  • 1. Data: 2018-04-25 21:57:55
    Temat: pszczoly..
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    widzial ktos je tej wiosny?
    u mnie na slasku cisza jak makiem zasial.
    widzialem dwie kolo uginajacych sie od kwiecia jabloni i ... dwie cesarzowe
    szerszeni.
    jednej musialem nawet wypowiedziec mieszkanie w dziupli mojego drzewa....
    skoro stosunek szerszenic do pszczol wynosi jeden do jednego to chyba cos
    nie teges jest co nie?

  • 2. Data: 2018-04-25 22:07:23
    Temat: Re: pszczoly..
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    abn140 pisze:

    > widzial ktos je tej wiosny?

    Dwie widziałem.

    > u mnie na slasku cisza jak makiem zasial.

    Wujo ze Śląska (Dolnego) donosi, że mu w ulach bzyczy. Ale to pszczelarz,
    więc się chyba nie liczy.

    > widzialem dwie kolo uginajacych sie od kwiecia jabloni i ...
    > dwie cesarzowe szerszeni.

    Szerszenia widziałem koło psiej budy. Jednego.

    > jednej musialem nawet wypowiedziec mieszkanie w dziupli mojego drzewa....

    A to czemu? Szerszeń też człowiek.

    > skoro stosunek szerszenic do pszczol wynosi jeden do jednego to chyba
    > cos nie teges jest co nie?

    U mnie 1:2.

    Jarek

    --
    Trzydzieści sześć pszczółek
    Mieszkało w lesie pod listkiem

  • 3. Data: 2018-04-25 23:10:06
    Od: i...@g...pl

    Pszczoły - u mnie w całej okolicy cisza ZUPEŁNA.
    Moje dwa roje znikły. Puste ule.
    U sąsiada znikło/padło 8 na 9.

  • 4. Data: 2018-04-25 23:14:15
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 25.04.2018 o 21:57, abn140 pisze:
    > widzial ktos je tej wiosny?

    Widziałam. Kilka się kręciło nad moimi kwitnącymi skimią i magnolią.

    Ewa

  • 5. Data: 2018-04-25 23:33:29
    Od: i...@g...pl

    W zeszłym roku i w każdym poprzednim na okalającym moją posesję żywopłocie z ałyczy w
    porze kwitnienia był jeden głośny brzęk, pszczół zatrzęsienie. Potem - to samo na
    wiśniach, gruszach, jabłoniach.
    Tej wiosny cisza.
    Będzie źle.

  • 6. Data: 2018-04-25 23:34:36
    Od: i...@g...pl

    Kilka. Nie ma się z czego cieszyć.

  • 7. Data: 2018-04-26 09:59:50
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 25.04.2018 21:57, abn140 pisze:

    > widzial ktos je tej wiosny?

    Gdy wyginą pszczoły, to ludzkość przetrwa najwyżej cztery lata (Albert Einstein).

  • 8. Data: 2018-04-26 10:04:31
    Od: Kwinto <j...@w...pl>

    W dniu 25.04.2018 o 21:57, abn140 pisze:
    > widzial ktos je tej wiosny?

    kilkanaście widziałem na 2 dereniach, szerszeni brak.
    Tak jest u mnie co roku. Kilka uli w odległości 1 km.
    Centralna Polska.

  • 9. Data: 2018-04-26 14:15:09
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "abn140" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > skoro stosunek szerszenic do pszczol wynosi jeden do jednego to chyba cos

    Pięć wprowadziłem w zimę i pięć przeżyło.
    Stosuje podgrzewanie - 2 ule od stycznia dzis na 14 i 17 ramkach
    2 od 2 marca po 10 ramek
    1 od lutego ale matka strutowiała
    Jak by dziś wirował to spokojnie z tych dwóch styczniowych wyszło by ok 10
    kg miodu
    Więcej na ten ten temat pszczoly.siudalski.pl

  • 10. Data: 2018-04-26 15:06:23
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >pszczoly.siudalski.pl
    a tak dorobic sie wlasnego ula w ogrodzie to jest raczej niemozliwe czy tez
    w miare prosto daloby sie tego nauczyc?
    oczywiscie zakladam ze na start jakies $$$ by sie znalazly...., bo pewnie
    zakupow by bylo od groma....