  • 71. Data: 2018-01-15 10:08:59
    Temat: Re: rekuperator jaki wybrać
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz racje. Z koniem kopal sie nie bede.

  • 72. Data: 2018-01-15 10:13:00
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 stycznia 2018 20:49:35 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Jak daleko jest od pomieszczeń do skrzynek rozdzielczych?
    > Ja u siebie na pokoje dałem 2x63, ale ja mam dość daleko.

    ogólnie chałupa długa i jak dam skrzynki po środku to i tak będzie ok 12m rury.

    > No jasne że sonoducty, robią jako tłumiki! Ja bym dał fi200, niewiele droższe
    > (z 10% więcej) a opory mniejsze.

    reku 250m3 ma wlot/wylot fi125 wiec chyba nie ma sensu dawać fi200 ale moze się mylę
    :-)

    Do sypialni dam 2x63.

    Dzieki
    uciu

  • 73. Data: 2018-01-15 10:35:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 14 Jan 2018 11:10:11 -0800 (PST), uciu

    > Czekam na krytyke:-)

    To ja się podepnę. :P Czy ktoś się spotkał, albo może sam stosował,
    ciągnięcie przewodów wentylacyjnych po elewacji a pod ociepleniem?

    Planowałem puścić przewody na piętro klatką schodową, ale teraz mi się to
    przestało podobać (zabierze miejsce na spoczniku) i myślę na zewnątrz nie
    puścić.

    Jakieś widoczne zagrożenia z tego tytułu poza pocienieniem warstwy
    ocieplenia, co naturalnie można nadrobić dodatkowym garbem (pomijam
    estetykę, bo akurat z zewnatrz mi to wisi, a i pewnie da się to jakoś
    zamaskować)?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 74. Data: 2018-01-15 10:43:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 10:13:01 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > ogólnie chałupa długa i jak dam skrzynki po środku to i tak będzie ok 12m
    > rury.

    Eee to luz, u mnie najdłuższa ma 20m ;)

    > reku 250m3 ma wlot/wylot fi125 wiec chyba nie ma sensu dawać fi200
    > ale moze się mylę :-)

    Aż kufa, zapomniałem że to taki mały reku. Ale że 125 tam dali?
    To jest 2,5 raza mniejszy przekrój niż w moim, co ma niby 400m3/h nominał.
    Brink 300 ma 160 i to jest 1,5 raza większe.
    Coś te 125 to takie jakieś zabawkowe mi się wydaje...

    L.

  • 75. Data: 2018-01-15 10:46:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 10:36:06 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > przestało podobać (zabierze miejsce na spoczniku) i myślę na zewnątrz nie
    Zamiast suporeksu, poroszajsu czy co tam masz mopgłeś dać dwa rzędy takich pustaków
    http://stolmet.com.pl/366-large_default/pustaki-went
    ylacyjne-1a-.jpg
    Grubość ocieplenia byś nie stracił wtedy

  • 76. Data: 2018-01-16 23:23:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Pokazuje różnicę między typowym fixem (zobacz szklenie prawego okna
    > - prawy i górny ramiak), a zwykłym skrzydłem. Nie widzisz różnicy?
    >
    > https://scr.pgr.pl/2018/01/2018-01-14_22-36-43-50817
    .png

    > Rama fixa jest ze 3 x węższa.
    > I tak to normalnie wygląda (różnica między fiksem, a skrzydłem).

    Normalnie. A normalność jest rzeczą względną. Tak samo jak typowość.
    Dlatego to nie omieszkałem zaznaczyć, że opis dotyczy okien, które
    wyprodukowano w czasie, gdy okrągły stół nie zdążył się jeszcze pokryć
    kurzem. Większość już zapomniała (niektórzy wręcz nie mogą pamiętać),
    że kiedyś rzeczy mogły wyglądać inaczej niż dzisiaj. Pan od marketingu,
    który mi to sprzedawał, wiele energii włożył, by dotała do mnie inna
    wyjątkowa cecha tych okien. Otóż miały to być okna bezkadmowe, jedyne
    na rynku wśród okien zawierających kadm. Mam wrażenie, że rzucał perły
    przed wieprze, bo ja, jak ten gamoń, w ogóle nie miałem pojęcia o
    istnieniu okiem kadmowych (ani o płynących z tego zagrożeniach).

    --
    Jarek

  • 77. Data: 2018-01-17 21:45:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 14.01.2018 o 17:01, nadir pisze:
    > Czyli, że przez prawie 200tys. lat istnienia Homo sapiens był cały czas
    > niedotleniony?;)

    W Amazonii masz mnóstwo tlenu, tylko nie wiedzieć czemu jednak
    komfortowo nie mają ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 78. Data: 2018-01-18 22:21:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 14.01.2018 o 20:52, Lisciasty pisze:
    > A tak BTW to te fixy są jakoś znacząco tańsze?

    Tańsze symbolicznie, ale cieplejsze i więcej światła przez nie wpada
    (przy tym samym wymiarze ościeża).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 79. Data: 2018-01-18 22:31:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Tańsze symbolicznie, ale cieplejsze i więcej światła
    > przez nie wpada (przy tym samym wymiarze ościeża).

    A gdyby tak oścież większym uczynić w projekcie, dla
    światła większego -- taniej wtedy będzie przy oknach
    otwieranych, czy też drożej symbolicznie?

    --
    Jarek

  • 80. Data: 2018-01-18 22:46:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A gdyby tak oścież większym uczynić w projekcie, dla
    > światła większego -- taniej wtedy będzie przy oknach
    > otwieranych, czy też drożej symbolicznie?

    To samo okno fix, bez skrzydeł i słupka będzie tańsze. Dodatkowo pakiet
    jest zazwyczaj cieplejszy od ramy, to i zwiększając powierzchnię szyby a
    zmniejszając ramy, okno wynikowo będzie cieplejsze.

    Przykład - na 1400zł, 130zł różnicy na korzyść fixa. Przy U=0,82 dla
    okna ze skrzydłami, U-0,7 dla fixa.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz