  • 91. Data: 2018-01-20 11:20:33
    Temat: Re: rekuperator jaki wybrać
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Całkiem na miejscu. To najzdrowsza reakcja na to, gdy ktoś próbuję
    > dorobić do czegoś ideologię, szuka najdziwniejszych argumentów "za",
    > uważa, że jest tylko jedna słuszna droga, a wszystko inne ode złego
    > pochodzi. Zamiast zwyczajnie powiedzieć "mam tak, bo tak lubię, nic
    > wam do tego, tak jest ani lepiej ani gorzej".

    Ok, to dodam jeszzce jeden argument. Mam 3 fixy po 8m2. "Okno" wyszło by
    ze 100% drożej :P

    --
    Pete

  • 92. Data: 2018-01-20 11:56:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pete pisze:

    > Ok, to dodam jeszzce jeden argument. Mam 3 fixy po 8m2. "Okno" wyszło
    > by ze 100% drożej :P

    Ale za czym ten argument? Nie chodzi przecież o to, że 100% drożej,
    tylko skrzydło takiej wielkości jest całkiem bez sensu. Jak rozumiem,
    chodzi o jedną szybę ośmiometrowej powierzchni. Podobnie jest, gdy
    ktoś ma do oszklenia przeziór o powierzchni 0,08 metra.

    Tu chodzi o ludzi, którzy z tego powodu, że otwieranie okien jest im
    kulturowo obce, postanawiają zamontować fiksy w całym domu. Jeśli ktoś
    robi tak, bo wyrósł już XIX-wiecznych przyzwyczajeń, uznał, że chce
    być w tej, na razie jeszcze mało licznej, grupie awangardy XXI wieku
    -- jeśli tak, to wszystko w porządku. Gorzej, jeśli zacznie wyliczać
    jak to zaoszczędzi 0,17% wydatków na ogrzewanie i 3,14% nakładów na
    odkurzanie. Wtedy robi się śmiesznie. A ponaddto pada na niego cień
    podejrzeń -- być może nie dorósł jeszcze do naszych czasów, po cichu
    myśli o otwieraniu okien, chociaż wie, że to nienowoczesne.

    --
    Jarek

  • 93. Data: 2018-01-20 14:33:39
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > podejrzeń -- być może nie dorósł jeszcze do naszych czasów, po cichu
    > myśli o otwieraniu okien, chociaż wie, że to nienowoczesne.

    To o co tobie idzie?
    Jak widać same zalety ma fiks, więc po cholerę sam próbujesz im wmówić,
    że źle wybrali skoro wybrali dobrze?

    Sam dorabiasz ideologię ;) :P

    --
    Pete

  • 94. Data: 2018-01-20 16:19:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pete pisze:

    > To o co tobie idzie?
    > Jak widać same zalety ma fiks, więc po cholerę sam próbujesz im wmówić,
    > że źle wybrali skoro wybrali dobrze?

    Gdzie próbuję komuś coś wmówić?! Wybrali racjonalnie. Tak samo racjonalnie
    wybierają ci, dla których ważne jest, by móc mieszkać przy otwartym oknie.
    Albo chcą myć okna co miesiąc, bez latania po gumnie wokół chałupy. Same
    zalety ma bowiem fix, lecz dla niektórych okno otwierane ma ich jeszcze
    więcej.

    > Sam dorabiasz ideologię ;) :P

    Nie muszę dorabiać. Mam.

    --