  • 1. Data: 2019-03-17 10:43:32
    Temat: pytanie o podstawy podłączenia PC PW
    Od: marios <d...@f...gd>

    Nie interesowałem się temat poza ogólnymi informacjami wydajnościowymi i
    jestem dosyć zielony w budowie PC.

    Idąc tropem postu @yarecky, natrafiłem zaraz na:
    https://www.alplus.pl/pl/p/Pompa-ciepla-DAIKIN-ALTHE
    RMA-LT-8kW-/626
    oraz
    https://www.alplus.pl/pl/p/Pompa-ciepla-DAIKIN-ALTHE
    RMA-LT-8kW-Hydrobox-nascienny-/635

    Do czego służy właściwie Hydrobox?
    Czy posiadając bufor 1000/1500L z 1 wężownicą CO + osobny bojler 140L
    (dajmy z dwupłaszczowy i z wężownicą) nadal do czegoś przyda mi się
    hydrobox?
    11 tys + podłączenie mieści się w moich planach, 22 już nie.

    Jeżeli chodzi tylko o sterowanie, to raczej nie ma problemu - lutuję od
    12 roku życia, zaprogramuję RPI, itd.

    Potrzebuję CO i CWU, w remontowanym budynku będę mieszkał tymczasowo, po
    skończeniu nowego (130m2,100% podłogówka) pompę zabrałbym, bufor
    (grzałki xkW w g12w) zostawił.

  • 2. Data: 2019-03-17 18:12:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak czytam ze cos jest specjalnie zaprojektowane itp to od razu w moczu czuje ze mnie
    w chuja chca robic. Czym taka specjalna za dyche rozni sie od pompy ciepla do grzania
    wody w basenie za trojke? Opisem i tym ze w tej za dyche zamiast kapilary uzyli
    zaworu rozpreznego za stowe.

  • 3. Data: 2019-03-17 20:01:26
    Temat: Re: pytanie o podstawy podłączenia PC PW
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 17 marca 2019 10:43:34 UTC+1 użytkownik marios napisał:
> [...]
    > hydrobox?
    > 11 tys + podłączenie mieści się w moich planach, 22 już nie.

    Wężownica którą masz pewnie nie będzie się nadawać do pompy ciepła.
    Tam na CO leci dajmy na to +32 a powrót jest +28. Musisz mieć długą
    wężownicę żeby to ogarnęła.

    L.

  • 4. Data: 2019-03-17 20:37:52
    Od: marios <d...@f...gd>

> [...]
    grzania wody w basenie za trojke? Opisem i tym ze w tej za dyche zamiast kapilary

    To: "specjalnie zaprojektowane" rozpoznaję i zazwyczaj cudowne bajeczki
    ignoruję, ale gorzej jak się ma małe pojęcie i przy braku jakiejkolwiek
    sensownej informacji "śmieci" człowiek zaczyna traktować za informację.

    Zainteresowałeś mnie. Dziękuję.

    Ot jakiś pierwszy link który przeczytałem:
    http://dan-poltherm.pl/basenowe-pompy-ciepla_45d

    i popatrzyłem na alle, ale tu widzę raczej pompy pracujące na plusowych
    temp.

    Ktoś ma rozeznanie i rzuci jakimś sensownym modelem, coś dającym jeszcze
    przy tych -5*C (poniżej będę grzał buforem w 2T).

    Ta z linku powyżej microwell HP900 Compact OMEGA - znalazłem tylko na
    czeskiej stronie cenik: http://www.lg-klimatizace.cz/?fId=99&do=download
    ok. 45 tys. koron x 0.17gr(?) = ok. 7700 zł.

  • 5. Data: 2019-03-17 21:13:15
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 17.03.2019 o 20:01, Lisciasty pisze:

    > Wężownica którą masz pewnie nie będzie się nadawać do pompy ciepła.
    > Tam na CO leci dajmy na to +32 a powrót jest +28. Musisz mieć długą
    > wężownicę żeby to ogarnęła.
    >
    > L.

    Nadal nie bardzo wiem do czego ten Hydrobox - czy wykorzystam bez tego?

    Z tego co na szybko przejrzałem na FM wątki, następuje defrost i
    potrzebuje jakiejś mocy w obwodzie lub włączy się np. grzałka.

    Bufora jeszcze nie ma, bojlera także, kombinuje jak wszystko zrobić, aby
    za dużo nie zainwestować w budynek (~70m2 uż.) w którym pomieszkam /mam
    nadzieję/ krótko (2-4 lata) a potem aby coś z tego zostało jakbym się
    np. z żoną rozszedł, dziecko chciało usamodzielnić, z budynku zrobił
    miejsce pracy lub ostatecznie sprzedał (z jakąś instalacją, bo to co
    jest teraz nadaje się tylko do wycięcia).

    Bufor(goły,i z 1W) - Austria 1000L-1500L - ok. 2400-3300zł
    (np.:
    http://bojlersklep.pl/pl/p/Zbiornik-buforowy-Austria
    -PSRR-1000-2w-bufor-z-dwiema-wezownicami-WYSYLKA-POB
    RANIOWA-GRATIS/735
    )
    Tu pisze 3m2 wężownicy dolnej:
    http://bojlersklep.pl/pl/p/Zbiornik-buforowy-Austria
    -PSR-1000-1w-bufor-z-jedna-wezownica-WYSYLKA-POBRANI
    OWA-GRATIS/728
    Bufor "wypasiony" to 9-12+ tys.
    Bufor można by przerobić (dać węż. miedzianą itd.), problemem jest
    jednak mój czas, muszę poskładać wszystko raczej z gotowych klocków,
    dlatego:

    Bojler poziomy 140L (ciut za mały na 4os., ale mam już problem z
    miejscem - musi wisieć pod sufitem), widziałem jakieś dwupłaszczowe i z
    wężownicą po ok. 1000zł. Nie wiem jeszcze jak go wykorzystać/połączyć.

    No i zastanawiam się jak pogodzić źródło niskotemperaturowe, na bufor
    raczej bypass, pompa PW basenowa za ?5000-7000?, grzejniki
    niskotemperaturowe? - ktos pisał na FM że REGULUS do niczego - dać
    zwykłe przewymiarowane? (pomieszczenia po 9m2 + 17m2).

    Jak temp. spadnie < -5*C to pojadę buforem w G12W. Miejmy nadzieję że
    prąd jeszcze jakiś czas będzie w obecnej cenie.

  • 6. Data: 2019-03-17 22:05:38
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 17.03.2019 o 10:43, marios pisze:
    > Do czego służy właściwie Hydrobox?
    > Czy posiadając bufor 1000/1500L z 1 wężownicą CO + osobny bojler 140L

    Nie wiem co to jest ten hydrobox ale tak się zastanawiam po co Ci ten
    bufor w ogóle?
    mam pompę ciepła, gruntową, mam podłogówkę wszędzie - ba, nawet trochę
    za bardzo, bo mam dom na ogrzewanej płycie fundamentowej... i uważam że
    zwykła podłogówka z tymi kilkoma cm jest najlepszą opcją.

    Moja podłoga z 37 kubikami betonu ma bezwładność minimum 3 dni, fajnie,
    ale nie jak co dzień jest inna pogoda...

    dodatkowo mam bufor(90l), ale robi bardziej jako sprzęgło hydrauliczne,
    pompa z inwerterem.

    Jak bym robił drugi raz, to na parterze wolał bym wylewkę ~7cm tak jak
    na poddaszu. Bez dużego bufora. Pompa inwerter (mam gruntową, ale
    powietrzna w sumie też niczego sobie by była)

    Zbiornik na CWU 300l, grzeje do 45st w tanim prądzie (poniżej 40st
    dogrzewa w drogim) i jest tak akurat dla 4ro osobowej rodziny.

  • 7. Data: 2019-03-17 22:16:05
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 17.03.2019 o 22:05, alberciq pisze:

    > Nie wiem co to jest ten hydrobox ale tak się zastanawiam po co Ci ten
    > bufor w ogóle?

    Pominąłeś w cytatach:

    "w remontowanym budynku będę mieszkał tymczasowo, po skończeniu nowego
    (130m2,100% podłogówka) pompę zabrałbym, bufor (grzałki xkW w g12w)
    zostawił."

    Dlatego, że jak zacznę jeszcze rozwalać podłogi (aby zrobić podłogowe),
    to niedługo dojdę do gołych ścian. Bufor będzie jako takim rozwiązaniem,
    w miarę tanim inwestycyjnie i przez pewien czas ścierpię dosyć wysokie
    rachunki za prąd w G12w (pompa pomoże mi je obniżyć). Potem pompę bym
    zabrał a bufor został awaryjnie jako jakieś ogrzewanie - obecnie jest
    tam tylko trzon kuchenny z "podkową" i nikt nie będzie siedział X godzin
    dziennie i w tym palił - zwyczajnie dokładając "pod kuchnią".

  • 8. Data: 2019-03-17 22:39:55
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 17.03.2019 o 22:16, marios pisze:

> [...]
    > tam tylko trzon kuchenny z "podkową" i nikt nie będzie siedział X godzin
    > dziennie i w tym palił - zwyczajnie dokładając "pod kuchnią".

    a to przepraszam

    ale.. rozumiem że chcesz grzać tylko tanim prądem, aby ciepło było całą
    dobę.. i to inwestycja na chwile...
    moim zdaniem nie ma się co bawić w "groszowe" oszczędności gdy w
    perspektywie jest budowa/przeprowadzka. Nie inwestuj żadnej zbędnej
    kasy. Farelki kup, jedną.. dwie zimy przetrwasz. Skup sie na nowym
    mieszkaniu. Jak masz jakiś akumulacyjny piec to będzie super. Raz trochę
    więcej zapłacisz za prąd, a może zimy nie będzie.. A jak przyjdzie to
    rozpalisz pod kuchnią - ma to swój urok i będziesz to wspominał później.

  • 9. Data: 2019-03-17 23:04:13
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 17.03.2019 o 22:39, alberciq pisze:
> [...]

    > więcej zapłacisz za prąd, a może zimy nie będzie.. A jak przyjdzie to
    > rozpalisz pod kuchnią - ma to swój urok i będziesz to wspominał później.

    No nie wiem,
    1. Primo żona tej kuchni nie ścierpi
    2. dajmy 60W/m2 (ja się szykuję na 70+),
    G12W
    1T: 60W x 70m2 x 14h /1000W = 59kWh x 70gr? = 42zł
    2T: 60W x 70m2 x 10h /1000W = 42kWh x 21gr? = 9zł
    Razem za dobę ok. 51 zł za CO (bez CWU)

    Dajmy tylko 4 miesiące, 120 dni x 51 = 6120zł

  • 10. Data: 2019-03-18 09:54:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-17 o 23:04, marios pisze:

> [...]
    > 2T: 60W x 70m2 x 10h /1000W = 42kWh x 21gr? = 9zł
    > Razem za dobę ok. 51 zł za CO (bez CWU)
    >
    > Dajmy tylko 4 miesiące, 120 dni x 51 = 6120zł
    Ale max moc będzie tylko dla -20st, no i zimy nie ma 4 miesiące,
    ja Ci podam w gazie jak to wygląda, dom 200m2 grzanej powierzchni,
    dane za zeszły rok CO i CWU
    1.10. do 1.12 ~250m3 gazu
    1.12 do 30.01 - ~600m3 gazu
    30.01 do 30.03 ~450m3 gazu
    daje to razem 1300m3 gazu czyli ~14300kwh w Ciebie będzie około 3 razy mniej
    czyli 4770kwh. Ja mam g12w i mi wychodzi średnio 50gr/kwh to tu daje
    2385zł a jak będziesz pilnował czasów taniej taryfy to wyjdzie mniej.

    --
    Pozdr
    Janusz