  • 1. Data: 2019-01-10 13:33:21
    Temat: router w domu z silikatów
    Od: uciu <a...@g...com>

    Temat zwiazany z budową wiec pisze tutaj :-)

    Ściany w domu z silikatów - czy one mocniej zatrzymują sygnał z routera niż w
    przypadku gazobetonu?

    U siostry router to jakiś tani chińczyk.
    U mnie ASUS RT-AC1200G+ kupiony za namową sprzedawcy, miał tez dobre opinie w
    necie...

    U siostry gazobeton - router w garazu i zasięg w domu (parterówka 100m2) ok.
    U mnie silikaty za zasięg jest marny - 2,4 w ogóle nie wyszukuje (jest tylko tam,
    gdzie wisi router), 5GHz laptop wyszukuje ale zasieg w salonie to ok 20% - fotka
    poniżej.
    A przecież 2,4 powinien być mocniejszy....

    Jak sprawdzić - bo może mój egzemplarz jest jakiś wadliwy? Zrobiłem już upgrade
    softu.
    Może jak się okaże że jest OK dać jakiś dodatkowy AP w miejsce zaznaczone na
    niebiesko? Powinno to pomóc. Tylko wkurza mnie to, że kupiłem router za 300zł i jest
    gorszy niż chinol za stówkę.

    Fotka
    https://drive.google.com/open?id=1AgxH-oc2gOmwKjQ-v6
    XXCLvqW6o8amgy

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2019-01-10 13:47:00
    Temat: Re: router w domu z silikatów
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 10.01.2019 o 13:33, uciu pisze:
> [...]
    niebiesko? Powinno to pomóc. Tylko wkurza mnie to, że kupiłem router za 300zł i jest

    Wifi to niejednokrotnie ciężki temat i często nie ma gotowych
    scenariuszy i zasad i trzeba próbować dla każdych uwarunkować ustawiać i
    sprawdzać to indywidualnie.
    Może być tak, że akurat masz tam jakąś ścianę pełną żelastwa, jakichś
    instalacji czy czort wie czego i to zakłóca sygnał. Brak 2,4 przy
    obecności 5 GHz jest co najmniej ciekawy :)
    Na początek proponuję router poprzestawiać po domu i popróbować jak
    wygląda wtedy kwestia w pozostałych pomieszczeniach.

    Ja mam w domu u siebie przypadek takiej ściany nośnej idącej dokładnie w
    połowie domu, że mając router/AP po jednej stronie tej ściany i siedząc
    jakieś 5-6 m w linii prostej od niego, ale po drugiej stronie ściany, w
    salonie tracę większość zasięgu. Zostają mi dwie kreski, ale jakość tego
    połączenia jest duużo gorsza, co da się bardzo odczuć nawet przeglądając
    tylko internet. Transfer plików z internetu wzrasta często 6-10 krotnie
    jak tylko znajdę się po tej samej stronie ściany co router.
    A ściana - nic tam specjalnego nie ma moim zdaniem. 28 cm bloczków
    żużlobetonowych, w jednym miejscu przylegający do tego blok przewodów
    kominowych i kominek z drugiej strony i tyle.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 3. Data: 2019-01-10 13:57:36
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    niebiesko? Powinno to pomóc. Tylko wkurza mnie to, że kupiłem router za 300zł i jest

    Anteny routera są pionowo? Spróbuj je poprzechylać, przesuń router o
    kilkanaście cm w każdą stronę.
    Jaki masz sufit? Może ustawić router na strychu pośrodku domu?
    Czytałem, że ten model Asusa nie jest zbyt udany. Procesor jest wydajny,
    ale radiowo niedopracowany.

    yabba

  • 4. Data: 2019-01-10 14:05:31
    Od: hienryk <z...@g...com>

    może będziesz musiał się zainteresować takimi urządzeniami
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/jaki-repeat
    er-wi-fi-kupic.html

  • 5. Data: 2019-01-10 14:20:24
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 10.01.2019 o 14:05, hienryk pisze:
    > może będziesz musiał się zainteresować takimi urządzeniami
    > http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/jaki-repeat
    er-wi-fi-kupic.html

    Wszelkie repeatery i takie kombinacje zostawiłbym na sam koniec, jak już
    innej opcji nie będzie.
    Zresztą u mnie repeater na przykład nie pomaga. Bo jak jest po tej samej
    stronie ściany co router, to po drugiej stronie zasięg z niego jest
    podobny do routerowego, a jak go umieszczę po drugiej stronie ściany, to
    połączenie między nim, a routerem ma dokładnie takie same problemy, jak
    mojego lapka bezpośrednio z routerem. Więc nie ma to żadnego sensu.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2019-01-10 14:21:24
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 10.01.2019 o 13:47, Kżyho pisze:

> [...]
    > Na początek proponuję router poprzestawiać po domu i popróbować jak
    > wygląda wtedy kwestia w pozostałych pomieszczeniach.

    Przeskanuj sobie jeszcze eter u siebie w domu, czy nie masz tam tabuna
    innych sieci i skonfiguruj router tak, żeby nadawał na możliwie wolnym
    od innych sieci kanale.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 7. Data: 2019-01-10 14:52:16
    Od: hienryk <z...@g...com>

> [...]
    > połączenie między nim, a routerem ma dokładnie takie same problemy, jak
    > mojego lapka bezpośrednio z routerem. Więc nie ma to żadnego sensu.

    Internet można przeprowadzić na drugą stronę ściany przez transmiter podłączany do
    gniazdka w ścianie. O choćby taki:
    https://www.euro.com.pl/artykuly/wszystkie/artykul-p
    owerline.bhtml

  • 8. Data: 2019-01-10 14:58:41
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 10.01.2019 o 14:52, hienryk pisze:

    > Internet można przeprowadzić na drugą stronę ściany przez transmiter podłączany do
    gniazdka w ścianie. O choćby taki:
    > https://www.euro.com.pl/artykuly/wszystkie/artykul-p
    owerline.bhtml

    Tak wiem, jestem człowiekiem IT ;)
    Akurat u mnie zamierzam zastosować Ubiquity UniFi z kontrolerem sieci w
    formie maszyny wirtualnej na swoim domowym serwerze. Jakoś sobie poradzą ;)
    A tak jeszcze konkretniej, to mam również cały dom okablowany skrętką
    kat. 6 także w zasadzie w dowolnym pomieszczeniu mogę jak co podpiąć
    jakieś AP i WiFi będzie. Tu chodziło o rozwiązanie dla bardziej
    tradycyjnej sytuacji, o której pisze twórca wątku.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 9. Data: 2019-01-10 15:03:55
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 13:57:38 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

> [...]
    > Jaki masz sufit? Może ustawić router na strychu pośrodku domu?
    > Czytałem, że ten model Asusa nie jest zbyt udany. Procesor jest wydajny,

    próbowałem wszystkie ustawienia anten :-)
    Strop żelbetowy a na nim 30cm ocieplenia wiec strych raczej odpada...
    Jakbym kupił ten router przez siec to dawno bym go oddał a tak pierwszy raz od
    daaawna coś kupiłem w sklepie stacjonarnym i lipa - nie da rady oddać.

    uciu

  • 10. Data: 2019-01-10 15:05:50
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.01.2019 13:33, uciu wrote:
    > Jak sprawdzić - bo może mój egzemplarz jest jakiś wadliwy? Zrobiłem już upgrade
    softu.

    Używam Synology rt2600ac i też mam problemy z zasięgiem jak jest więcej
    niż jedna przegroda (ściana). U mnie jest ytong a nie silikat.
    Patrząc na Twój plan nie dziwi mnie, że sygnał jest słaby w zaznaczonych
    miejscach.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info