każą mi porzucić takie pomysły, chociaż ..jakby zrobił starannie
    (silka 18 klasy 20/25MPa -25kg/cm2) i na zaprawie cienkowarstwowej..hmm
    trzeba się jednak kogoś zapytać

    Jest coś takiego jak "rosnący cement" o wytrzymałości powiedzmy 10-15MPa?

  • 4. Data: 2019-04-24 12:35:42
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Powiedz jej zeby poszukala fachowcow co to zrobia. I oczywiscie zaplacila za
    robote.

    Taa... i będzie jak u moich rodziców, gdzie przyszła do kuzynki na
    parterze "fachowa" ekipa usuwać większą część nośnej ściany. Projekt
    całej operacji opracowany, konstruktor wszystko policzył. A "fachowcy"
    jak zaczęli działać, to na ścianach pęknięcia się u rodziców piętro
    wyżej pojawiły, aż jedne drzwi przestały się zamykać...
    Cudem cały narożnik chaty nie poleciał. Teraz się bujają o odszkodowanie...

    Pzdr
    --
    /__/_* /