  • 1. Data: 2015-02-24 21:53:41
    Temat: rekuperator - ale inaczej
    Od: z...@g...com

    witam

    nie kupie, zrobie sam - to akurat jest do zrobienia ale problem jest inny: dom jest
    wybudowany i wykonczony - jest to
    http://www.konradmatuszewski.pl/index.php/component/
    k2/item/64-m-137

    strych jest duzy i pomiesci rekuperator i cokolwiek jeszcze wymysle i tam wtaszcze.
    Komin ma 7 kanałów z czego jeden jest pod kominek ktorego nie ma (w salonie) i nie
    bedzie i jeden jest na piec ekogroszkowy który działa, reszta lazienki, kotlownia
    sypialnia na gorze. Poniewaz jeszcze nie dawno czolgalem sie zeby skonczyc podlogi to
    wykluczam mozliwosc wiercenia w stropie zeby pociagnac kanaly, chce wykorzystac to co
    mi daje komin (zaslepie oczywiscie wyjscia) a kanaly zrobic jedynie na pietrze,
    zwlaszcza nad schodami gdzie mam nadzieje odbirac powietrze z parteru. Jestem
    zainteresowany odzyskiem ciepla ale głownym celem jest wyrownanie temperatury w domu,
    w zimie cieplo jest na dole na gorze juz srednio a w lecie przy upałach zimno jest
    znów na dole a na górze skwar. Rekuperator bedzie kosztował pare złotych i pare
    tygodni pracy w zwiazku z tym mam pytanie czy przy zalozeniach jak wyzej to ma sens?
    MOze lepiej wstawic klimatyzator na gore za polowe tej ceny i dac sobie spokoj z
    rekuperacja?

    mam nadzieje ze idea bedzie dla was zrozumiala

    dzieki
    zt

    http://decore-meble.pl

  • 2. Data: 2015-02-24 22:09:37
    Temat: Re: rekuperator - ale inaczej
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-02-24 o 21:53, z...@g...com pisze:

    >celem jest wyrownanie temperatury w domu, w zimie cieplo jest na dole na gorze

    > juz srednio a w lecie przy upałach zimno jest znów na dole a na górze skwar.
    Zaczął bym od poprawienia ocieplenia góry, z tego co piszesz masz
    marnie ocieploną i reku ci nic nie da, on nie ma takiej mocy ani
    grzewczej ani chłodniczej żeby to wyrównać.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2015-02-24 22:15:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    z...@g...com wrote:

> [...]
    MOze lepiej wstawic klimatyzator na gore za polowe tej ceny i dac sobie spokoj z

    to nie będzie reku tylko wentylator przewalający ciepłe powietrze z
    jednej kondygnacji na drugą. Skuteczność, na moje oko, raczej żadna.
    przelicz sobie ile powietrza musisz przepchać przez ten kanał i czy nie
    potrzebujesz lokalnego tornada :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2015-02-24 22:19:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 lutego 2015 21:53:43 UTC+1 użytkownik z...@g...com napisał:

> [...]
    > juz srednio a w lecie przy upałach zimno jest znów na dole a na górze skwar.

    Idziesz zla droga. Od zapewnienia odpowiedniej temperatury na gorze i dole
    jest poprawnie wykonana instalacja ogrzewania / klimatyzacji. Rekuperator i
    100-150m3/h nie wyrowna Ci nic - tym bardziej ze projektujac instalacje
    robisz nawiewy/wywiewy na poszczegolnych kondygnacjach zrownowazone. Po to
    zeby nie wialo po plecach jak idziesz po schodach :)

    Rekuperator jest tylko od wentylacji, a nie od spraw grzewczych!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.