  • 41. Data: 2018-04-29 23:23:48
    Temat: Re: pszczoly..
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    collie pisze:

    > Tu mi się przypomniał suchar:
    >
    > Podczas zajęć laboratoryjnych studentka pyta profesora:
    > - Panie profesorze, a dlaczego transformator bzyczy?
    > Profesor po zastanowieniu odpowiada:
    > - Jakby pani miała 50 okresów na sekundę, to też by pani bzyczała.

    -- Proszę powiedzieć, jak pracuje transformator.
    -- Buuu...

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2018-04-30 11:27:54
    Od: collie <c...@v...pl>

    > -- Proszę powiedzieć, jak pracuje transformator.
    > -- Buuu...

    -- A 1-fazowy małej mocy?
    -- Bzzz...

  • 43. Data: 2018-04-30 17:39:14
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Ja...cki
    pszczoly jednak byly, lub cos zapylajacego. agrestu masa. wisnie tez
    zawiazane. cos sie jednak dzieje....
    agrest wymaga pszczoly co nie? nie no... wymaga.....

  • 44. Data: 2018-05-02 19:57:02
    Temat: Odp: pszczoly..
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Pszczoły, proszę szanownych grupowiczów, to przewspaniała przygoda. W tym
    roku mija trzeci sezon jak bzykają u mnie w ogrodzie. Żałuję, że wcześniej
    sie z nimi zaprzyjaźniłem. Miód z własnej pasieki przepyszny, towarzystwo
    bzyków lepsze od sąsiadki. Owszem, czasami użądlą, ale to z miłości ;-) O
    pszczółki dbam, dlatego większych wpadek z utratą rodzin nie miałem i nie
    mam. Zatem panie i panowie tylko ule, a radości będzie co niemiara.

    Co do braku pszczół na drzewach owocowych to fakt, ale wynika z braku opadów
    w ostatnim czasie. U mnie na Ślasku Cieszyńskim od 3 tygodni nie spadła
    kropla deszczu. Drzewa i wszystko wprawdzie kwitnie, ale nie nektaruje lub
    nektaruje słabo. Pszczółki wybierają więc to co co daje nektar, a ten jest
    obecnie raczej z drzew przydrożnych (klony, wierzby) bo te są głęboko
    ukorzenione i jeszcze jakoś dają radę. I w tym roku może byc ciekawa sprawa,
    bo na oko wszystko pieknie kwitnie, ale pszczoły z tego pożytku mają
    niewiele. Pożyjemy, zobaczymy...

    Co do murarek to od nich zaczynałem. Do dzis mam w koronach jabłoni ich
    gniazda. Wykonane z rurek sitowia umieszczonych w pecie po takiej 5 litrowej
    wodzie mineralnej. Wlot przykryty siatka, przez które murarki wlatują, ale
    nie siegnie dziobem żaden ptak. Te piękne sklepowe domki mają ten feler, że
    takowego zabezpieczenia nie posiadają i zimą dzięcioły zmasakrują taki domek
    w try miga.

    Pozdrawiam Johnny

  • 45. Data: 2018-05-02 21:19:24
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > takiej 5 litrowej

    wrzucasz to przez szyjke? i one tez przez te szyjke wchodza?
    czy rozciete jakos?
    ula to sie jednak boje troche, calosc sie uczyc od nowa....
    a murarki to bardzo chetnie...

  • 46. Data: 2018-05-03 10:28:57
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "abn140" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
> [...]

    Szyjke obcinasz i dajesz tam tę siatkę. Coś na kształt rury - dno
    oryginalne, szyjka obcięta z siatką, w środku bardzo ściśle pociete rurki
    sitowia.

    Pozdrawiam Johnny

  • 47. Data: 2018-05-03 14:25:32
    Temat: Re: Odp: pszczoly..
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Johnny pisze:

    > I w tym roku może byc ciekawa sprawa, bo na oko wszystko pieknie kwitnie,
    > ale pszczoły z tego pożytku mają niewiele. Pożyjemy, zobaczymy...

    U mnie bez w pełnym rozkwicie (zwykły, blady drobnokwiatowy, nie leninowski).
    Dzisiaj w kwitnących koronach od pszczół aż huczy. Do tego kilka trzmieli
    wspiera robotę wtórując tęgim basem.

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2018-05-20 22:36:11
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > widzial ktos je tej wiosny?
    > u mnie na slasku cisza jak makiem zasial.

    Hejka. Są pszczoły. Dziś przed południem na działeczce przywitało nas
    brzęczenie pszczół, które licznie pracowały na irdze.
    Zaś zaprzyjaźniony rolnik-pszczelarz optymistycznie ocenia perspektywy
    obfitego miodobrania.
    Pozdrawiam pozytywnie Ja...cki