  • 11. Data: 2018-01-14 13:23:39
    Temat: Re: rekuperator jaki wybrać
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > No i latem jednak fajnie żyć w otwartym... U mnie całe lato drzwi i okna
    > są otwarte na oścież od 9h do 22h. Ale może to podlega właśnie pod twoje
    > "bo tak".

    Wydaje mi się bardziej podpada pod "Jakby w pomieszczeniach nie robiło
    się duszo, śmierdziało czy występowały inne problemy" ;-)

    No serio. Może po prostu mało kto doświadczył w życiu prawdziwie
    sprawnej wentylacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2018-01-14 13:25:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > się duszo, śmierdziało czy występowały inne problemy" ;-)
    >
    > No serio. Może po prostu mało kto doświadczył w życiu prawdziwie

    Ale żeby nie było, to w lato też otwieram okna. Bo jak sprawnie
    wentylacja by nie działała, to po co płacić jak można mieć za darmo.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2018-01-14 13:31:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 14 Jan 2018 13:25:38 +0100, Mateusz Bogusz

    > Ale żeby nie było, to w lato też otwieram okna. Bo jak sprawnie
    > wentylacja by nie działała, to po co płacić jak można mieć za darmo.

    Sprzątanie z kurzu/pyłków nawiewanych oknami też masz za darmo? Jak dla
    mnie kompletnie bez sensu otwierać okna w lato, skoro powietrze można
    dostarczać przefiltrowane i jeszcze często ochładzane. Zresztą z tego
    powodu będę miał wszędzie fixy, bo obecnie jedyna przyczyna dla których
    otwieram okna, to własnie z powodu niedziałającej wystarczająco sprawnie
    wentylacji grawitacyjnej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2018-01-14 14:01:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 14.01.2018 o 13:31, Myjk pisze:
> [...]
    > powodu będę miał wszędzie fixy, bo obecnie jedyna przyczyna dla których
    > otwieram okna, to własnie z powodu niedziałającej wystarczająco sprawnie

    Puki co mieszkam w domu z grawitacyjną, to otwieram. Za pół roku jak
    zamieszkam na swoim i będzie lato, to się pochwalę czy zmieniłem zdanie
    czy nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2018-01-14 14:31:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > OP chyba nie mieszka jednak w biurowcu.

    > No i latem jednak fajnie żyć w otwartym... U mnie całe lato
    > drzwi i okna są otwarte na oścież od 9h do 22h. Ale może to
    > podlega właśnie pod twoje "bo tak".

    To jest właśnie ta nieredukowalna różnica poglądów na to, jak
    powinien wyglądać dom. Ja klimatyzowanych przestrzeni bez
    żadnego bezpośredniego kontaktu ze światem zewnętrznym mam po
    prostu dosyć. Mieszkanie w domu, w którym przez okrągły rok
    jakiś durny komputer utrzymuje temperaturę 21,37°C i wilgorność
    43,14%, a za nieotwieranymi oknami zamiast panoramy z 40 piętra
    widać normalny ogród, to już dla mnie zbyt wyrafinowana tortura.

    Ale niektórzy marzą o mieszkaniu w biurowcu. Wobec braku innych
    możliwości wybudują go sobie w wersji parterowej na podmiejskiej
    działce. Jak kiedyś będą szukać chętnych do zasiedlenia kolonii
    na Marsie czy Księżycu, to tacy zgłoszą się do naboru.

    Jarek

    --
    Narwali bzu, naszarpali,
    Nadarli go, natargali,

  • 16. Data: 2018-01-14 14:37:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    [...]
    > Puki co mieszkam w domu z grawitacyjną, to otwieram. Za pół roku jak
    > zamieszkam na swoim i będzie lato, to się pochwalę czy zmieniłem zdanie
    > czy nie.

    Jakie są koszty eksploatacji wentylacji grawitacyjnej (w lecie)?

    Jarek

    --
    Same dzwony tam dzwoniły, oj!
    Gdy dziad ciągnął z całej siły, oj!

  • 17. Data: 2018-01-14 15:12:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jakie są koszty eksploatacji wentylacji grawitacyjnej (w lecie)?

    Czuję że pytanie jest tendencyjne ;-)

    A odpowiadając na przekór - jak coś zazwyczaj nie działa, to i koszty żadne.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2018-01-14 15:14:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 stycznia 2018 09:27:35 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Można by wtedy ewentualnie otworzyć okno.

    Możnaby. Ale wtedy goście mogliby się przeziębić.

    > Rekuperator nie ma zastąpić otwierania okien. Ma zastąpić wentylację
    > grawitacyjną przez komin.

    Otwieranie okien to wymysł ludzi z wentylacją grawitacyjną, która nie
    działa. Przy prawidłowo działającej wentylacji (obojętnie jakiej) otwieranie
    okien jest niepotrzebne.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2018-01-14 15:27:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dlaczego na wsi jest czyste powietrze? Bo miejscowi okien nie otwieraja.

  • 20. Data: 2018-01-14 15:59:18
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 14 Jan 2018 14:31:09 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    > 21,37°C i wilgorność 43,14%, a za nieotwieranymi oknami zamiast panoramy
    > z 40 piętra widać normalny ogród, to już dla mnie zbyt wyrafinowana

    I ja się czasem dziwuję jak czytam niektóre opinie grupowe... No ale co
    kto lubi.

> [...]
    > działce. Jak kiedyś będą szukać chętnych do zasiedlenia kolonii na
    > Marsie czy Księżycu, to tacy zgłoszą się do naboru.

    Kto wie, może co niektórzy już się zapisali do Mars One. Na formularzu
    zgłoszeniowym mogą już z czystym sumieniem zahaczyć pozycję "Umiejętność
    oddychania przez rurkę". :)

    Dla mnie otwieranie okien/drzwi to nie tylko dopływ tlenu czy rada na to
    że "śmierdzi" (jak to ktoś tu ujął)... To kontakt ze światem zewnętrznym,
    otaczających odgłosów, czy też poczucie powiewów wiatru i towarzyszących
    mu zapachów z kwitnącego ogrodu.

    A sztuczna wentylacja swoją drogą, niech sobie będzie - ale przydatna
    jest tylko przez 3-4 zimowe miesiące w roku kiedy to człowiek siedzi
    zawekowany w domu niczym ten korniszon.

    Mateusz