  • 1. Data: 2020-07-05 11:47:59
    Temat: rolety zewnętrzne, zasłony, markizy
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    słońce wali po oknach, nagrzewa mieszkanie, wieczorem robi się za
    gorąco. rolety wewnętrzne poprawiają sytuacje, ale sprawdzałem rzetelnie
    - zasłanianie od strony ZEwnętrznej znacznie lepiej chroni przed
    nagrzewaniem. opanowałem następujące rozwiązanie. zasłaniam okna od
    zewnątrz "kartonem", od parapetu do 80% wysokości okna. przez
    pozosawione u góry 20% wpada światło z cienia, ale nie bezpośrednio
    promienie słoneczne.
    Chciałbym to samo, lub coś podobnego uzyskać wykorzystując estetyczne
    rozwiązania albo gotowe produkty.
    Podpowiecie coś?
    z góry dziękuję
    ToMasz

  • 2. Data: 2020-07-05 12:15:30
    Temat: Re: rolety zewnętrzne, zasłony, markizy
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, July 5, 2020 at 11:48:02 AM UTC+2, ToMasz wrote:

    > Podpowiecie coś?

    Zalezy od kierunku, ja mam kuchnie i pokoj (sypialnie) z potrojnym oknem na wschod.
    Mialem rolety miedzyszybowe (w starych, skrecanych oknach drewnianych), pozniej
    wewnetrzne po zmianie okien. Obecnie sa zewnetrzne zwijane - kaseta na gorze,
    sterowanie pilotem). Roznica w nagrewaniu odczuwalna, wlasciwie klimatyzacja nie jest
    potrzebna (a myslalem nad zamontowaniem).
    Sterowanie "na pilota" kosztuje troszke wiecej, ale sprawdza sie idealnie - ustawione
    mam automatyczne zamykanie na noc i otwieranie okolo poludnia jak slonce przestaje
    swiecic w okna. oczywiscie po zamknieciu jest ciemno, ale pilotem lekko rozsuwam,
    tzn. najpierw zwiekszaja sie szpary miedzy lamelami i to wystarcza.

    Od poludnia to pewnie wystarczy jakies zadaszenie ;) U mnie okna sa na balkon, wiec
    balkon wyzej daje w lecie cien, slonce ma szanse swiecic w okno tylko w zimie...

  • 3. Data: 2020-07-05 13:37:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.07.2020 o 11:47, ToMasz pisze:

    > Chciałbym to samo, lub coś podobnego uzyskać wykorzystując estetyczne
    > rozwiązania albo gotowe produkty.
    > Podpowiecie coś?

    Są specjalne folie do oklejania okien od zewnątrz, ale raz, że tanie nie
    są, dwa automatycznie ciemniej jest w pomieszczeniu.
    Rolety zewnętrze jednak są najlepsze, można je zwijać i rozwijać kiedy
    się chce, z foliami już to nie przechodzi.

  • 4. Data: 2020-07-05 17:08:59
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 5.07.2020 o 11:47, ToMasz pisze:

> [...]
    > promienie słoneczne.
    > Chciałbym to samo, lub coś podobnego uzyskać wykorzystując estetyczne rozwiązania

    1. markizy;
    2. okiennice.

    Sprawdzone przez wieki.

  • 5. Data: 2020-07-05 19:05:29
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > ToMasz

    Hiszpanie mają dużo takich rozwiązań ale nie wiem czy byłbyś zainteresowany którymś z
    nich. Najskuteczniejsze są okiennice. Nawet takie wewnętrzne już bardzo dużo dają np.
    takie:
    1. https://drive.google.com/file/d/1pz5QPu2oCfqu6dlCr8u
    ituUGGCAP-DSt/view?usp=sharing
    2. https://drive.google.com/file/d/1dJQpCnwhje4IMqkD_ae
    nx1nItVLEtJV5/view?usp=sharing

    K.

  • 6. Data: 2020-07-05 20:06:00
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 5.07.2020 o 19:05, Kadar pisze:

> [...]
    z nich. Najskuteczniejsze są okiennice. Nawet takie wewnętrzne już bardzo dużo dają

    Wewnętrzne gówno dają w tym przypadku - wzmagają tylko efekt
    cieplarniany w domu. To raz. A dwa: nie podawaj gównianych
    linków, które wymagają logowania się na konto w Googlach.

  • 7. Data: 2020-07-05 21:14:10
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, July 5, 2020 at 1:37:04 PM UTC+2, nadir wrote:

    > Są specjalne folie do oklejania okien od zewnątrz, ale raz, że tanie nie
    > są, dwa automatycznie ciemniej jest w pomieszczeniu.

    Takie cos mamy w biurze, dziala tak sobie tzn. gorzej niz zewn. rolety (tak na oko,
    bo bezposrednio z roletami nie ma jak porownac... szyby wydaja sie cieplejsze niz u
    mnie w mieszkaniu). Dodatkowo blokuje to cieplo w zimie, kiedy raczej jest
    wskazane...
    Dodatkowa zaleta moich rolet sa siatki przeciw owadom, szczerze moge polecic.
    Spuszczamy to na caly sezon wiosna-jesien i jest swiety spokoj z robactwem, mozna
    wietrzyc mieszkanie poznym wieczorem, jak juz sie ochlodzi na zewnatrz, zostawic
    otwarte okno na noc...

  • 8. Data: 2020-07-07 12:18:00
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2020-07-05 o 19:05, Kadar pisze:
    > Hiszpanie mają dużo takich rozwiązań ale nie wiem czy byłbyś zainteresowany którymś
    z nich. Najskuteczniejsze są okiennice.

    Prawda :)

    Nawet takie wewnętrzne już bardzo dużo dają

    A tu G.prawda ;)

    Jeśli nie odetniesz słońca przed oknem to i tak większość ciepła
    zostanie wyemitowana do pomieszczenia, pośrednio np. przez takie
    elementy wewnętrzne na które pada słońce.

    Robak

  • 9. Data: 2020-07-09 20:04:11
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > Jeśli nie odetniesz słońca przed oknem to i tak większość ciepła
    > zostanie wyemitowana do pomieszczenia, pośrednio np. przez takie
    > elementy wewnętrzne na które pada słońce.

    Nie wiem dlaczego ale mam inaczej. Jak chce chwilę poleżeć w pokoju, które ma duże
    drzwi balkonowe od strony zachodniej, wystarczy że zamknę okiennice i robi się
    przyjemny chłód. Tu najwyższa temperatura robi się ok. 17 -18.
    K.