  • 1. Data: 2019-06-05 19:00:22
    Temat: robale w trawniku
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    trawnik, opuszczony, dziki. trawa i chwasty. myślałem go jakoś
    zagospodarować, może nawet w przyszłości jakieś fotele ogrodowe
    postawić. ale tym czasem rzuciłem na niego płytę z mebli. po tygodniu
    podniosłem ją, a na niej robale. ale taka chmara że mnie aż odrzuciło.
    no więcej niż 1 na centymetrze kwadratowym. dominują niemrawe muchy,
    podobne do owocówek i jakieś pancerniki. czy są środki które wybiją te
    robactwo, nie zaszkodzą trawie? (i najlepiej ludziom, ale mogę tam nie
    wchodzić nawet przez rok.)

    ToMasz

  • 2. Data: 2019-06-05 19:21:42
    Temat: Re: robale w trawniku
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-06-05 o 19:00, ToMasz pisze:
    > ale tym czasem rzuciłem na niego płytę z mebli
    Sprzątniesz to i one się wyprowadzą.

    Robert

  • 3. Data: 2019-06-05 20:27:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 czerwca 2019 19:00:25 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > podobne do owocówek i jakieś pancerniki. czy są środki które wybiją te
    > robactwo, nie zaszkodzą trawie? (i najlepiej ludziom, ale mogę tam nie

    Niemozliwe, w trawie robaki :D

    Proponuję wybrać na ok 80cm, 40cm warstwa ubitego żwiru, 20cm warstwa
    piasku (zagęszczać na dwa razy), na to zbrojenie i wylać 20cm betonu,
    jak dojrzeje i wyschnie - położyć sztuczną trawę z OBI i postawić
    transparent "ROBAKOM WSTĘP WZBRONIONY".

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2019-06-05 20:40:02
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 5.06.2019 19:00, ToMasz pisze:

> [...]
    > niemrawe muchy, podobne do owocówek i jakieś pancerniki. czy są środki które
    > wybiją te robactwo, nie zaszkodzą trawie?

    Po co? Wystarczy nie robić z działki śmietnika, by życie przyrody
    na poziomie gruntu było dla Ciebie niezauważalne. Nie trzeba przy
    tym zaraz trawnika kosić - dzika łąka też jest fajna.

  • 5. Data: 2019-06-05 23:10:01
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-06-05 o 19:00, ToMasz pisze:
    > ale tym czasem rzuciłem na niego płytę z mebli. po tygodniu podniosłem
    > ją, a na niej robale.
    nic nowego nie odkryłeś ;) a odkryłeś dosłownie! poniżej masz odpowiedź.

    --
    Robak

  • 6. Data: 2019-06-06 05:59:41
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 5 czerwca 2019 12:00:25 UTC-5 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > podobne do owocówek i jakieś pancerniki. czy są środki które wybiją te
    > robactwo, nie zaszkodzą trawie? (i najlepiej ludziom, ale mogę tam nie

    Tak jak w tej bajce o lnie. Dobrze zaczales ale masz zle nastawienie.

    Rzucenie plyty/gumolitu jest bardzo dobrym poczatkiem porzadkowania trawnika.
    Wydusi kazde zielsko nie robiac zbytnio szkody niczemu innemu.
    Tak powinno sie zaczynac wiosna. Wtedy ziemia mokra a wszelkie zielsko nie jest w
    stanie zaczac rosnac.

    Po jakichs 2-3 tygodniach sie takie pokrycie zdejmuje, kopie calosc, grabi i sypie
    trawe. Trawnik wychodzi ladny i nie trzeba sie certolic z kopaniem w haszczach czy
    twardej ziemi.

    Teraz musisz te plyte tam zostawic i podlewac woda, zeby slonce wygrzalo wszystko co
    tam siedzi/rosnie a ziemia zmiekla.
    Po tych 2-3 tygodniach skop, zagrab i syp trawe.

    Bedzie dobrze.