  • 1. Data: 2018-02-27 20:50:40
    Temat: przesypiamy mrozy
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Hej.
    Cisza wśród ogrodników, chyba przesypiają wszyscy mrozy i czekają na
    wiosnę :-)

    Pozdrawiam ocieplająco Krycha.

  • 2. Data: 2018-02-28 12:16:43
    Temat: Re: przesypiamy mrozy
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.02.2018 o 20:50, Krycha pisze:
    > Hej.
    > Cisza wśród ogrodników, chyba przesypiają wszyscy mrozy i czekają na
    > wiosnę :-)
    >
    > Pozdrawiam ocieplająco Krycha.
    Ja mrozy przepijam sokiem z porzeczek (własnej roboty).
    Podczas zimowych porządków w piwnicy ujawniły się butelki z sokami a.d.
    2012. Dziś korzystając z wcześniejszego fajrantu zrobiłem herbatkę z
    soczkiem, do tego aspirynka, kołderka i liczę, że będzie dobrze.
    Jacek

  • 3. Data: 2018-02-28 20:44:36
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Cisza wśród ogrodników, chyba przesypiają wszyscy mrozy i czekają na
    > wiosnę :-)

    Hejka. A ja czekam na śnieg bo do tej pory go jak na lekarstwo.
    Pozdrawiam drficytowo Ja...cki

    ---
    Avast.

  • 4. Data: 2018-02-28 22:22:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. A ja czekam na śnieg bo do tej pory go jak na lekarstwo.

    Nie za późno aby na takie oczekiwania? Śnieg jest dobry, gdy
    sapdnie na początku zimy, a tej zostało już tylko 19 dni.

    Jarek

    --
    W marcu jak w garncu.

  • 5. Data: 2018-02-28 23:11:36
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Śnieg jest dobry, gdy
    > sapdnie na początku zimy, a tej zostało już tylko 19 dni.

    Hejka. 20 marca wypada pierwszy dzień astronomicznej wiosny w 2018 roku.
    Dzień później zaczyna się wiosna kalendarzowa, to jest 21.03.2018. W skutek
    zmian w otaczającym nas kosmosie, pierwszy dzień wiosny będzie wypadał z
    roku na rok coraz wcześniej. Prawdopodobnie w następnych dekadach
    astronomiczna wiosna będzie zaczynać się w okolice 19, a nawet 18 marca.
    Astronomowie obliczają, że w 2100 roku pierwszy dzień wiosny możemy mieć
    nawet 13 marca. Wiosna astrono,iczna 2018 roku zaczyna się jednak 20 marca.
    Dobre i dwa dni.
    Pozdrawiam fatalistycznie Ja...cki

    ---
    Avast.

  • 6. Data: 2018-03-01 08:45:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. 20 marca wypada pierwszy dzień astronomicznej wiosny w 2018 roku.
    > Dzień później zaczyna się wiosna kalendarzowa, to jest 21.03.2018.

    A to nie tak, że jedno i drugie jest to samo? Grzegorz XIII papież chciał,
    by tak było. Ja go rozumiem i popieram. Kalendarz ma być tylko kalkulatorem
    pomocnym przy wyznaczaniu (i zapamiętywaniu) kiedy co ma miejsce w sferach
    niebieskich. W wieku XXI na wiosnę nigdy nie przyjdze nam czekać aż do 21
    marca, przeto najlepiej jest uznać, że kartka w kalendarzu "20 marca"
    oznacza początek wiosny. Tak też warto uczyć dzieci.

> [...]
    > astronomiczna wiosna będzie zaczynać się w okolice 19, a nawet 18 marca.

    Nie, to nie tak, że kosmos zaskakuje nas co i rusz zmianami. Ziemia krąży
    wokół Słońca od wieków tak samo, a problem tylko w tym, że czas obiegu
    (rok astronomiczny) nie jest całkowitą wielokrotnością doby. Stąd potrzeba
    korygowania co jakiś czas długości roku dniem przestępnym. Nikt tym nie
    jest zaskakiwany -- astronom nie musi gapić się w teleskop, by wiedzieć
    kiedy przyjdzie wiosna. Dokładną datę wraz z godziną znamy setki lat z góry.

    > Astronomowie obliczają, że w 2100 roku pierwszy dzień wiosny możemy mieć
    > nawet 13 marca. Wiosna astrono,iczna 2018 roku zaczyna się jednak 20 marca.

    W 2100 roku wiosna zacznie się 21 marca, bowiem trzy tygodnie wcześniej
    nastąpi "korekta gregoriańska" -- po 28 lutego nastąpi 1 marca, rok ten
    nie będzie przestępny, jak u Juliusza Cezara. A do tego czasu, w tym wieku,
    będą chyba dwa takie lata, kiedy wiosnę będziemy mieli już na św. Józfa.

    > Dobre i dwa dni.

    Ten drugi to który? Wszyscy dostalićmy jeden -- 29 lutego 2000 roku.
    Tylko raz na 400 lat zdarza się, że rok jubileuszowy jest dłuższy.
    A pod koniec tego czterowiekowego cyklu odchyłka koalendarza jest
    największa, co właśnie obserwujemy.

    Czy będzie kiedyś tak, że wiosna przyjdzie 13 marca? Nie tak prędko.
    Nasz kalendarz spóźnia się tylko o jeden dzień na 3322 lata. Zatem
    stnie się to dopiero przed rokiem 30000 (konkretny rok da się dokładnie
    obliczyć).

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2018-03-01 09:58:53
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Czy będzie kiedyś tak, że wiosna przyjdzie 13 marca? Nie tak prędko.

    Hejka:

    Wiosenne słonko przygrzewa sople
    więc po tych soplach spływają krople.
    Piękna pogoda, więc na podwórze
    Wyszły zwierzęta małe i duże.

    .......... .........

    Bowiem ptak każdy i każde zwierzę
    ogromnie lubią powietrze świeże

    ---
    Avast.

  • 8. Data: 2018-03-03 09:18:51
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 28.02.2018 o 23:11, Dirko pisze:
> [...]
    > 18 marca. Astronomowie obliczają, że w 2100 roku pierwszy dzień wiosny
    > możemy mieć nawet 13 marca. Wiosna astrono,iczna 2018 roku zaczyna się

    Są tacy, którzy naukowcy twierdzą że topniejące lodowce
    doprowadzą do ochłodzenia klimatu na Ziemi i nastanie znowu era lodowcowa.
    Mnie będzie już wtedy wszystko jedno, jako pokarm dla nie wiadomo kogo ;-)

    Pozdrawiam Krycha.

  • 9. Data: 2018-03-04 20:03:44
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 03.03.2018 o 09:18, Krycha pisze:

> [...]
    > Mnie będzie już wtedy wszystko jedno, jako pokarm dla nie wiadomo kogo ;-)

    Miało być "Są tacy naukowcy, którzy twierdzą ..."

    Krycha.

  • 10. Data: 2018-03-08 20:03:58
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2018-03-04 20:03, Krycha pisze:

    > Miało być "Są tacy naukowcy, którzy twierdzą ..."

    Zdania uczonych są podzielone, czyli na dwoje babka wróżyła.